Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Har du fått träffa sonen i Jul?
Ja, det har jag
Vi hade vår egna lilla julafton
Nu har jag fått svar på mina frågor och kortfattat så behöver jag inte svara tillbaka eller ens bry mig om mailen då handlingen i mailen är om det förra målet som i sin tur är avslutat.
Pappans kännedom avslogs och är inget som har något betydelse i framtiden, då jag och pappan kom överens om att ta bort det gamla och börja om på nytt.
Känns bra måste jag säga. Hittills har vår nya dom funkat bra förutom sms från pappan där han skriver att han är missnöjd och vill ändra saker.
Jag har sagt till honom att han kan överklaga i hovrätten, men att det inte kommer att tas upp då han redan i TR var överens om det som sas.
Jag är beredd på att ändra lite småsaker så det passar oss alla, saker kan ju komma ivägen och man får försöka diskutera fram olika lösningar så alla parter är nöjda.
Hittills har pappan inte samarbetat och jobbar fortfarande emot mig.
Men jag ger inte upp!
du måste säga ifrån bättre! Både till sonen och pappan! BÅDA ska ha klart för sig att den planerade tiden hos dig är helig, att det enda som kan bryta den är att pappan är döende! Att inget annat än det är så viktigt att det finns någon anledning för pappan att hålla på att ringa sonen medan ni har ert umgänge!
Förstår inte varför du svarade när pappan ringde. Du vet ju hur han manipulerar sonen.
Jsg förstår att du har ångest, det var ju inte alls så du ville att det skulle bli.
Men jag vill ändå vara lite hård mot dig nu, känner jag. Diskussionen i den här tråden har till och från handlat om att det är alldeles för lätt för andra personer - eller i alla fall för ditt ex - att styra dig. Det har varit alldeles för lätt att hindra dig från att bibehålla kontakten med sonen. Du har till och med framhållit några få mils avstånd som ett nästan oöverstigligt hinder.
Du har, såvitt jag har fattat det, förnekat att du är så där lättstyrd. Det här handlar om något annat, har du sagt.
I den här händelsen tycker jag att du omigen visar att du är för lätt att styra. Ringde exet på din mobil? Du såg att det var han innan du svarade? Varför svarade du? Varför lät du exet få tala med pojken? Vem som helst fattar ju hur det skulle sluta.
Varför låter du ditt ex styra dig så här?
Det får ju till konsekvens att ansvaret för din och pojkens relation hamnar hos pojken - för du tar inte det ansvaret. Du lämnar det åt grabben, och han reder så klart inte ut det. Det är ett omänskligt krav på ett barn.
Du måste ta ansvar för det här! Din son går sönder om du inte gör det! Och hur gärna du än vill att det vore annorlunda - hans pappa är hans primära trygghet. Måste han välja, är det väldigt begripligt om han väljer pappan.
Visst, exet gör fel, han förtjänar en riktigt rejäl utskällning och kanske rentav rättsliga konsekvenser (inte vet jag), men din del av ansvaret måste du ta! Och det gör du faktiskt inte, utifrån vad du skriver här. Du visar diin son att du inte är att lita på.
Så tror jag.
Jättetråkigt att pappan körde över er igen, din son och du förtjänar den tiden ni ska ha tillsammans.
Ringde han på din telefon? Vad har du för telefon? Har du möjlighet att använda den för att spela in samtal, eller kanske helt enkelt sätta den på högtalare om han vill använda den för att tala med sonen när du är där. Att han får möjlighet att manipulera sonen när du står jämte är inte okej, det måste du sätta stopp för på nåt sätt. Jag tycker inte att det går att hindra honom att tala med sonen helt och hållet, men att du kan höra allt som sägs är inte orimligt heller.
Jättebra att du fick pappan att köra hem sonen till dig, det var trots allt en seger försök ta den och se vad du kan göra nästa helg för att pappan inte ska komma med sina käppar.
När du talar med sonen involvera pappan, säg inte bara att DU vill att han ska stanna hos dig en stund, säg att pappa vill att du ska stanna här det har han sagt flera gånger till mig och lägg till ett eller hur Sven (eller vad han nu heter) sätt honom på pottkanten lite grand istället för sonen.