True Blood (ulvspel)

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: True Blood (ulvspel)

Funderar även vidare på möjligheten att Killa kan vara den onda vampyren och på det här sättet vill uppmärksamma en ulv om det, i det här fallet Lorden?

Vad får dig att misstänka att Lorden är ulv?

Undrar om detta kan vara orsaken till att Hedinn käkades?

Här ger hon ju luft för tankar om att Lorden, kan vara ulv, och får ett gensvar från Paddington som ber om förklaring.

Vad jag tror, kan det antigen förhålla sig som så att Lorden är ulv och i panik får med sig sin kollega (om man ska tro Niyamas analys av antal vargar i lyan) och käkar Hedinn innan teorien hinner ifrågasättas ytterligare.

Eller så kan ulvarna ha tagit fasta i Hedinns inlägg och käkar Hedinn för att få den reaktion jag just upplevde för att mistänkliggöra Lorden.

Trots allt som skrivits (90% om mig och hur jag tänker) sedan jag lade min röst igår, blir jag inte klokare på något.

Det som fångat min uppmärksamhet är Lordens inlägg efter uppdateringarna där hon säger sig "vetat" att Hedinn var Sookie.

Ut ifrån vad Hedinn skriver kan jag inte för mitt bara liv förstå hur Lorden skulle kunna ha räknat ut det, eller är det något jag missat?
Det undrar jag också, med tanke på att Hedinn inte heller kan ha utspått något innan första DL!

Nja, jag tycker inte att jag OTat speciellt mycket? Lite efter dl, annars inget? Allt innan dess var teorier?

Får nog ta tillbaka lite ang OT, det är fasen inte lätt att stressläsa på jobbet :o

Däremot reagerar jag, nu när jag läst igen, på Paddington. Nu blir jag ju självklart partisk eftersom det är mig hon driver mot men om jag försöker se från någon form av helhetsperspektiv så tycker jag att det hon skriver är.. Konstigt. Jag är, efter ett par lekar (:p) medveten om att jag förmodligen formulerar mig väldigt knasigt/förvirrat i mina inlägg (trots att jag själv tycker att jag är i nivå med Sherlock Holmes :p), men ser jag till det Paddington driver på så får jag inte riktigt fingret på VAD det är som är så sjukt misstänkt med mig? Det är så mycket magkänslor hit och dit, och som Mammas påpekade i Paddis röstinlägg till första DL var i stort sett den enda motiveringen till rösten på mig att jag "driver hårt" mot pegas + nämnde Niyama.

1. Jag anser inte att jag drev hårt mot Pegas, jag hade inte mycket att gå på och röstade tidigt - men drev på vet jag inte? Klart att det kan tolkas så i och för sig, men att det ansågs hårt nog för att grunda till en röst vet jag inte.. Tycker det fanns fler som "drev hårdare" i så fall.
2. Att jag nämnde Niyama förstår jag inte hur det är som misstänkt? Jag nämnde en tanke - och tanken i sig verkar inte ha uppfattats som särskilt konstig. Men att jag öht nämnde Niyama var tydligen det. Förstår ärligt inte.

Om man sedan då vänder på steken så är det ju snarare Paddington som driver HÅRT mot mig (iom bibehållen misstanke och röst på mig även i andra DL) utan (enligt mig) någon större grund.

LV har inte skrivit något nytt vilket gör att mina misstankar mot henne kvarstår. Har lusläst dennes inlägg flera ggr och jag vet inte om det är det hon skriver eller det hon inte skriver som får mig att reagera på henne.

På grund av ovanstående:

Paddington röstar på LindgrenV
Dels för jag fortfarande tycker att det skaver om hennes mer eller mindre drev mot Pegas igår och dels för att när jag läser dennes inlägg så finns det väldigt lite substans i dem.

Jag har aktivt valt att inte vara med och OTa, och tycker väl därför att jag snarare har bidragit till substans. Så jag hänger ärligt talat inte med ang grunden till motiveringen. Detta är väl i princip vad jag får fram att Padd tycker om mig. Men VAD det är som är så misstänkt hittar jag inget svar på :cautious:

Senast ändrad:

Oj oj oj. Jag som satt och lekte med tanken att Heddan var Sookie redan när hon började prata om Killaloe - till synes utan god anledning. Men sedan var Killaloe god och då fick jag ju lite huvudbry... Så visade det sig att jag hade rätt! :D

RIP. Sookie och Tara.

Fast det här tolkar jag som att Lården inte har riktig koll på roller, om hon tycker sig läsa in sådana saker innan första DL (när Heddan inte kan ha vetat något)? Vad i detta inlägg finner ni skumt?

Även hennes röst på mig känner jag skaver lite, inte det att hon röstade på mig men det faktum att hon inte tog ställning med sin röst. Pegas hade två röster och Killa och LV hade 3 vardera – varför utnyttjade inte Lorden sin röst till att avgöra? Istället röstar hon på en person som inte fått en enda röst på sig innan. Det känns väldigt passivt spelat i mina ögon att inte våga lägga en avgörande röst i det läget, speciellt som rösten kom precis på DL.

Nu har Lillelorden redan svarat på detta, men jag undrar faktiskt över tankesättet. Varför måste man lägga en avgörande röst egentligen? Det är väl bättre att man röstar på den man faktiskt misstänker (mest) än att lägga en avgörande röst. Förstår inte alls hur du tänker här, Paddan.

Sedan kan det såklart vara skumt i sig att rösta helt udda, men om vi utgår från att Lillalorden är ärlig i sitt spel, så ser jag ingen anledning till att lägga en avgörande röst bara för att.

Fast det här tolkar jag som att Lården inte har riktig koll på roller, om hon tycker sig läsa in sådana saker innan första DL (när Heddan inte kan ha vetat något)? Vad i detta inlägg finner ni skumt?

Ni? Vem finner det skumt? Eftersom du svarade Lorden..

Hos Mammas och Sasse ser jag inget misstänkt just nu, vilket i och för sig gör att jag blir lite misstänksam i alla fall (som tidigare nämnt), eftersom de är så skickliga. Blir alltid lite vaken när dessa är med, haha :p

Lården har jag svårt att sätta fingret på, där måste jag läsa in mig lite mer. Pegasus har hamnat i någon form av gråzon, lade min röst där igår men nu inför andra DL tycker jag att han har bidragit med en del vettigt som jag håller med om till viss del i alla fall.

Niyama har jag också svårt att sätta fingret på, måste lusläsa inläggen lite mer även här (som med typ alla andra inlägg också i och för sig :wtf:) men våra tankegångar går kanske inte helt åt samma håll, vilket var det som fick mig att nämna henne i ett tidigare inlägg.

Zassoo har gått mig förbi lite grann, vilket får mig att bli lite vaksam.

Nu hinner jag inte skriva mer, larmar på jobbet :p Återkommer!

1. Niyama
2. Sasse
3. Pegasus63
4. Mammas
5. Paddington
6. Zassoo
7. LindgrenV
8. Hedinn
9. Lillelorden
10. Killaloe

Trots allt som skrivits (90% om mig och hur jag tänker) sedan jag lade min röst igår, blir jag inte klokare på något.

Det som fångat min uppmärksamhet är Lordens inlägg efter uppdateringarna där hon säger sig "vetat" att Hedinn var Sookie.

Ut ifrån vad Hedinn skriver kan jag inte för mitt bara liv förstå hur Lorden skulle kunna ha räknat ut det, eller är det något jag missat?

Det undrar jag också, med tanke på att Hedinn inte heller kan ha utspått något innan första DL!

Sasse!
Förlåt att jag var otydlig, vände mig till LV och Pegas eftersom de skrivit detta innan. Det var ju de inläggen jag läste innan jag gick tillbaka och kollade på Lårdens inlägg, logiskt i mitt huvud då att det är dessa två jag svarar. :angel: ;)

Lorden skrev väl iofs något liknande i förra leken. Hon kanske har ett sjätte sinne?

Lården skrev:
Oj oj oj. Jag som satt och lekte med tanken att Heddan var Sookie redan när hon började prata om Killaloe - till synes utan god anledning. Men sedan var Killaloe god och då fick jag ju lite huvudbry... Så visade det sig att jag hade rätt! :)

RIP. Sookie och Tara.

LV och pegasus! Vad är det i inlägget ni tycker är skumt? :)

Fast som jag skrev, det är väl rätt tydligt att hon här har missförstått rollen?

Kommer ihåg när jag skrev något liknande efter första DL i en lek, som Lorden nu gjort, och du upptog det mesta av en sida för att ansätta mig om hur jag kunde veta, varför är det då, från din sida, inte så viktigt hur Lorden säger sig ha vetat att Hedinn var siare?

Hon skriver ju att hon "lekte" med tanken på Hedinn är siare pga något i sättet hon skrev på till Killa.

Jag vill veta, och har frågat efter, vad som triggade denna "misstanke", då inget som Hedinn har skrivit ger mig några som helst ledtrådar till vad hon har för roll.

Jag tycker väl inget är skumt egentligen, reagerar mest på att hon tror sig veta en roll (som man hade kunnat förutspå när något DL varit, baserat på att personen ifråga kanske fått veta något som den sedan försöker förmedla) utan att det finns något som kan antyda att en person har den rollen innan första DL. Personligen tänker iaf jag att alla goda i princip kan räknas som utan förmågor innan första DL :)

Kommer ihåg när jag skrev något liknande efter första DL i en lek, som Lorden nu gjort, och du upptog det mesta av en sida för att ansätta mig om hur jag kunde veta, varför är det då, från din sida, inte så viktigt hur Lorden säger sig ha vetat att Hedinn var siare?

Hon skriver ju att hon "lekte" med tanken på Hedinn är siare pga något i sättet hon skrev på till Killa.

Nu är jag inte Mammas, men svarar ändå. Jag minns inte leken du pratar om (om jag ens var med i den) men rimligen borde det ha funnits skillnader i hur du och Lorden uttryckte/uttrycker sig. Det beror också säkert på vilken roll Mammas hade då och har nu, och såväl även hur väl hon känner Lorden/kände dig vid det tillfället du skriver om. Kan jag tänka mig i alla fall.

Jag antar att Mammas menar att Lillelorden fått för sig att siaren hade fått en sia redan och att det var därför hon "lekte med tanken" på att Hedinn skulle vara siare utifrån vad hon skrev om Killaloe.

Jag förstår nog ärligt talat inte den kommentaren av dig, den nedersta. Vad menar du med den?

Som sagt är jag inte Mammas och hon får svara för sig själv.

KL

Det får bära eller brista. Jag vet att det kanske ser ut som en hämndröst, men Paddingtons hårda drivande mot mig utan särskilt mycket substans i sina motiveringar gör att jag drar öronen åt mig. Vet inte varför hon är så mån om att komma åt mig? :confused:

Hänvisar till tidigare inlägg och lägger en tidig röst.

LindgrenV röstar på Paddington

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
14 640
Senast: Niyama
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 724
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 446
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
13 110
Senast: Madalitso
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar