True Blood (ulvspel)

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: True Blood (ulvspel)

Grattis onda, ni verkade sannerligen lura typ alla under hela spelet. Och tack Myrten för underhållande läsning i uppdateringarna :D

Man får väl tacka Lindgren och Pegasus för att de fick med sig alla misstankarna åt sitt håll :D :p

SPELSTATISTIK

Deltagare

Niyama - Eric Northman (borgmästare)
Sasse - Ulv
Pegasus63 - Lafayette Renolds (brevbärare)
Mammas - Sam Merlotte (välsignad)
Paddington - Russel Edington (svart får)
Zassoo - Ulv
LindgrenV – Pamela Swynford de Beuafort (ängel)
Hedinn – Sookie Stackhouse (siare/spion)
Lillelorden - Jason Stackhouse (siarens ättling) – väckt som siare efter natt-DL1
Killaloe – Tara Thornton (vittne)

Spelet

DL1
Pegasus63 röstar på Lillelorden
LindgrenV röstar på Pegasus63
Zassoo röstar på LindgrenV
Killaloe röstar på Pegasus63
Mammas röstar på LindgrenV
Hedinn röstar på Killaloe
Niyama röstar på Killaloe
Paddington röstar på LindgrenV
Sasse röstar på Killaloe
Lillelorden röstar på Paddington

Killaloe lynchas (borgmästarens röst är avgörande)

Natt-DL1
Ängeln skyddar LindgrenV
Ulvarna käkar Hedinn (siare)
Siarens ättling (Lillelorden) väcks

DL2
Paddington röstar på LindgrenV
LindgrenV röstar på Paddington
Sasse röstar på Paddington
Niyama röstar på Lillelorden
mammas röstar på pegasus
zassoo röstar på Paddington
Pegasus63 röstar på Paddington
Lillelorden röstar på Pegasus63

Paddington (svart får) lynchas

Natt-DL2
Ängeln skyddar LindgrenV
Ulvarna käkar Niyama (borgmästare)
Siaren siar Pegasus

DL3
Sasse röstar på Pegasus
Mammas röstar på Pegasus
Zassoo röstar på LindgrenV
LindgrenV röstar på Lillelorden
Pegasus röstar på Lillelorden
Lillelorden röstar på LindgrenV

Pegasus (brevbärare) lynchas (lottning)
Brevbäraren lämnar ett paket med en sia till zassoo

Natt-DL 3
Ängeln skyddar LingrenV
Zassoo siar LindgrenV
Ulvarna käkar Lillelorden

DL4
LindgrenV röstar på Mammas
Mammas röstar på Sasse
Sasse röstar på Mammas
Zassoo röstar på Mammas

Mammas (välsignad) lynchas

Grattis onda, ni verkade sannerligen lura typ alla under hela spelet. Och tack Myrten för underhållande läsning i uppdateringarna :D

Tack!

Hrmpf, jag är liiite missnöjd med att det blev Mammas istället för Lindgren om det nu skulle bli någon god sista DL. Pamelas uppdatering var mycket bättre.:D

Bra jobbat onda får jag väl säga då då! :p Och tack alla andra och speciellt Myrten för en rolig lek! :)

Grattis onda! Guuuud så frustrerande det var att se alla misstankar mot Lindgren, jag som var helt övertygad om att hon skulle bli godförklarad efter Paddans röster på henne.

Tack deltagare och LL för rolig lek!

Och nu ska jag svara Mammas!

Jag tycker det är osmakligt att skriva "envisas med att hänga i ett forum främst för unga tjejer" för som sagt stämmer det inte. Att sen dessutom kalla sig PK efter ett inlägg som är så långt ifrån PK man kan komma är än mer obegripligt. Det är inte alls PK att inte tycka att någon hör hemma på forumet pga att denna har "fel" kön!

Det som sker i andra trådar ska diskuterats där, det gäller så vitt jag vet alla trådar och inte bara för att detta är en lektråd. Det var inte alls längesen som en moderator sa till om just detta i en annan tråd.

Jag kan verkligen inte se problemet med att Pegasus skrev om spökande. Om problemet var hans kommentar om bild så hade ju Lorden kunnat skriva redan då att hon tycker den kommentaren är obehaglig. Istället "läxar hon upp" Pegasus nu för att han skriver om spökande och antyder att han inte har något här att göra pga sitt kön (och ålder?). Och när det ifrågasätts drar hon upp andra trådar.

Lägg in den också? Den är ju trots allt redan skriven :D

Eftersom du vill så!

Jag brukar vanligtvis skriva uppdateringarna runt DL, men när Killa skulle hoppa in ville hon gärna ha uppdateringar som passade temat. Så då skrev jag ihop alla på morgonen.

För Lindgren hade jag planerat följande:

Pam har faktiskt tröttnat på hela Fangtasia-grejen. Är det ett liv för en vampyr som bara är hundratalet år gammal att ägna sig åt att vara utkastare på en krog? Svar: nej! Dessutom finns det lite väl få snygga brudar i Bon Temps. Vad göra? Jo, hon skapar en profil på dating-siten ”Gay supernatural”. Och snart får hon svar. Från en kvinna som berättar att hon är bi och gärna vill träffas. Hon är inte rädd för vampyrer heller och påstår sig vara rätt känd i sin värld.

Namnet säger inte Pam någonting, men när hon får bild svimmar hon nästan av upphetsning. Kvinnan ser ju ut som Cate Blanchett! Dessutom påstår hon sig vara flera tusen år gammal och Pam är en sucker för äldre kvinnor. Så hon sticker snabbt från Bon Temps mot det fullständigt okända nästet Lothlórien för att träffa en nobody som kallar sig Galadriel.

LindgrenV var Pamela Swynford de Beaufort – ängel.

Inte så synd om henne egentligen. Men om någon ulv fallit offer för lynch hade det blivit andra bullar:

Fullmånen stod över Bon Temps när X var ute på jakt. Hon insåg att man måste undvika vampyrerna, för de var farliga. Men en liten människostek vore inte helt fel. Eller kanske någon att varulva? För att stärka sig tar hon en slurk ur flaskan med V hon köpt från den nya langaren som stod i ett gathörn.

Men nu har fejkdrogerna kommit till Bon Temps även när det gäller V. X hinner inte mer än svälja klunken när hon inser att det här är inte V, det är tranbärsjuice. Det är bara det att X är vansinnigt allergisk mot tranbärsjuice. Hon faller död ner.

X var varulv.

Ja, haha! Jason och hans... myspinne! :D :rofl:

Jag hade först skrivit att de bara var ute efter hans kropp, men sen kom jag på att det fanns naturligtvis bara ett ord som passade!:D

Nu har jag dundrande huvudvärk (funderar på om det beror på mitt ljus med cocos-doft) så nu hoppar jag i säng. Tack alla!

Jag tycker det var oerhört trevligt att få ett paket :D Skulle dock vara intressant att höra varför just jag fick det! Pegasus? :)

Grattis onda! Guuuud så frustrerande det var att se alla misstankar mot Lindgren, jag som var helt övertygad om att hon skulle bli godförklarad efter Paddans röster på henne.

Det var därför väldigt bra att bli av med dig. Det var förvisso inte därför vi åt dig, men dina teorier är farliga ibland. Sedan var det ju bara ett plus att LV inte godförklarades ;)

Jag hade först skrivit att de bara var ute efter hans kropp, men sen kom jag på att det fanns naturligtvis bara ett ord som passade!:D

Du har så rätt! :D

Men näää, var inte sian till Sasse?
Blev det för mycket vin på "middagen" LL?! :D ;)

Det skulle varit ännu märkligare i så fall, Pegasus verkade ju inte se med blida ögon på att jag och Mammas ifrågasatte honom så mycket. Förstår inte varför han skulle välja mig isof :p

Farliga? När jag är god brukar jag ju oavsiktligt jobba stenhårt för onda sidan.

Varför åt ni mig då?

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
14 635
Senast: Niyama
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 724
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 441
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
13 109
Senast: Madalitso
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar