Sv: Trasigt mammahjärta
Nu har jag ingen större koll på Snuffsans historia, men visst handlar det om att pappan till hennes dotter varit extremt frånvarande?
Det är ju hur som helst två skilda historier. Vad bör TS göra? Hålla sig borta i fortsättningen också för att hon varit frånvarande några år?
Min bästa kompis är plastmamma till en kille på tre år. Hon har varit i killens liv sedan han var några månader, och han har sedan dess träffat sin riktiga mamma vid ett fåtal tillfällen. Nu har min kompis och hennes man ansökt om ensam vårdnad, för att kunna skriva på papper, skaffa pass o dyl utan att försöka jaga tag i mamman som under perioder går under jorden. Nu vill mamman plötsligt ha umgänge med sin son, och under vårdnadsutredningen skulle hon börja m o träffa honom en eftermiddag i veckan. Det funkade i tre veckor, sedan sket mamman i det. Det gick några veckor, hon träffade honom två gånger till eller något.
Nu dömde Tingrätten ändå till fortsatt gemensam vårdnad, och att mamman ska ha sonen varje helg. Vilket jag anser vara helt uppåt väggarna med en treåring som knappt sett sin mamma, som dessutom pundar på.
Det kan mycket möjligt vara så att TS historia är liknande (eller så är den totala motsatsen). Allt vi vet är att TS nu har ordning på sitt liv, är engagerad och vill göra allt för sin son, och det är väl det som är det viktigaste i TS historia? TS son har väl ändå rätt till både sina föräldrar (sålänge föräldrarna klarar av att vara just föräldrar)?