Trasigt mammahjärta

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Trasigt mammahjärta

Vill du få umgänget att fungera? Då ser jag ingen anledning till att inte prova med en kontaktperson. En kontaktperson behöver inte komma med några moralpekpinnar, utan helt enkelt vara ett stöd för sonen och dig.
Det finns många föräldrar som fått "stå ut" med kontaktperson eller annan form av "övervakning" vid umgänge med sina barn.

Jag bryr mig inte ens om vad han tycker o tänker. Men det verkar som om han inte gör något av dina inlägg att dömma. VAD är det för fel på en kontaktperson som hjälper DIG??

Om du inte bryr dig, varför frågar du då?
Vad han gör och inte gör har jag inte nämnt så du har ingen rätt i att framställa honom som en nolla när du inte har fakta och bara antar saker genom att dömma mina inlägg?!

En kontaktperson som jag kan vända mig till när jag undrar något, absolut!
En kontaktperson som ska vara med när jag är med min son, Nej tack!!

Vart har jag kallat han för nolla?? Nej jag skiter fullständigt i vad han tycker och tänker. MEN jag tycker han kanske kunde GÖRA mera för dig. Han verkar ju inte alls stötta dig. Som någon annan skrev så är det bara jag, jag, jag, jag hela tiden i dina inlägg......

Vill du få umgänget att fungera? Då ser jag ingen anledning till att inte prova med en kontaktperson. En kontaktperson behöver inte komma med några moralpekpinnar, utan helt enkelt vara ett stöd för sonen och dig.
Det finns många föräldrar som fått "stå ut" med kontaktperson eller annan form av "övervakning" vid umgänge med sina barn.

Jag tror min tjurighet över detta beror på pappan och fruns syn på varför jag borde ha en. Att jag ljuger så jag tror mig själv, att jag lever i någon drömvärld (jag citerar: "*mitt namn* tro att det är som på film, mamma och son träffas efter en långt tids frånvaro och allt blir rosenrött")
Dom har skrivit att jag är våldsam och dom känner sig hotade när jag får mina utbrott. Att jag har något behov av att ha någon nära mig när jag umgås med sonen som tex hemma hos mig (min sambo är hemma :eek: )

Dom vågar inte låta mig vara ensam med sonen och vill då att någon är med under träffarna så jag kan få en insikt i vad som är rätt eller fel, så någon kan stoppa mig innan jag gör något dumt. Skulle jag få ett utbrott (jag citerar: "som hon brukar få rätt ofta") så är det bra ifall någon utifrån kan bevittna händelsen.

Ja, men ni hör ju själva hur sjukt allt låter...

Och jag säger det på en gång innan någon målar fan på väggen, nej det ligger ingen sanning i detta och det kan min familj, nära och kära intyga.
Samtidigt så skulle denna övervakare få se att jag inte är våldsam, men då kommer väl nästa diagnos...jag kanske lider av schizofreni

Men det där är ju bara massa förtal och snack. Snningen kommer ju alltid fram. Försök att inte tänka så mycket på det.

Vart har jag kallat han för nolla?? Nej jag skiter fullständigt i vad han tycker och tänker. MEN jag tycker han kanske kunde GÖRA mera för dig. Han verkar ju inte alls stötta dig. Som någon annan skrev så är det bara jag, jag, jag, jag hela tiden i dina inlägg......

Men det handlar ju för helvete om mig!

Nä, han bara sitter i soffan med handen i kalsongerna, rapar, fiser, glor på tv och skrattar åt mig och mina problem.
Så...är det det du ville höra så varsågod! :grin:

Sanningen är helt annan, men det hör inte hit. JAG orkar inte skriva ner vad ALLA säger, gör, stöttar osv osv här. Det får dom höra öga mot öga! Och vill JAG hylla någon som står mig nära, ja, men då passar väl dagens ros i tidningen bättre än att skriva ut det här på ett forum, som ingen närastående ändå läser...?! Och jag tror att ni skiter i att jag har världens bästa kusin, bror, moster, eller vad det nu är för släkting som ställer upp.

Att du och alla ni andra inte får veta allt är pga att JAG orkar inte sitta och beskriva allt vad folk gör och säger. Att min svärmor har googlat fram det här, att min syster hörde det här på stan, det är väl inget JAG behöver skriva, eller hur?
Min pappa måste ju vara ett riktigt as, JAG har ju inte nämnt honom...då måste det ju betyda att han inte gör något :eek: Går världen under nu? *ironi*

Detta handlar faktiskt om ett problem som JAG har. JAG skriver här för att få höra vad okända, anonyma personer tycker och tänker om MITT problem.

JAG lovar att starta en tråd om min sambo om du vill ha någon att spy galla över. Men då måste han göra något först.

Fram tills dess så håller vi oss till ämnet och lämnar min fina sambo utanför det här!

Ja, jag är hemskt trött och barnslig i mitt skrivande nu

Vill bara berätta för dig att jag inte har sovit en blund inatt. Jag tog åt mig av dina ord.

Jag bröt ihop inatt, men är nu på benen igen! Jag fick en tankeställare och vill bara säga tack! Jag har läst ditt inlägg om och om igen

Ibland när det är som tyngst, inget går ens väg och man har noll energi och ork kvar. Då behöver man få höra bestämda men vänliga ord, inte någon som tröstar en, eller skäller på en.

Tack Petruska! :)

Det är jag glad att höra! :laugh: Ja, inte att du inte kunde sova så klart :p, men att det jag skrev var till någon hjälp.

Nej, det handlar om din son som är i kläm mellan två föräldrar.

Det är faktiskt perfekt om du går med på kontaktperson ett tag. Då ser de ju hur det är mellan dig och sonen, då är det varken din eller pappans version som gäller längre utan det som kontaktpersonen verkligen sett. Hon/han ser ju överlämnadet också, så får du det också dokumenterat. Det är ju precis vad du behöver. En utomståendes bedömning av varför umgänget inte fungerar.

Nä, han bara sitter i soffan med handen i kalsongerna, rapar, fiser, glor på tv och skrattar åt mig och mina problem.
Så...är det det du ville höra så varsågod! :grin:

Sanningen är helt annan, men det hör inte hit. JAG orkar inte skriva ner vad ALLA säger, gör, stöttar osv osv här. Det får dom höra öga mot öga! Och vill JAG hylla någon som står mig nära, ja, men då passar väl dagens ros i tidningen bättre än att skriva ut det här på ett forum, som ingen närastående ändå läser...?! Och jag tror att ni skiter i att jag har världens bästa kusin, bror, moster, eller vad det nu är för släkting som ställer upp.

Att du och alla ni andra inte får veta allt är pga att JAG orkar inte sitta och beskriva allt vad folk gör och säger. Att min svärmor har googlat fram det här, att min syster hörde det här på stan, det är väl inget JAG behöver skriva, eller hur?
Min pappa måste ju vara ett riktigt as, JAG har ju inte nämnt honom...då måste det ju betyda att han inte gör något :eek: Går världen under nu? *ironi*

Detta handlar faktiskt om ett problem som JAG har. JAG skriver här för att få höra vad okända, anonyma personer tycker och tänker om MITT problem.

JAG lovar att starta en tråd om min sambo om du vill ha någon att spy galla över. Men då måste han göra något först.

Fram tills dess så håller vi oss till ämnet och lämnar min fina sambo utanför det här!

Ja, jag är hemskt trött och barnslig i mitt skrivande nu

Nej, detta handlar om din SON och inget annat. :grin: Om din sambo går med ut och möter upp så kanske du könner dig starkare med. Då kanske ditt ex inte kör över dig som han gör nu.

Det är faktiskt perfekt om du går med på kontaktperson ett tag. Då ser de ju hur det är mellan dig och sonen, då är det varken din eller pappans version som gäller längre utan det som kontaktpersonen verkligen sett. Hon/han ser ju överlämnadet också, så får du det också dokumenterat. Det är ju precis vad du behöver. En utomståendes bedömning av varför umgänget inte fungerar.

Exakt så tänkte jag med. Inte en person som dömmer utan en som kan vara till hjälp.

Men vrid och vänd på trådens innehåll hur ni vill.
Jag anser en sak, ni något annat...

Så mina nära och kära kan inte intyga bättre om vem jag är än en okänd person utifrån?
Tyvärr, säger fortfarande tack, men nej tack om detta förslag!

Den dagen om det blir vårdnadstvist så är alla välkomna till mig.
Men nu, när det inte är aktuellt med någon utredning om hur jag är, eller att jag måste bevisa något...så funkar träffarna, mamma och son 4 timmar varannan lördag utmärkt!

Ta av dig offerkoftan och inse hur mycket hjälp du kan ha av en kontaktperson.

Vet du ens vad en kontaktperson gör? Den är där för barnets skull, för att all kontakt med föräldrarna ska bli så bra den bara kan. Tror du pappan kan bråka vid avlämnandet av sonen när kontaktpersonan är där? Tror du pappan kan ringa och prata med sonan när kontaktpersonen är där? En kontaktperson kan vara precis det som ger dig och sonen lugn och ro.

Men vrid och vänd på trådens innehåll hur ni vill.
Jag anser en sak, ni något annat...

Så mina nära och kära kan inte intyga bättre om vem jag är än en okänd person utifrån?
Tyvärr, säger fortfarande tack, men nej tack om detta förslag!

Den dagen om det blir vårdnadstvist så är alla välkomna till mig.
Men nu, när det inte är aktuellt med någon utredning om hur jag är, eller att jag måste bevisa något...så funkar träffarna, mamma och son 4 timmar varannan lördag utmärkt!

Aha, okey. Då ska jag bara upplysa dig om att 13 min är inte 4 timmar....:cool:

Ta av dig offerkoftan och inse hur mycket hjälp du kan ha av en kontaktperson.

Vet du ens vad en kontaktperson gör? Den är där för barnets skull, för att all kontakt med föräldrarna ska bli så bra den bara kan. Tror du pappan kan bråka vid avlämnandet av sonen när kontaktpersonan är där? Tror du pappan kan ringa och prata med sonan när kontaktpersonen är där? En kontaktperson kan vara precis det som ger dig och sonen lugn och ro.

Jag vet vad en sån person gör, tack för förklaringen, någon annan kanske inte vet.
Men det är inget som är aktuellt i dagsläget!

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
3 831
Senast: Anonymisten
·
Övr. Barn Har en 15 åring som just nu driver mig till vansinne. Han har betygsvarning i SEX ämnen nu inför terminsavslutet i 8an och han skiter...
Svar
18
· Visningar
3 707
Senast: Tassa
·
Kropp & Själ Varning för långt inlägg, men jag hopps att ni orkar läsa och svara på mina frågor i slutet. Igår fick jag domen, utmattningssyndrom...
5 6 7
Svar
138
· Visningar
16 071
Senast: Trott
·
Övr. Barn Ska försöka fatta mig kort, vi är en normal familj med jobb och 3 barn. 1 pojke på 15 med Autism och drag av ADD. Förmodligen någon form...
20 21 22
Svar
427
· Visningar
62 170
Senast: lundsbo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar