True Blood (ulvspel)

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: True Blood (ulvspel)

Fast alltså, jag kan visst ta hänsyn till det, men för det behöver jag inte tro och ta efter dina teorier? Jag tror som sagt inte att Paddan hade spelat ett sådant spel som du indikerade vid något tillfälle tidigare, som jag svarade på. Jag tycker inte att dina teorier om Paddans spel och signaler till de onda är så trovärdiga. Hon KAN som sagt ha spelat efter något av dessa ändå, men jag tror inte att hon då försökt signalera något alls. För åtminstone jag hade aldrig förstått den typen av "signal", och jag har svårt att tro att många andra hade gjort det heller.

Jag tycker inte att era (främst dina) teorier om "onda Lorden" är klockrena. Varför skulle jag då hålla med er/dig?

Jag ber inte om att du ska hålla med, utan fundera kring det på samma vis som du annars brukar göra vid kovändingsröster av samma typ. Att fullständigt strunta i det bara för att mina och Lindgrens inlägg anses allmänt konstiga är inte alls likt den spelstil jag är van vid från din sida.

KL

Snubblar in när det är 20 min kvar till DL, spenderat hela dagen i stallet med min älskade älskade snuttegull till ponny som jag inte träffat på hur länge som helst :love:

I alla fall, ska skumma igenom leken ett par gånger och sedan kasta in en röst. Får bli lite snabba ryck här!

Undrar hur du ser på saken att Paddan har röstat på LindgrenV två dagar i rad? Minns inte om du har kommenterat runt detta tidigare?

Hmm nej det tror jag inte att jag har? Det är ju frågan det, spontant känns det ju förstås inte som ett bra drag av fåret att rösta två gånger i rad på en ulvkollega... Å andra sidan, bra alibi för den som vågar spela högt. Vet dock inte om Paddan är en "högriskspelare"? Kollade röststatistiken nu också och Paddan la 3e rösten på LV dag ett, ouch...

Fasen Sasse, nu tvivlar jag ju igen :p

Detta må vara en något långsökt teori, men jag reagerar lite på detta;

LV har inte skrivit något nytt vilket gör att mina misstankar mot henne kvarstår. Har lusläst dennes inlägg flera ggr och jag vet inte om det är det hon skriver eller det hon inte skriver som får mig att reagera på henne.

Paddington röstar på LindgrenV
Dels för jag fortfarande tycker att det skaver om hennes mer eller mindre drev mot Pegas igår och dels för att när jag läser dennes inlägg så finns det väldigt lite substans i dem.

Varpå LV tycker:
KL

Det får bära eller brista. Jag vet att det kanske ser ut som en hämndröst, men Paddingtons hårda drivande mot mig utan särskilt mycket substans i sina motiveringar gör att jag drar öronen åt mig. Vet inte varför hon är så mån om att komma åt mig? :confused:

Hänvisar till tidigare inlägg och lägger en tidig röst.

LindgrenV röstar på Paddington

Senare - när det kommit fram att Paddington var Russell - kommer LV plötsligt på:

Iom att Paddan var Russel får det mig också att fundera på om Lården kanske är ulv. Med tanke på att hon skrev ett långt teoriinlägg om Lården (och på så sett fångade Lårdens uppmärksamhet) - för att sedan helt ta tillbaka allting med ursäkten "Lården svarade så bra". Ett sätt att fånga någons uppmärksamhet och visa att man är på samma sida? Det får mig iaf inte att sätta Lården åt det godare hållet :angel:

Som sagt, eventuellt kan det vara långsökt. Men detta tillsammans med mina berömda magkänslor gör att jag anar ugglor i mossen. Kan det vara så återigen att man "genom sig själv känner andra" (precis som i fallet där Paddi var misstänkt väl införstådd med hur Russell bör tänkt), dvs att LV försöker applicera precis det som hände mellan henne och Paddi på det som hände mellan Paddi och mig? (Förstår någon vad jag menar eller låter detta asknasigt? Är trött ikväll...)

Jag tycker att det är lite överdrivet, dessutom, att kalla det som Paddi skrev för ett hårt drev. Det var ju dessutom första rösten den kvällen, om jag inte minns helt fel, och Paddi kunde ju inte veta hur nära LV skulle bli att ryka. Paddi kanske tänkte att det var en safe alibiröst på en ulvkollega som då inte hade några vidare teorier emot sig?

Senast ändrad:

Jag förstår nog inte riktigt vad du vill komma åt (inlägg #404), kan du förklara på ett annat sätt?

Till dig och flera:

Hur ni kan få ett halvfärdigt inlägg där jag en gång skrivit att pegas har "vettiga" inlägg till att jag skrivit det flera gånger, vet jag inte. Jag anser väl mest att jag tycker mig förstå hur pegas resonerar i en del saker, vilket resten av folket i leken inte verkar göra. Detta har jag alltså påpekat, jag har inte slängt mig med att han "helt plötsligt skriver en massa vettigt". Måste bara klargöra det!

Jag ber inte om att du ska hålla med, utan fundera kring det på samma vis som du annars brukar göra vid kovändingsröster av samma typ.

Du har kanske bättre minne än vad jag har, för jag minns inte hur jag brukar reagera. Det måste ju även bero på leken i stort, vad som skrivits i den osv. Jag har väl skrivit att jag inte vet hur jag ska tolka Paddingtons tvärvändning, jag vet inte om den har något att göra med att Lordens roll. Jag håller dock inte med om att det allra troligaste scenariot skulle vara att Paddington skulle signalera till en ond på det sättet. Lillelorden kan såklart vara ond ändå och visst är det möjligt att Paddington menade med tvärvändningen att "signalera", men jag är inte så pass övertygad att jag skulle rösta på Lillelorden pga det. Hon har heller inte skrivit något alls som indikerar på att hon skulle vara ond (eller god). Hon kan ha vilket roll som helst, mig veterligen.

Lite enkelt förklarat menar jag att LVs teori om mig (att Paddi skulle försökt hinta åt mig, om jag nu vore ulv) bygger på att hon för sent inser att Paddi försökte hinta åt henne på just det sättet. Äsch, jag säger ju att det må vara lite långsökt. :p

Med risk för att jag kan flyga iväg i tankarna och dra iväg på tiden med mitt teoriinlägg väljer jag att lägga rösten först (har ju ändå redan delgett lite tankar kring det hela):

LindgrenV röstar på Lillelorden

Återkommer med resten!

Till dig och flera:

Hur ni kan få ett halvfärdigt inlägg där jag en gång skrivit att pegas har "vettiga" inlägg till att jag skrivit det flera gånger, vet jag inte. Jag anser väl mest att jag tycker mig förstå hur pegas resonerar i en del saker, vilket resten av folket i leken inte verkar göra. Detta har jag alltså påpekat, jag har inte slängt mig med att han "helt plötsligt skriver en massa vettigt". Måste bara klargöra det!

Jag har fått för mig att du skrivit det flertalet gånger, därav frågetecknet efter flertalet. Om du bara skrivit en gång, så ursäkta. Men okej. Du förstår hur Pegasus resonerar i en del saker, som andra inte verkar göra. Och jag undrar fortfarande hur du lyckas förstå vad han menar (i en del saker)? :p

Haha ja okej lite långsökt är det allt ;) Även om LV nu insett det (baserat på din teori) så kanske hon inte hade skrivit ut det i tråden tänker jag.

Fast det har hon ju inte gjort heller, däremot kan hon ju fått inspiration och sett det som ett "smart" sätt att rikta ulvmisstankar mot mig. :)

Lite enkelt förklarat menar jag att LVs teori om mig (att Paddi skulle försökt hinta åt mig, om jag nu vore ulv) bygger på att hon för sent inser att Paddi försökte hinta åt henne på just det sättet. Äsch, jag säger ju att det må vara lite långsökt. :p

Jag är ledsen, men jag förstår inte :p

Nu förstår jag inte riktigt hur du menar??

Det jag anser som en väldigt viktig detalj i min teori om en eventuell hint från Paddis sida, är att hon drog tillbaka sin teori direkt. Och inte bara det är en skillnad relationsmässigt mellan dig och Paddi, samt mig och Paddi. Något annat grundläggande i min teori är nämligen också att just du och Paddi fört en diskussion om just Russel, något jag och Paddi INTE gjort. Det går alltså på så sätt inte att jämföra min och Paddis samt din och Paddis relationer med varandra ("Blanda inte in mig i vårt förhållande" - Yrrol, kom jag att tänka på :rofl:)

För att kortfatta det hela:

Lorden+Paddi:

1. De håller en diskussion om hintning med Russel som huvudfokus
2. Paddi går på Lorden ganska hårt (i mina ögon) med en teori
3. Lorden svarar på Paddis inlägg
4. Paddi drar tillbaka teorin helt och hållet, och i mina ögon nästan godförklarar Lorden

LV + Paddi:

1. Paddi får för sig att LV är ond
2. Paddi röstar på LV
3. Paddi fortsätter rösta på LV
4. LV röstar på Paddi
5. Paddi åker ut

See the difference :p

Dags att rösta känner jag.

Pegasus röstar på Lillelorden

Trots Mammas och Sasses tvivel på att Paddington pressat på en varg men till varje röstning ändrat måltavla (och desutom genom en tredje röst riskera att "ulven" Lindgren (enligt dessa två) åker ut). Blir det så här idag.

Jag har fått för mig att du skrivit det flertalet gånger, därav frågetecknet efter flertalet. Om du bara skrivit en gång, så ursäkta. Men okej. Du förstår hur Pegasus resonerar i en del saker, som andra inte verkar göra. Och jag undrar fortfarande hur du lyckas förstå vad han menar (i en del saker)? :p
Jag lade märke till frågetecknet, men fler hakade på och ansåg att jag "skrivit flera gånger" (efter att ha läst att du skrivit det?) vilket gjorde att jag kände för att förtydliga att så icke var fallet :)

Röststatistik
Sasse röstar på Pegasus
Mammas röstar på Pegasus
zassoo röstar på LindgrenV
LindgrenV röstar på Lillelorden
Pegasus röstar på Lillelorden

Måste rösta då.

Lården röstar på LindgrenV
Då jag tycker att hennes resonemang saknar ofta en röd tråd och känns ganska hala, både hennes röstande och teoriande är i mina ögon ganska inkonsekvent och hon ger ett förvirrat intryck. Hennes sympatier ligger väldigt olika från dag till dag och i mina ögon känns det som ett försök till att inte kunna associeras med någon tillräckligt starkt för att skapa misstankar, att vara hal och obestämbar. Hon säger sig ha väldigt starka ulvkänslor - så starka att det diskuteras i tråden huruvida hon fått en sia eller ej vilket jag personligen håller för föga troligt - vilket ger mig onda vibbar bara det.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
14 637
Senast: Niyama
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 724
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 441
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
13 109
Senast: Madalitso
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar