True Blood (ulvspel)

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: True Blood (ulvspel)

Och så får vi inte glömma detaljen om att jag faktiskt förtydligade att det fanns människor i den här leken också, inte bara vampyrer och ulvar, men att han fortsätter på samma spår ändå :idea:

Förutom en mängd OT igår har inget fastnat på näthinnan förutom Lordens kommentar om att hon sätt på film hur duktiga vampyrer är på sport.

[---]

Trots detta är det ändå det mest suspekta jag hittat så långt och därför

Pegasus63 röstar på Lillelorden

Alltså, ja. Du är ju fri att rösta som du vill, men jag förstår inte alls hur du kan särskilja min kommentar kring idrott som "icke-OT" och därmed någonting att basera en röst på, bland det du själv påstår är OT?

Och på vilket sätt skulle det vara suspekt? Jag förstår verkligen inte hur det kan vara det mest suspekta i en relativt lång tråd.

Du kanske har rätt, men det är en konstig sak att hänga upp sig på - att hon har tittat på en film med vampyrer och därför är det ulviga även om det kan innebära att hon är människa. Framförallt är det faktum att det finns människor med i leken någon som Pegasus själv inte uppmärksammar utan som någon påpekar för honom. Därför känns det, i min värld, som att han antingen är vampyr eller ulv och eftersom chansen att han är en ond då är betydligt större med tanke på fördelningen av onda/goda vampyrer och ulvar.

Om jag räknar rätt är det två goda vampyrer respektive minst en ond ulv (med största sannolikhet en till och ev ytterligare en) samt en ond vampyr. Är man god tänker jag dessutom att man väl kollar rollistan lite extra noga för att se vilka som är på ens sida och därför känns missen om människorna inte som någon vidare bra sak att ha gjort...

Absolut, att dessutom ta ut endast denna mening ur allt OT och bygga rösten på endast den - nja.

Och på vilket sätt skulle det vara suspekt? Jag förstår verkligen inte hur det kan vara det mest suspekta i en relativt lång tråd.

Å andra sidan har det inte hänt någonting annat än prat om DL-tider och OT-snack i tråden, trots att den är lång. Därmed inte sagt att jag tycker att motiveringen är vettig.

Tunnelseende från hans sida?

Det luktar skumt. Nu är ju rösten riktad emot mig och jag "kan" ju därför inte säga så mycket mer om den än jag redan sagt.

Självklart är det så, men det jag försöker få fram är: Av allt OT:ande - hur kan min skämtsamma iakttagelse klassas som suspekt? När det finns så mycket annat lika irrelevant att välja på.

Tunnelseende från hans sida?

Det luktar skumt. Nu är ju rösten riktad emot mig och jag "kan" ju därför inte säga så mycket mer om den än jag redan sagt.

(Har inte läst hela tråden, kollar hoppningen idag också.)

Men Pegasus motiveringar är ju nästan alltid skumma oavsett roll. Och det är svårt att rösta tidigt dag 1, det som skrivits är ju i princip bara OT. Man måste rösta och motivera, alltså måste man ju plocka ut något.

Fast en knepig motivering är ju alltid en knepig motivering oavsett vem den kommer ifrån och måste ju få ifrågasättas? Jag har inte spelat med pega förut (undantaget förra leken) och kan inte hans spelstil.

Fast en knepig motivering är ju alltid en knepig motivering oavsett vem den kommer ifrån och måste ju få ifrågasättas? Jag har inte spelat med pega förut (undantaget förra leken) och kan inte hans spelstil.

Men nämnde inte flera i andra leken att Pegasus ofta har skumma motiveringar?

Och det är svårt att rösta först i en tråd med i princip bara OT. Visst kan man inte "släppa igenom" vad som helst bara för det, men din reaktion känns lite överdriven.

Men nämnde inte flera i andra leken att Pegasus ofta har skumma motiveringar?

Och det är svårt att rösta först i en tråd med i princip bara OT. Visst kan man inte "släppa igenom" vad som helst bara för det, men din reaktion känns lite överdriven.

Fast nu undrar jag lite varför just Lordens reaktion skulle vara överdriven? Jag menar, jag har ju ifrågasatt det och det är betydligt fler som har tyckt att det är en knepig motiveringen.

Sen kan jag förstå Lorden också, eftersom det är tråkigt att få sådana röster mot sig och att alltid liksom skylla på att Pegasus är Pegasus och spelar lite knasigt blir liksom inte helt bra heller.

Ja, det är svårt att lägga en första röst framförallt när det är mest OT i början. Ja, Pegasus är väl inte känd för sina knivskarpa motiveringar. Men trots detta tycker jag iaf att det inte är fel att ifrågasätta dem oavsett vem rösten hamnar på om det är en rätt så kass motivering (bara för att det är svårt behöver det ju inte bli riktigt så dåligt som jag upplever Pegasus röst i just den här leken) och får man då inte reagera när den hamnar mot sig själv blir det ju också märkligt.

Så jag förstår som sagt inte riktigt vari Lordens agerande är så skumt och varför Pegasus ska ursäktas hela tiden :)

Självklart är det så, men det jag försöker få fram är: Av allt OT:ande - hur kan min skämtsamma iakttagelse klassas som suspekt? När det finns så mycket annat lika irrelevant att välja på.

Jovisst, men första dagen får man välja vilket halmstrå man ska gripa efter! Första rösten första dagen utan annat än OT att gå efter samt att BOP är förbjudet - då finns det inte så mycket annat att göra. Däremot kan jag tycka att det är bättre att gå efter helheten än bara en enda mening i ett sådant fall.

Sen håller jag å andra sidan också med Killa, man måste såklart ändå få reagera om man tycker att en röst eller motivering är konstig, oavsett om det är första eller femte dagen i spelet. Och att veta hur en spelare brukar agera är såklart en fördel men ingen ska heller få komma undan i och med att de brukar spela konstigt.

Det här är lite första dagen av ett ulvspel i ett nötskal :D

Fast nu undrar jag lite varför just Lordens reaktion skulle vara överdriven? Jag menar, jag har ju ifrågasatt det och det är betydligt fler som har tyckt att det är en knepig motiveringen.

Som sagt har jag inte läst hela tråden.

Så jag förstår som sagt inte riktigt vari Lordens agerande är så skumt och varför Pegasus ska ursäktas hela tiden :)

Var har jag skrivit att Lordens agerande är så skumt? Jag tycker inte att Pegasus ska ursäktas hela tiden, men jag tycker han är jättesvår att läsa av eftersom han oftast har (i mina ögon) konstiga motiveringar.

Som sagt har jag inte läst hela tråden.

Var har jag skrivit att Lordens agerande är så skumt? Jag tycker inte att Pegasus ska ursäktas hela tiden, men jag tycker han är jättesvår att läsa av eftersom han oftast har (i mina ögon) konstiga motiveringar.

Skumt var fel ord, överdriven var väl det jag tänkte på :) Men om du inte läst hela tråden förstår jag mer om du tycker så. För sett till hela tråden känns Lordens reaktion typ helt normal :)

Ja precis! Dessutom hur han får ursprungskommentaren att se skum ut förstår jag inte... Det blir snarare mer suspekt att benhårt hålla fast vid det trots andra påpekanden (som t.ex. mitt förtydligande om att det faktiskt finns människor i leken också :p)

Visserligen var det en tidig röst från Pegas, så det fanns väl inget att gå på direkt och nån motivering var han tvungen att ha. Men det känns ju som sagt som att man kan utesluta att han är människa och då är det ju stor risk att han är ond... Även om det såklart finns en chans att han är den goda vampyren också.

Men å andra sidan, så det jag minns av tidigare lekar så brukar Pegas ofta skriva på ett sätt som gör en misstänksam mot honom, framför allt i början, oavsett vilken roll han har, så jag är kluven.

Sen kan jag förstå Lorden också, eftersom det är tråkigt att få sådana röster mot sig och att alltid liksom skylla på att Pegasus är Pegasus och spelar lite knasigt blir liksom inte helt bra heller.

Ja, det är svårt att lägga en första röst framförallt när det är mest OT i början. Ja, Pegasus är väl inte känd för sina knivskarpa motiveringar. Men trots detta tycker jag iaf att det inte är fel att ifrågasätta dem oavsett vem rösten hamnar på om det är en rätt så kass motivering (bara för att det är svårt behöver det ju inte bli riktigt så dåligt som jag upplever Pegasus röst i just den här leken) och får man då inte reagera när den hamnar mot sig själv blir det ju också märkligt.

Håller med här. Jag personligen kan inte helt och hållet släppa saker för att "ahmen det är ju för att den är den". Jag själv har ju i princip nästan åkt ut i en lek enbart på grund av att jag just då inte producerade en miljon (förvirrade, i andras ögon) inlägg om mina tankar, vilket jag gjort i andra lekar. Även om man är på ett visst sätt, så har man ju olika roller från lek till lek och yttre omständigheter kan också göra att man spelar lite annorlunda (vill minnas att jag reagerat på att Sasse varit annorlunda i någon lek mot vad jag var van vid t.ex.). Detta är anledningen till att jag inte släpper en tanke direkt enbart med hänvisning till att "men den är ju den".

I och för sig släpper jag väl aldrig en tanke egentligen, och överanalyserar allt ned till molekylform... Men ändå :o

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
14 637
Senast: Niyama
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 724
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 441
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
13 109
Senast: Madalitso
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Vad gör vi? Del CCVI
  • Störiga saker vi stör oss på, del 37.
  • Budget