Trasigt mammahjärta

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Trasigt mammahjärta

Jag har väl aldrig sagt att ts inte ska få träffa sin son? Om du läser mina svar i denna tråden så är det snarare det motsatta, jag reagerade bara på sättet att "gnälla" på att snuffsan hänger i den här tråden och kommer med negativa inlägg, då jag inte tycker att de är så negativa, utan mer realistiska.

Sen så kan man väl inte säga att ts (förlåt ts) och sonen riktigt känner varandra riktigt? Vad jag kan läsa i tråden så är det en lång väg kvar innan en sån relation kommer att komma, men jag tycker att det är på rätt väg och ts kämpar ( :bow: ) verkligen för att det ska bli så.

Men jag känner mig själv och hade min mamma övergivit mig sålänge som ts har gjort, utan att få någon närmare förklaring till att man inte fått ett enda telefpnsamtal eller något försök till att få upp kontakten på så lång tid, då hade inte jag heller kunnat lita tillfullo på min mamma igen på ett bra tag, tyvärr.

Som sagt, jag hoppas inget hellre än att ts och sin son ska kunna få en bra relation igen, men att bara säga att snuffsan kommer med negativa inlägg tycker jag är fel, för hon har kommit med många bra tips och råd.

Eftersom jag själv suttit i samma situation som ts son (ungefär i samma ålder dessutom) kan jag ju säga att jag upplevde mig inte övergiven av mamma, jag var bortforslad från mamma, vilket är en väsentlig skillnad. Jag reflekterade inte över om hon hade kunnat förhindra det. Därför förstår jag inte pratet om att ts son skulle känna sig övergiven. Det kan ju vara så men behöver inte vara det. Vi vet helt enkelt inte.

Nej, vi vet inte, och när man inte vet så brukar jag alltid utgå från den person jag känner bäst - mig själv - och hur jag hade reagerat i en sån sits. :)

Men som sagt, jag vill också att ts ska få en bra relation med sin son.

Och jag utgick också från - mig själv. :) Eftersom vi är olika och har olika erfarenheter så blir ju svaren därefter...

Precis. Jag ville bara förtydliga, om det inte framgick från mitt andra inlägg, att jag såg utifrÅn mig själv angående att bli sviken, inte om ts. :)

*KL*

Jahopp...detta varade inte länge!
Ni får ursäkta detta lulliga inlägg, men jag undrar om någon kan hjälpa mig med en fråga.

Kan börja med att berätta att allt är omrört till en j-vla röra och pappan och frun har mailat TR om en "kännedom".
Det jag nu undrar över är detta (och nu ursäktar jag min dåliga förklaring)

Jag och pappan satt i TR (på min begäran) den 21/12 där vi kom överens om saker och ting, detta har jag ju redan berättat om.

Den 16/12 får TR in en "kännedom" från pappan (och frun)
Den 19/12 kom ytterligare en "kännedom" in.

Dessa kännedomar har samma målnr som målet vi hade den 21/12.

Detta fattar jag inte. Hur kan deras kännedom ha fått samma målnr som "mitt" ärende som jag tog upp den 21/12?
Vad är en kännedom? Jag fattar vad det är, men varför skickar man in en sån när det aldrig har blivit på tal om något sådant?

Jag blir så frustrerad, har suddat och skrivit om men får inte till det...

Hoppas någon förstår och kan förklara detta för mig.
Är detta något jag ska svara på? Det står ingenting om det iaf

Har du inget ombud du kan fråga? Om du har ett ombud så är det väl ombudet som skickat kännedomskopiorna till dig? Om du inte har något ombud så bör du absolut skaffa ett.

Om din motparts "kännedomar" rör ditt/ert mål, så har de samma målnr eftersom de rör samma mål (ärende). Förstår du?

Har du inget ombud du kan fråga? Om du har ett ombud så är det väl ombudet som skickat kännedomskopiorna till dig? Om du inte har något ombud så bör du absolut skaffa ett.

Jag har inte kvar min advokat då jag trodde att detta nu skulle ordnas upp och gå vägen. Så vi önskade varandra lycka till och god jul :cool:

Får i värsta fall kontakta henne igen.
Men visst är det så som du skriver, det är väl ändå ens advokat som skickar en sån? Men varför har då TR stämplat deras mail med stämpeln "kännedom"?

Det är ett helt vanligt mail som pappan och frun har skickat, som TR har skrivit ut, stämplat och skickat till mig?!

Vad ska jag göra? Pappan sitter i TR och säger både det ena och det andra, vi går där ifrån och är nöjda och överens.

Sen pang bom kommer detta... :crazy:

Om din motparts "kännedomar" rör ditt/ert mål, så har de samma målnr eftersom de rör samma mål (ärende). Förstår du?

Jo det förstår jag. Men hur kan dom veta målnr före den nya domen?
Den gamla domen avslogs och den nya gäller nu...dvs nytt målnr.

Hur kan pappan veta vad det nya målnr blir när vi då i TR kom överens om att ta bort det gamla?

gaah...vad värdelös jag är på att förklara :mad:

Han har kanske ringt och frågat? Vad spelar det för roll egentligen?

Och varför byter man målnr? Målnr får man direkt vid en stämning, inte efter en dom? Även om en dom ändras är det ju samma ärende/mål, eller hur?

Jag har inte kvar min advokat då jag trodde att detta nu skulle ordnas upp och gå vägen. Så vi önskade varandra lycka till och god jul :cool:

Får i värsta fall kontakta henne igen.
Men visst är det så som du skriver, det är väl ändå ens advokat som skickar en sån? Men varför har då TR stämplat deras mail med stämpeln "kännedom"?

Det är ett helt vanligt mail som pappan och frun har skickat, som TR har skrivit ut, stämplat och skickat till mig?!

Vad ska jag göra? Pappan sitter i TR och säger både det ena och det andra, vi går där ifrån och är nöjda och överens.

Sen pang bom kommer detta... :crazy:

Ursäkta, men hur kunde (kan) du tro att det här ska ordna upp sig själv helt plötsligt, när du i tråden beskriver hur det bara blir sämre och sämre? :confused: Japp, du får kontakta henne igen. Eller någon annan. För det här reder du inte ut själv.

Man kan mejla in till TR, det är inget konstigt med det. Och eftersom du ska få en kännedomskopia så skrivs mejlet ut och stämplas "för kännedom" och så andra stämplar med datum och målnr. Hur skulle du annars få kännedom om det?

Svårt att säga något om hur du ska göra, ingen här vet ju vad ni kommit överens om i TR nyligen och ingen av oss vet vad han nu skriver i sitt mejl till TR. Om du vill få hjälp med just den biten så får du ju förklara närmare. Eller så struntar du i det och vänder dig till ditt ombud istället, för vi kan tyvärr inte göra något. Hoppas det ordnar sig.

Han har kanske ringt och frågat? Vad spelar det för roll egentligen?

Och varför byter man målnr? Målnr får man direkt vid en stämning, inte efter en dom? Även om en dom ändras är det ju samma ärende/mål, eller hur?

Jag har suttit nu ikväll och läst igenom alla papper och det är nånting med dessa kännedomar som inte stämmer.

Nytt målnr är det iaf på det nya, så jag vet inte alls vad som händer. :crazy:

Men vad är problemet egentligen? Att din motpart känner till det nya målnr? Varför skulle det vara så himla märkligt då? Det är väl bara att ringa och få reda på det, som part i målet.

Vg dina "för kännedoms-kopior" du läst igenom så behöver du nog hjälp att reda ut det där. Det finns inget som heter kännedomar.

Ursäkta, men hur kunde (kan) du tro att det här ska ordna upp sig själv helt plötsligt, när du i tråden beskriver hur det bara blir sämre och sämre? :confused: Japp, du får kontakta henne igen. Eller någon annan. För det här reder du inte ut själv.

Man kan mejla in till TR, det är inget konstigt med det. Och eftersom du ska få en kännedomskopia så skrivs mejlet ut och stämplas "för kännedom" och så andra stämplar med datum och målnr. Hur skulle du annars få kännedom om det?

Svårt att säga något om hur du ska göra, ingen här vet ju vad ni kommit överens om i TR nyligen och ingen av oss vet vad han nu skriver i sitt mejl till TR. Om du vill få hjälp med just den biten så får du ju förklara närmare. Eller så struntar du i det och vänder dig till ditt ombud istället, för vi kan tyvärr inte göra något. Hoppas det ordnar sig.

Förlåt att jag frågar er här ikväll då det är omöjligt att få tag i rätt person vid denna tid på dygnet som kan hjälpa mig med mina frågor.

Ni har hittills kommit med kloka svar, ideer och dyl, så jag antog att det kanske fanns någon som kunde hjälpa mig nu.

Men det är ju ganska festligt att bli idiotförklarad istället...

Du har fått kopia på deras mejl för att få veta vad de har mejlat om.
Jag får känslan av att du tolkar "för kännedom" som en dom från tingsrätten - eller har jag fel?

Nåja, om det fortsätter strula så är det bara att gå tillbaka till TR igen.

Du har fått kopia på deras mejl för att få veta vad de har mejlat om.
Jag får känslan av att du tolkar "för kännedom" som en dom från tingsrätten - eller har jag fel?

Nåja, om det fortsätter strula så är det bara att gå tillbaka till TR igen.

Nej nej, jag tror inte att det är någon dom. Dom har gett en egen förklaring till allt, det är det mailen handlar om.

Satt precis och tänkte att det är lika man går tillbaka till TR

Förlåt att jag frågar er här ikväll då det är omöjligt att få tag i rätt person vid denna tid på dygnet som kan hjälpa mig med mina frågor.

Ni har hittills kommit med kloka svar, ideer och dyl, så jag antog att det kanske fanns någon som kunde hjälpa mig nu.

Men det är ju ganska festligt att bli idiotförklarad istället...

Jag har inte idiotförklarat dig och det är väldigt tråkigt att du tar det på det viset. Jag har ställt motfrågor som du inte svarar på. Det är ofta du inte svarar på frågor faktiskt, varför är det så? Jag menar bara att inget är över förrän det är ÖVER och ibland är det inte ens över då. Förstår du hur jag menar?

Det är jättesvårt att svara på något man inte får veta något om, det måste du ju förstå?

Kan du inte svara på min fråga om vad som är problemet med att din motpar känner till det nya målnr?

Nej nej, jag tror inte att det är någon dom. Dom har gett en egen förklaring till allt, det är det mailen handlar om.

Satt precis och tänkte att det är lika man går tillbaka till TR

Men ni var precis i TR, den 21/12 skrev du, och ni kom fram till något och det blev en dom? Eller? Och sen har din motpart mejlat TR med någon slags förklaring? Vad spelar den förklaringen för roll för domen egentligen? Är det något att bry sig om över huvud taget? Den nya domen gäller väl, eller? Finns det någon anledning att "gå till TR" alls? Man brukar inte precis ränna hos tingsrätten vecka ut och vecka in, speciellt inte om det kommit en dom dessutom. :confused:

Men ni var precis i TR, den 21/12 skrev du, och ni kom fram till något och det blev en dom? Eller? Och sen har din motpart mejlat TR med någon slags förklaring? Vad spelar den förklaringen för roll för domen egentligen? Är det något att bry sig om över huvud taget? Den nya domen gäller väl, eller? Finns det någon anledning att "gå till TR" alls? Man brukar inte precis ränna hos tingsrätten vecka ut och vecka in, speciellt inte om det kommit en dom dessutom. :confused:

Pappan har mailat före vår träff i TR.
Mailen mailades den 16/12 och den 19/12 till TR med nytt målnr. Det är pappan som har skrivit in det nya målnr i mailet, TR har sen i sin tur fyllt i målnr i stämpeln.

Den 21/12 var vi i TR, gjorde några ändringar, den gamla togs bort och den nya sattes in med nytt målnr (samma som mailen)
Att den gamla togs bort kom jag och pappan överens om.

Min fråga är: Hur kan dom veta det nya målnr före mig? När nytt målnr tillkom i TR?

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
3 834
Senast: Anonymisten
·
Övr. Barn Har en 15 åring som just nu driver mig till vansinne. Han har betygsvarning i SEX ämnen nu inför terminsavslutet i 8an och han skiter...
Svar
18
· Visningar
3 707
Senast: Tassa
·
Kropp & Själ Varning för långt inlägg, men jag hopps att ni orkar läsa och svara på mina frågor i slutet. Igår fick jag domen, utmattningssyndrom...
5 6 7
Svar
138
· Visningar
16 071
Senast: Trott
·
Övr. Barn Ska försöka fatta mig kort, vi är en normal familj med jobb och 3 barn. 1 pojke på 15 med Autism och drag av ADD. Förmodligen någon form...
20 21 22
Svar
427
· Visningar
62 170
Senast: lundsbo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar