Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Förutom en mängd OT igår har inget fastnat på näthinnan förutom Lordens kommentar om att hon sätt på film hur duktiga vampyrer är på sport.
[---]
Trots detta är det ändå det mest suspekta jag hittat så långt och därför
Pegasus63 röstar på Lillelorden
Du kanske har rätt, men det är en konstig sak att hänga upp sig på - att hon har tittat på en film med vampyrer och därför är det ulviga även om det kan innebära att hon är människa. Framförallt är det faktum att det finns människor med i leken någon som Pegasus själv inte uppmärksammar utan som någon påpekar för honom. Därför känns det, i min värld, som att han antingen är vampyr eller ulv och eftersom chansen att han är en ond då är betydligt större med tanke på fördelningen av onda/goda vampyrer och ulvar.
Om jag räknar rätt är det två goda vampyrer respektive minst en ond ulv (med största sannolikhet en till och ev ytterligare en) samt en ond vampyr. Är man god tänker jag dessutom att man väl kollar rollistan lite extra noga för att se vilka som är på ens sida och därför känns missen om människorna inte som någon vidare bra sak att ha gjort...
Och på vilket sätt skulle det vara suspekt? Jag förstår verkligen inte hur det kan vara det mest suspekta i en relativt lång tråd.
Tunnelseende från hans sida?
Det luktar skumt. Nu är ju rösten riktad emot mig och jag "kan" ju därför inte säga så mycket mer om den än jag redan sagt.
Fast en knepig motivering är ju alltid en knepig motivering oavsett vem den kommer ifrån och måste ju få ifrågasättas? Jag har inte spelat med pega förut (undantaget förra leken) och kan inte hans spelstil.
Men nämnde inte flera i andra leken att Pegasus ofta har skumma motiveringar?
Och det är svårt att rösta först i en tråd med i princip bara OT. Visst kan man inte "släppa igenom" vad som helst bara för det, men din reaktion känns lite överdriven.
Självklart är det så, men det jag försöker få fram är: Av allt OT:ande - hur kan min skämtsamma iakttagelse klassas som suspekt? När det finns så mycket annat lika irrelevant att välja på.
Fast nu undrar jag lite varför just Lordens reaktion skulle vara överdriven? Jag menar, jag har ju ifrågasatt det och det är betydligt fler som har tyckt att det är en knepig motiveringen.
Så jag förstår som sagt inte riktigt vari Lordens agerande är så skumt och varför Pegasus ska ursäktas hela tiden
Som sagt har jag inte läst hela tråden.
Var har jag skrivit att Lordens agerande är så skumt? Jag tycker inte att Pegasus ska ursäktas hela tiden, men jag tycker han är jättesvår att läsa av eftersom han oftast har (i mina ögon) konstiga motiveringar.
KL
Hittills i tråden: OT, mer OT och en röst på mig.
Håller med här. Jag personligen kan inte helt och hållet släppa saker för att "ahmen det är ju för att den är den". Jag själv har ju i princip nästan åkt ut i en lek enbart på grund av att jag just då inte producerade en miljon (förvirrade, i andras ögon) inlägg om mina tankar, vilket jag gjort i andra lekar. Även om man är på ett visst sätt, så har man ju olika roller från lek till lek och yttre omständigheter kan också göra att man spelar lite annorlunda (vill minnas att jag reagerat på att Sasse varit annorlunda i någon lek mot vad jag var van vid t.ex.). Detta är anledningen till att jag inte släpper en tanke direkt enbart med hänvisning till att "men den är ju den".Fast nu undrar jag lite varför just Lordens reaktion skulle vara överdriven? Jag menar, jag har ju ifrågasatt det och det är betydligt fler som har tyckt att det är en knepig motiveringen.
Sen kan jag förstå Lorden också, eftersom det är tråkigt att få sådana röster mot sig och att alltid liksom skylla på att Pegasus är Pegasus och spelar lite knasigt blir liksom inte helt bra heller.
Ja, det är svårt att lägga en första röst framförallt när det är mest OT i början. Ja, Pegasus är väl inte känd för sina knivskarpa motiveringar. Men trots detta tycker jag iaf att det inte är fel att ifrågasätta dem oavsett vem rösten hamnar på om det är en rätt så kass motivering (bara för att det är svårt behöver det ju inte bli riktigt så dåligt som jag upplever Pegasus röst i just den här leken) och får man då inte reagera när den hamnar mot sig själv blir det ju också märkligt.
Så jag förstår som sagt inte riktigt vari Lordens agerande är så skumt och varför Pegasus ska ursäktas hela tiden