Trasigt mammahjärta

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Trasigt mammahjärta

är det fel med samma trick? Att du besöker honom typ torsdag i skolan å sen säger du "på fredag när jag hämtar dig så åker vi och köper pizza sen åker vi och köper massa fredagsgottis så det räcker hela helgen!"

att hämta i skolan verkar dock smidigast B-)

är det fel med samma trick? Att du besöker honom typ torsdag i skolan å sen säger du "på fredag när jag hämtar dig så åker vi och köper pizza sen åker vi och köper massa fredagsgottis så det räcker hela helgen!"

att hämta i skolan verkar dock smidigast B-)

Om det är sant, att han får godis mm, så tror jag inte att det är godiset i sig som det hänger på utan själva belöningen. Kan ju vara så att han blir "bestraffad" om han inte gör som pappa och nya frun säger?

TS: Håller med de andra om att det verkar smidigast att hämta direkt på skolan. Och hoppas på att pappan inte dyker upp där eller låter sonen vara hemma de fredagar det gäller...

Om det är sant, att han får godis mm, så tror jag inte att det är godiset i sig som det hänger på utan själva belöningen. Kan ju vara så att han blir "bestraffad" om han inte gör som pappa och nya frun säger?

TS: Håller med de andra om att det verkar smidigast att hämta direkt på skolan. Och hoppas på att pappan inte dyker upp där eller låter sonen vara hemma de fredagar det gäller...

alltså OM han skulle bli bestraffad så är de ju sjuka i huvudet på riktigt... men det låter troligast :crazy:

Kapar tråden verkligen här...
...jag blir riktigt förbannad när man läser vad vissa andra har skrivit
när det tydligt framgår dessa personer inte läst igenom tråden helt och hållet...
....och samtidigt blandar in sina egna livshistorier...
....detta handlar om T.S.
T.S. som må ha inte vetat hur hon ska ha handlat i tidigare fall...
...men nu sökt hjälp och stöd...stöd framförallt...här...stöd här i denna tråd...
...ska det då behöva gå bakåt hela tiden med anklagande frågor?
Det hjälper varken T.S eller situationen till att kunna gå framåt...
...det är så lätt att dömma andra när man själv ser från en datorskärm och läser.
Tänk er själv om ni satt i samma sits som T.S.
Har ni glömt att fela är mänskligt och förlåta är gudomligt.

Mvh Xoya

:bow::bow::bow:

Det är många ungar som upplever bytena mellan föräldrarna som jobbiga. Vi kan se på barnen både före och efter att de är jobbigt för dem. Fick de välja skulle de nog helst vilja slippa flacka och fara. Men deras lojalitet till båda föräldrarna gör att flackar vecka ut och vecka in. Att din son pga olika omständigheter inte känner denna lojalitet mot dig kanske gör att han stannar hos pappan.

Du fick för flera veckor sen samma råd från flera här, att göra som de flesta som har delad vårdnad gör, nämnligen hämta i skolan. Men det har du inte gjort och du har inte ens svarat på det rådet.

Jag har fått höra via omvägar (om det är sant eller inte vet jag inte)
Varje fredag som jag har varit där och inte fått med honom, så har pappan, frun och sonen (direkt efter att jag har åkt) besökt ett bageri där sonen får välja vilken bakelse han vill ha, för att sen avsluta på en godisaffär där han får fylla en påse av godis :crazy:

Om detta skvaller är sant så är det ju inte så konstigt att han inte vill följa med mig...

Jag tycker inte att du ska fästa så stor vikt vid det här. Jag tycker att det låter som alldeles normalt fredagsmys och ingen muta för att han ska stanna hemma. Det här kan ju vara något de har hållt på med länge och är väl något de flesta familjer gör. Jag menar, fredagsmys är ju ett ganska vedertaget begrepp.

Tingsrätten på onsdag, fick besked idag.
I övrigt rullar allt på som vanligt. Sms från pappan som skriver att sonen inte vill träffa mig, att jag inte behöver komma för det är bara onödigt och slöseri. Han säger även att sonen inte vill ha några julklappar av mig eller av min familj.
Jag får inte prata med sonen för för pappan, han säger att sonen är så ledsen och vill inte prata med mig.

Ska åka till skolan imorgon, får väl se om det går bättre den här gången. Sist hade dom hämtat han tidigare.

Solklart ett avtalsbrott!

Glöm inte att ta med detta i tingsrätten, kolla dock med skolan om de ringt efter pappan pga barnet var sjukt.

Men lugn nu, visste pappan att ts skulle hälsa på i skolan? Hur kan det vara ett avtalsbrott? Det finns väl ingenting avtalat om besök i skolan.

Det kan finnas många anledningar att hämta ett barn tidigare en dag.

Men lugn nu, visste pappan att ts skulle hälsa på i skolan? Hur kan det vara ett avtalsbrott? Det finns väl ingenting avtalat om besök i skolan.

Det kan finnas många anledningar att hämta ett barn tidigare en dag.

Jag fick intrycket att pappan hade hämtat sonen tidigare den fredagen som TS skulle hämta sonen i skolan för att ha honom över helgen, därav min reaktion.

*KL*

Är lite smått illamående inför morgondagen! :(

Visst håller ni alla en tumme för mig?

Löjligt nöjd! :bump:

Allt jag ville gick igenom så nu blir det andra bullar.
Pappan satt gång på gång och försökte göra sig till ett offer genom att säga att han inte har körkort, dåligt med pengar osv osv

Tills slut tröttnade domaren på hans snyfthistoria och sa till honom att det är dags och växa upp och sluta bli styrd av sin fru och av sin snart 10 åriga son.

Domaren sa även att det är tydligt att jag har försökt mer och verkligen visat att jag vill att det ska fungera och att jag inte är ute efter att bråka, som pappan gång på gång nämnde.

Någon fastställande dom blev det inte eftersom vi trots diskussioner ändå var överens om att vi båda vill att det ska fungera.

Jag gick vinnande ur det hela med att få träffa min son nu under jul och sen varje helg fram till mitten av Februari.

Skulle det fortfarande vara så att det inte fungerar så blir det ett nytt datum och vi träffas återigen i TR men då blir det mer allvar.

Jag fick även igenom att pappan får se till så sonen kommer till sin mamma, eftersom mina hämtningar inte har lett till något umgänge.

Jag är oerhört tacksam för erat stöd och denna tråd får leva vidare så ni blir uppdaterade om vad som händer.

:banana:

Ååh, vad härligt att läsa hur glad du är! Hoppas verkligen att det här markerar början på ett fungerande samarbete.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
3 834
Senast: Anonymisten
·
Övr. Barn Har en 15 åring som just nu driver mig till vansinne. Han har betygsvarning i SEX ämnen nu inför terminsavslutet i 8an och han skiter...
Svar
18
· Visningar
3 707
Senast: Tassa
·
Kropp & Själ Varning för långt inlägg, men jag hopps att ni orkar läsa och svara på mina frågor i slutet. Igår fick jag domen, utmattningssyndrom...
5 6 7
Svar
138
· Visningar
16 071
Senast: Trott
·
Övr. Barn Ska försöka fatta mig kort, vi är en normal familj med jobb och 3 barn. 1 pojke på 15 med Autism och drag av ADD. Förmodligen någon form...
20 21 22
Svar
427
· Visningar
62 170
Senast: lundsbo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar