Trasigt mammahjärta

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Trasigt mammahjärta

Ja jag vet inte, det var därför jag frågade. För ett tag sen skulle ts åka till fotbollen och träffa sonen, men det blev ju inget av, hon kanske testat på annat sätt? Vågar hon åka till fotbollen kan hon väl testa vid andra tillfällen?

Vykort, brev?

Jag vet inte, det var därför jag frågade.

Var har jag skrivit att jag inte for till fotbollen? Det enda jag har skrivit var att han inte var där...punkt!
Vad som sen hände, om jag frågade mig fram till varför och om jag sen fick höra orsaken har jag inte skrivit. Du sitter och bara och antar saker utan någon som helst anledning.

Jag har ingen lust att öppna mig och skriva allt som händer, det kan du respektera!

Hon kanske inte har lust att berätta allt hon gör.

Men det ger onekligen en konstig bild av situationen, och vi är fler än en som undrar om det fattas viktiga fakta här.

Det verkar vara väldigt många som aldrig svarar i telefon, till exempel.

Men det ger onekligen en konstig bild av situationen, och vi är fler än en som undrar om det fattas viktiga fakta här.

Jag vet inte hur du gör men iaf på min semester så sitter jag inte på jobbet och svara i telefonen! Är det semesterstängt så vad fasiken gör man åt saken?
Varför skolan inte har ringt upp mig vet jag svaret på nu, men inget jag tänker gå ut med här.

Som sagt...jag sitter med svar på era funderingar och frågor. Men jag är inte i behov av er hjälp längre...den får jag redan!

Att ni har åsikter på saker som ni inte har all fakta om gör mig inget. Man är ju inte mer än en nyfiken människa.
Men kom inte och säg att jag inte försöker, eller att jag inte gör något - för ni vet ingenting om vad som händer och sker i dagsläget.

Pappan och hans sambo, vilka fler?

Och nej, alla fakta har säkert inte presenterats i tråden men det kanske vi får reda på så småningom. Bara för att TS inte redovisar allt så betyder inte det att hon döljer något.

Pappan och hans sambo, vilka fler?

Och nej, alla fakta har säkert inte presenterats i tråden men det kanske vi får reda på så småningom. Bara för att TS inte redovisar allt så betyder inte det att hon döljer något.

Skolan, soc, advokaten, familjerätten har jag glömt någon? I stort sett alla känns det som i alla fall.

Skolan, soc, advokaten, familjerätten har jag glömt någon? I stort sett alla känns det som i alla fall.

Jag vet orsaken till varför skolan/rektorn inte har ringt upp mig!
Soc i pappans kommun har sommarstängt!
Advokaten har semester!
Familjerätten? När har inte dom svarat?

Då begår de lagbrott.

Ja det kanske dom gör, det vet jag inget om. Men receptionen är stängd pga semestertider.
Jag ska ringa ett nr när jag är utanför då hela byggnaden är stängd under sommaren. Står så i min kallelse iaf.

Kan ju förklara varför ingen svarade i telefonerna igår trots signaler som gick fram.

Idag har dom iaf en telefonröst som säger att receptionen är stängd fram till
1 aug. Kvinnan jag ska till har samma röst i sin telefon.

Jag har ingen lust att öppna mig och skriva allt som händer, det kan du respektera!

DU startar en tråd. Folk läser och försöker hjälpa dig. Sen efter ca 380 inlägg tystnar du och jag frågar då hur det går. Då blir du och Linda8142 helt blindgalna och hugger som rabiessnittade hundar och anklagar mig för både det ena och det andra.

Jag ställde en fråga. Du borde kanske vara glad för att någon bryr sig?

DU startar en tråd. Folk läser och försöker hjälpa dig. Sen efter ca 380 inlägg tystnar du och jag frågar då hur det går. Då blir du och Linda8142 helt blindgalna och hugger som rabiessnittade hundar och anklagar mig för både det ena och det andra.

Jag ställde en fråga. Du borde kanske vara glad för att någon bryr sig?

Jag startade tråden, ja!
Folk läser och hjälper, ja!
Jag tystnar, ja (har skrivit varför)
Du ställde en fråga och du fick svar...sen att du inte får dom svaren du är ute efter är helt upp till dig. Att jag blir rabiat på dig är att du ger dig inte med svaret du får. Du antar saker och ältar gamla frågor som jag har svarat på så många ggr innan. Jag frågar inte om råd något mer här, jag uppdaterade lite smått om vad som händer nu. Jag blickar framåt och vägrar se tillbaka på det som var.
Jag är mkt väl medveten om det som var, jag är inte stolt för 5 öre. Men några sparkade igång mig och fick mig att ta tag i saken ordentligt, vilket jag uppskattade som tusan!
Jag tänker inte acceptera att någon trillar tillbaka och gräver fram gammalt groll som jag gång på gång har förklarat och försökt svarat på.

Var med mig framåt, eller var bara tyst!

Om det är noll eller 100 pers som bryr sig på ett forum om mitt problem gör det samma...Dom som bryr sig utanför forumet uppskattas mer.

Advokaten har semester!

Det låter otroligt konstigt att din advokat tagit semester och gjort sig oanträffbar och överlåtit till dig att kontakta tingsrätten och begära uppskov för att få fristen förlängd. Illa nog att hon/han gör så öht men ofattbart att detta händer utan att ni kommit överens om hur ni ska göra medan han/hon har semester ifall något händer.

En advokat har ansvar för att se till att hålla alla frister och se till att alla papper kommer in i rätt tid till tingsrätten. Det är absolut ingenting som du som klient ska behöva hålla reda på.

Dessutom står det i advokatsamfundets etiska regler att en advokat alltid ska återkomma till sin klient så fort som möjligt när klienten sökt denne. Bara detta att advokaten inte återkommit till dig, semester eller ej, är väldigt allvarligt.

Jag tycker att du ska ta ett allvarligt snack med din advokat när hon/han är tillbaka från semestern.

Idag har dom iaf en telefonröst som säger att receptionen är stängd fram till
1 aug. Kvinnan jag ska till har samma röst i sin telefon.

Men ring då till kommunens växel. Jag sätter en miljon på att de inte har stängt hela socialkontoret fram till 1 aug. Jag har jobbat i en av landets allra minsta kommuner och till och med där var vi tvungna att ha personal kvar på alla avdelningar under hela sommaren.

Precis... och i väntan på att alla ska komma tillbaka från semestern eller svara i telefon, vad händer?

Ännu mer tid går.

Vi har bara ena partens version här.

Senast ändrad:

Ja det har vi bara, precis som alla andra som skriver här om sina problem.

Finns ju massor med trådar från många av er som svarar här som vi även borde få höra från andra sidan också.

Är mer nyfiken vad det ger er att komma med en massa spydiga kommentarer till TS?

Ja det har vi bara, precis som alla andra som skriver här om sina problem.

Finns ju massor med trådar från många av er som svarar här som vi även borde få höra från andra sidan också.

Är mer nyfiken vad det ger er att komma med en massa spydiga kommentarer till TS?

Du får gärna fråga mig, om det är något i någon av mina trådar du undrar över.
Jag tycker det är mycket i storyn som är konstigt. Hade du suttit och väntat i två år utan kontakt med ditt barn?? Tycker inte du det är underligt att TS inte kunnat få fatt i någon alls på skolan, sociala myndigheter, domstolar, advokater per telefon under hela den tiden?

Jag tycker det är högst berättigade frågor, men är man överkänslig kanske man kan tolka det som spydigt. Det vore ju inte första gången du hackar på mig :)

Senast ändrad:

Fast fråga dig hjälper ju inte för du är inte andra sidan... Det spelar ju liksom ingen roll vad du skriver för svar eftersom det endast är ditt svar. Precis som det är för alla andra här.

Jag skulle inte kunna vara utan mina barn i två år men nu är det inte mig det handlar om. Jag vet inte TS bakgrund alls och har inte gått i hennes skor.

Men jag tycker TS gett vettiga förklaringar på varför hon handlat som hon gjort (och med det inte sagt att jag hade gjort så). Nu har ju TS sedan någon månad tillbaka fått tag på advokat, soc och skola det är ju nu som det har varit svårt att få tag på folk. Varför hon inte gjort något tidigare har hon ju svarat på massor med gånger. Att få tag på folk på tex mitt jobb dessa veckor är jättesvårt nästan alla har autosvar och ersättare finns ej. Så jag kan förstå att det är svårt nu. Men deras process går ju framåt iaf och förhoppningsvis löser det sig och barnet får träffa bägge sina föräldrar.

Och hon har dessutom skrivit massor med gånger att det är hjälp om hur hon ska kunna gå framåt hon behöver. Inte behöva förklara om och om varför hon gjort som hon gjort.

Jag hackar inte på dig, jag frågar dig bara. Överkänslig jag? :D

Hade du suttit och väntat i två år utan kontakt med ditt barn?? Tycker inte du det är underligt att TS inte kunnat få fatt i någon alls på skolan, sociala myndigheter, domstolar, advokater per telefon under hela den tiden?

Jag uppfattar det som att TS är en person som av något skäl - jag har ingen aning om vilket - har ett väldigt svagt driv. Oroväckande svagt, farligt svagt. Det verkar vara väldigt enkelt att tysta ner TS - som det här med att hon förstått det som både advokaten och soc har sommarstängt. Så lätt att ge upp. Och naturligtvis hela historien - att hon väntat på Godot i två år i relation till barnet. Och att ett avstånd på sex mil - eller vad det var - verkar upplevas som avståndet till Antarktis.

Att få tag på folk på tex mitt jobb dessa veckor är jättesvårt nästan alla har autosvar och ersättare finns ej. Så jag kan förstå att det är svårt nu.

Nu vet jag inte vad du jobbar med, men att soc skulle vara stängt i TS kommun är i så fall olagligt, och att advokaten bara dragit på semester strider mot advokatsamfundets etik. Jag tror alltså inte att det är så det har gått till. Däremot tror jag på att det framstår så för TS.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
3 836
Senast: Anonymisten
·
Övr. Barn Har en 15 åring som just nu driver mig till vansinne. Han har betygsvarning i SEX ämnen nu inför terminsavslutet i 8an och han skiter...
Svar
18
· Visningar
3 707
Senast: Tassa
·
Kropp & Själ Varning för långt inlägg, men jag hopps att ni orkar läsa och svara på mina frågor i slutet. Igår fick jag domen, utmattningssyndrom...
5 6 7
Svar
138
· Visningar
16 071
Senast: Trott
·
Övr. Barn Ska försöka fatta mig kort, vi är en normal familj med jobb och 3 barn. 1 pojke på 15 med Autism och drag av ADD. Förmodligen någon form...
20 21 22
Svar
427
· Visningar
62 170
Senast: lundsbo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar