Sv: Trasigt mammahjärta
*KL*
Nu har det gått några dagar sen sist jag uppdaterade och jag blir inte klok på nånting. Något stämmer inte och jag vet inte hur jag ska gå till väga.
Jag har besökt sonen i skolan, varit där 2 ggr, första gången blev det bara någon timme och andra gången stannade jag en hel skoldag. Sonen har varit jätteglad, han har visat mig runt och vi har spelat hockey på rasterna osv.
Han vill att jag kommer varje dag, men jag har ett jobb att sköta så det går ju inte. Men jag kommer att åka dit vid varje tillfälle som ges och träffa honom i skolan/fritids.
Jag har även haft ett möte med lärarna och dom säger att skolan går jättebra för sonen, han gör det han ska, det blir bättre och bättre.
Jag frågade om dom märkte av någon period då sonen är ledsen, orolig, okoncentrerad osv. Men dom har inte märkt av något. Han är som alla andra barn. Så inget märkvärdigt hade dom då iaf märkt.
Så än en gång har pappan ljugit för mig när han har sagt att skolan inte funkar, att sonen inte vill gå till skolan, läxorna funkar inte och allt är bara upp och ner.
Nu har jag svart på vitt att han klarar skolan galant och att han inte har några svårigheter sen jag kom in i bilden.
Påpeckade detta för pappan som bara svarade "jaha?"
Hur som haver så var det min helg, helgen som var. Och än en gång fick jag inte in honom i bilen. Sonens beteende blir mer och mer konstigt.
Han är stel, kortfattad, fåordig och man får ingen ögonkontakt med honom. Jag känner inte igen honom
Jag har nu tänk att bara komma förbi och säga hej, prata lite och sen fara hem igen.
Jag vet inte annars vad jag ska göra. Känns inte okej att försöka övertala honom när pappan och frun inte hjälper till.
Jag har fått höra via omvägar (om det är sant eller inte vet jag inte)
Varje fredag som jag har varit där och inte fått med honom, så har pappan, frun och sonen (direkt efter att jag har åkt) besökt ett bageri där sonen får välja vilken bakelse han vill ha, för att sen avsluta på en godisaffär där han får fylla en påse av godis
Om detta skvaller är sant så är det ju inte så konstigt att han inte vill följa med mig...