Trasigt mammahjärta

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Trasigt mammahjärta

Det låter väldigt konstigt, kanske nya målnumret skapades när han skickade det första mailet och så skrev han in det i det andra?

Nu har jag fått svar på mina frågor och kortfattat så behöver jag inte svara tillbaka eller ens bry mig om mailen då handlingen i mailen är om det förra målet som i sin tur är avslutat.

Pappans kännedom avslogs och är inget som har något betydelse i framtiden, då jag och pappan kom överens om att ta bort det gamla och börja om på nytt.

Känns bra måste jag säga. Hittills har vår nya dom funkat bra förutom sms från pappan där han skriver att han är missnöjd och vill ändra saker.
Jag har sagt till honom att han kan överklaga i hovrätten, men att det inte kommer att tas upp då han redan i TR var överens om det som sas.

Jag är beredd på att ändra lite småsaker så det passar oss alla, saker kan ju komma ivägen och man får försöka diskutera fram olika lösningar så alla parter är nöjda.
Hittills har pappan inte samarbetat och jobbar fortfarande emot mig. :grin:

Men jag ger inte upp!

Nu har jag fått svar på mina frågor och kortfattat så behöver jag inte svara tillbaka eller ens bry mig om mailen då handlingen i mailen är om det förra målet som i sin tur är avslutat.

Pappans kännedom avslogs och är inget som har något betydelse i framtiden, då jag och pappan kom överens om att ta bort det gamla och börja om på nytt.

Känns bra måste jag säga. Hittills har vår nya dom funkat bra förutom sms från pappan där han skriver att han är missnöjd och vill ändra saker.
Jag har sagt till honom att han kan överklaga i hovrätten, men att det inte kommer att tas upp då han redan i TR var överens om det som sas.

Jag är beredd på att ändra lite småsaker så det passar oss alla, saker kan ju komma ivägen och man får försöka diskutera fram olika lösningar så alla parter är nöjda.
Hittills har pappan inte samarbetat och jobbar fortfarande emot mig. :grin:

Men jag ger inte upp!

Låt inte pappan börja ändra det ena och det andra, tar lillfingret och sen hela armen.
Lycka till igen!

Har också funderat på hur det blev under julen, vad skönt att höra att ni fick umgås som bestämt :)

Idag fick jag hela 13 min med min son! :confused:

Det börjar med att pappan ringde tidigare idag och berättade att sonen inte vill komma till mig. Jag svarar tillbaka "att dom får komma iaf, för träffas ska vi göra om det så är genom bilrutan, jag vill se honom och iaf säga hej!"

Dom kommer och med sig har sonen alla sina julklappar som han fick av mig och min familj. :confused: Sonen säger "jag vill ha dom här"
Han säger att en av sakerna är trasig. Jag träffar dom utanför mitt hem och sonen säger att han inte vill komma in. Han vill vara med pappa.

Jag känner att jag blir frustrerad och säger bestämt att han nu får han säga vad som är fel, varför han inte vill vara hos mig. Sonen svarar "jag vet inte" och tittar på pappan som står tyst brevid och tittar på.
Jag fortsätter att han iaf kan komma in och säga hej och förklara för min sambo vad som är felet med saken, den kanske går att laga?!
Efter många om och men får jag med mig sonen in och pappan går iväg.

Vi kommer in och sonen börjar direkt förklara för min sambo vad som är trasigt. Dom sätter sig ner tillsammans och börjar kolla efter felet.
Min telefon ringer och det är pappan som säger "får jag prata med sonen?"
Pappan frågar om sonen ska stanna och sonen säger "nej"
Det surras på och sonen svarar "mmm" på det mesta som pappan säger.
Sonen lägger på och säger "jag måste fara nu"
Jag undrar vart han ska och får till svar att han ska till sin faster!

Sonen springer ut och jag hinner inte ens springa efter och be om en kram förens han är i bilen och dom far iväg :crazy:

Jag blir tokig på detta...varför var pappan tvungen och ringa och meddela vart dom skulle? Varför åkte dom bara inte och lät oss umgås när jag väl hade fått med mig honom?

Jag är så arg på mig själv att jag är en jävla mes och inte säger ifrån mer...men jag blir så ledsen och besviken så jag vet inte vad jag ska säga. Jag försöker verkligen få detta att fungera.

:crazy:

13 min...mer än ingen tid alls, men jag saknar verkligen min son

För övrigt så var inte grejen trasig...bara slut batteri :grin:

du måste säga ifrån bättre! Både till sonen och pappan! BÅDA ska ha klart för sig att den planerade tiden hos dig är helig, att det enda som kan bryta den är att pappan är döende! Att inget annat än det är så viktigt att det finns någon anledning för pappan att hålla på att ringa sonen medan ni har ert umgänge!

Förstår inte varför du svarade när pappan ringde. Du vet ju hur han manipulerar sonen.

du måste säga ifrån bättre! Både till sonen och pappan! BÅDA ska ha klart för sig att den planerade tiden hos dig är helig, att det enda som kan bryta den är att pappan är döende! Att inget annat än det är så viktigt att det finns någon anledning för pappan att hålla på att ringa sonen medan ni har ert umgänge!

Jag har förklarat så många ggr för pappan, domaren i TR har förklarat, soctanterna har förklarat...alla har förklarat för pappan hur viktigt det är att han släpper efter och låter mig få vara med min son.
Tom skatteverket har skickat ett brev till honom och förklarat hur viktigt det är att han samarbetar med modern till barnet och att han inte kan göra som han själv vill.
Men han verkar ju inte fatta! Och ändå sitter han på våra möten och snyftar om att han verkligen vill att min och sonens relation ska funka!

Jag blir galen på honom! Man ska väl inte behöva, bokstavligen banka in infon i skallen på honom?

Jsg förstår att du har ångest, det var ju inte alls så du ville att det skulle bli.

Men jag vill ändå vara lite hård mot dig nu, känner jag. Diskussionen i den här tråden har till och från handlat om att det är alldeles för lätt för andra personer - eller i alla fall för ditt ex - att styra dig. Det har varit alldeles för lätt att hindra dig från att bibehålla kontakten med sonen. Du har till och med framhållit några få mils avstånd som ett nästan oöverstigligt hinder.

Du har, såvitt jag har fattat det, förnekat att du är så där lättstyrd. Det här handlar om något annat, har du sagt.

I den här händelsen tycker jag att du omigen visar att du är för lätt att styra. Ringde exet på din mobil? Du såg att det var han innan du svarade? Varför svarade du? Varför lät du exet få tala med pojken? Vem som helst fattar ju hur det skulle sluta.

Varför låter du ditt ex styra dig så här?

Det får ju till konsekvens att ansvaret för din och pojkens relation hamnar hos pojken - för du tar inte det ansvaret. Du lämnar det åt grabben, och han reder så klart inte ut det. Det är ett omänskligt krav på ett barn.

Du måste ta ansvar för det här! Din son går sönder om du inte gör det! Och hur gärna du än vill att det vore annorlunda - hans pappa är hans primära trygghet. Måste han välja, är det väldigt begripligt om han väljer pappan.

Visst, exet gör fel, han förtjänar en riktigt rejäl utskällning och kanske rentav rättsliga konsekvenser (inte vet jag), men din del av ansvaret måste du ta! Och det gör du faktiskt inte, utifrån vad du skriver här. Du visar diin son att du inte är att lita på.

Så tror jag.

Håller med dig.
Nu får det vara slut på alla meserier!
Säg till sonen, när det är min helg ska du vara här. Punkt. Vi kan inte hålla på och valsa fram och tillbaka. Rakt på, rakt ut.
I fortsättningen går du ut och möter sonen vid bilen och ber ditt snabla ex att dra. Typ....

Jättetråkigt att pappan körde över er igen, din son och du förtjänar den tiden ni ska ha tillsammans.

Ringde han på din telefon? Vad har du för telefon? Har du möjlighet att använda den för att spela in samtal, eller kanske helt enkelt sätta den på högtalare om han vill använda den för att tala med sonen när du är där. Att han får möjlighet att manipulera sonen när du står jämte är inte okej, det måste du sätta stopp för på nåt sätt. Jag tycker inte att det går att hindra honom att tala med sonen helt och hållet, men att du kan höra allt som sägs är inte orimligt heller.

Jättebra att du fick pappan att köra hem sonen till dig, det var trots allt en seger försök ta den och se vad du kan göra nästa helg för att pappan inte ska komma med sina käppar.

När du talar med sonen involvera pappan, säg inte bara att DU vill att han ska stanna hos dig en stund, säg att pappa vill att du ska stanna här det har han sagt flera gånger till mig och lägg till ett eller hur Sven (eller vad han nu heter) sätt honom på pottkanten lite grand istället för sonen.

Jsg förstår att du har ångest, det var ju inte alls så du ville att det skulle bli.

Men jag vill ändå vara lite hård mot dig nu, känner jag. Diskussionen i den här tråden har till och från handlat om att det är alldeles för lätt för andra personer - eller i alla fall för ditt ex - att styra dig. Det har varit alldeles för lätt att hindra dig från att bibehålla kontakten med sonen. Du har till och med framhållit några få mils avstånd som ett nästan oöverstigligt hinder.

Du har, såvitt jag har fattat det, förnekat att du är så där lättstyrd. Det här handlar om något annat, har du sagt.

I den här händelsen tycker jag att du omigen visar att du är för lätt att styra. Ringde exet på din mobil? Du såg att det var han innan du svarade? Varför svarade du? Varför lät du exet få tala med pojken? Vem som helst fattar ju hur det skulle sluta.

Varför låter du ditt ex styra dig så här?

Det får ju till konsekvens att ansvaret för din och pojkens relation hamnar hos pojken - för du tar inte det ansvaret. Du lämnar det åt grabben, och han reder så klart inte ut det. Det är ett omänskligt krav på ett barn.

Du måste ta ansvar för det här! Din son går sönder om du inte gör det! Och hur gärna du än vill att det vore annorlunda - hans pappa är hans primära trygghet. Måste han välja, är det väldigt begripligt om han väljer pappan.

Visst, exet gör fel, han förtjänar en riktigt rejäl utskällning och kanske rentav rättsliga konsekvenser (inte vet jag), men din del av ansvaret måste du ta! Och det gör du faktiskt inte, utifrån vad du skriver här. Du visar diin son att du inte är att lita på.

Så tror jag.

Jag vet att det är så, saken är den att vad jag än gör, säger, vill så antecknas det och istället för att hålla sig till sanningen så vrider och vänder frun och pappan det och rapporterar in det till TR!
När jag har varit hård och sagt att sonen ska nu vara hos mig. Då har dom vänt det till att jag har skrikit och näst intill varit hotfull mot dom för att få min vilja igenom. :( Vilket inte är sant. Jag är en mes, svar jag. Men jag kan då säga till när jag tycker att det räcker och jag kan föra min talan...men jag vet inte nu hur jag ska göra det längre.
Pappan och frun vill nu pga mitt beteende ha en person utifrån som närvarar vid min och sonens träffar så att personen kan agera direkt och säga åt mig när jag gör rätt och fel, dvs en kontaktperson!

Dom har även lagt ner hur mkt jobb som helst på att kolla upp min sambo och hans släckt och vänner. Dom försöker verklligen hitta fel.

Ni hör ju själva hur sjukt det låter. Dom gör verkligen allt för att hindra mig. Dom tröttar ut mig hela tiden och jag har inte så mkt energi kvar.
Det känns jättetungt och jag vet inte vad jag ska göra längre...jag har gjort allt.
Både jag och mina nära och kära försöker och dom ställer upp till 100%, men även dom blir matta över deras beteende.
Dom fattar ingenting och jag har alltid haft vittnen i närheten som har hört och sett allt...
Tack och lov avslogs deras kännedom. Men allt som stod skrämde mig...dom har gjort mig till ett monster. :(
Jag går bara och väntar på vad som ska komma här näst...

Några fel eller brister finns det inte här, det finns ingenting och jag vill inget hellre än att dom slappnar av och låter mig få komma nära min son igen.
Jag har sagt flera ggr att jag inte vill bråka, jag undviker deras tjafs om småsaker.

Och varför jag svarade i den förbannade telefonen vet jag inte...Jag bara gjorde det :cry:

Jättetråkigt att pappan körde över er igen, din son och du förtjänar den tiden ni ska ha tillsammans.

Ringde han på din telefon? Vad har du för telefon? Har du möjlighet att använda den för att spela in samtal, eller kanske helt enkelt sätta den på högtalare om han vill använda den för att tala med sonen när du är där. Att han får möjlighet att manipulera sonen när du står jämte är inte okej, det måste du sätta stopp för på nåt sätt. Jag tycker inte att det går att hindra honom att tala med sonen helt och hållet, men att du kan höra allt som sägs är inte orimligt heller.

Jättebra att du fick pappan att köra hem sonen till dig, det var trots allt en seger försök ta den och se vad du kan göra nästa helg för att pappan inte ska komma med sina käppar.

När du talar med sonen involvera pappan, säg inte bara att DU vill att han ska stanna hos dig en stund, säg att pappa vill att du ska stanna här det har han sagt flera gånger till mig och lägg till ett eller hur Sven (eller vad han nu heter) sätt honom på pottkanten lite grand istället för sonen.

Ja, han ringde på min telefon. Jag har en samsung galaxy ace så jag tror inte det går att spela in, men där emot högtalade går, så det ska jag självklart använda i fortsättningen.

Jag har sagt en gång att pappa vill att du ska vara med mamma nu, då svarade pappan tillbaka "nej, blanda inte in mig...jag tänker inte tvinga han" och sen blev bara allt mer förvirrande.
Som sagt...pappan säger en sak på möterna men säger/gör tvärt emot i verkligheten.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
3 834
Senast: Anonymisten
·
Övr. Barn Har en 15 åring som just nu driver mig till vansinne. Han har betygsvarning i SEX ämnen nu inför terminsavslutet i 8an och han skiter...
Svar
18
· Visningar
3 707
Senast: Tassa
·
Kropp & Själ Varning för långt inlägg, men jag hopps att ni orkar läsa och svara på mina frågor i slutet. Igår fick jag domen, utmattningssyndrom...
5 6 7
Svar
138
· Visningar
16 071
Senast: Trott
·
Övr. Barn Ska försöka fatta mig kort, vi är en normal familj med jobb och 3 barn. 1 pojke på 15 med Autism och drag av ADD. Förmodligen någon form...
20 21 22
Svar
427
· Visningar
62 170
Senast: lundsbo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar