Trasigt mammahjärta

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Trasigt mammahjärta

Ja, han har blivit övergiven! Slutdiskuterat om det!
Jag försöker nu göra rätt men får mer motgångar än medgångar men jag ger inte upp och kämpar mer än vad jag har gjort tidigare nu när jag har fått hjälp och har hamnat på rätt väg igen.

Vad jag än gör så är det alltid någon som inte är nöjd i den här tråden.

Är du så ointresserad av att diskutera hur införskaffandet av en telefon möjligtvis skulle tas emot av din son? Är det inte viktigt för dig hur HAN skulle kunna tolka/reagera på en sån grej som en spärrad telefon?
Den här lilla sidodiskussionen handlar om honom, inte om dig.

Men det gjorde han ju? Han ringde och sa att han hade problem med bilen. Du säger att han ljuger. Det vet du ju inget om. Han hade kanske problem med bilen den dagen. Du tar för givet att han ljuger, ringer bilregister och pratar med pojken och smsar och anklagar pappan för att ljuga osv. Det här "jag kollade upp regnr och bilen står på ditt namn, men grannen kanske har samma namn som dig?" tycker jag är ett övertramp.

Fel, jag ringde han då han inte hade dykt upp på bestämd tid. Han hade kunnat lyfta luren direkt när bilen inte startade och meddelat mig att dom blir lite sena, eller helt enkelt ringt och sagt "kom och hämta han"

Om nu bilen hade börjat fungera igen...varför säga att bilen är grannens?

Nej sluta inte uppdatera din tråd kan säkert hjälpa någon som behöver vet hur man kan gå tillväga.

Men jag förstår dig om du inte vill längre. Ignorera dem som bara vill skuldbelägga dig och inte är till någon hjälp för dig. Tror det finns någon funktion för det här.

Är du så ointresserad av att diskutera hur införskaffandet av en telefon möjligtvis skulle tas emot av din son? Är det inte viktigt för dig hur HAN skulle kunna tolka/reagera på en sån grej som en spärrad telefon?
Den här lilla sidodiskussionen handlar om honom, inte om dig.

Det var ju bara en tanke jag hade. Och jag tror att han skulle bli glad om han fick en telefon så han kunde ringa sin mamma när han ville utan att be pappa/frun om lov!

Jag utgår från det som skrivs är sant... Jag förstår ditt agg men varför ta ut det på TS när du inte har en aning om vad som hänt?

Jag vet inte vad som har hänt med din man/sambos barn och varför han inte vill söka kontakt med sin mamma. Men barn som har fått en "normal" uppväxt är jag helt övertygad om VILL ringa sin mamma. Det finns ju tom barn med trasig uppväxt som gång på gång söker kontakt med sina föräldrar.

Jag kan hålla med om att jag är färgad av min upplevelse av hur vår son blivit behandlad av sin mamma, absolut, men vet du vad, att jag inte delar TS syn i den här saken betyder inte att jag har tar ut något agg. Jag vänder mig mot TS jagjagjagjag-vinkel, allt är ur hennes perspektiv, vad hon har rätt till, inte vad pojken har rätt till.
Min mans ex drog och hördes inte av på ca 2 år, kom tillbaka med en stämningsansökan om umgänge i runda slängar samma krav som de TS lagt fram i tråden, det avslogs men hon tilldömdes övervakat umgände 1 timme var tredjevecka under en inkörstid, sen blev det utökat med tiden. Detta för att det var så det bedömdes vara bäst för barnet, det skets högaktningsfullt i att pappan hade annat umgängesförslag, som var betydligt generösare med tider och tillfällen. Men rätten såg det inte så.

Och ja, det finns barn som gång på gång söker kontakt med sina föräldrar och det finns barn som har haft en ganska ok uppväxt men som helst inte vill ha med sina föräldrar att göra öht. Det är kanske sånt tiden utvisas.

Ge grabben möjlighet att träffa sin mamma på hans vilkor, visst ge honom en mobil och ring på den vareviga dag om så behövs, jättebra idé, men lägg inte över ansvaret på att det är HAN som ska ringa, det är inte han som brutit kontakten, det ligger inte på hans bord att jobba för att få till den igen.
Och skulle han nu inte svara eller ringa, lägg då inte skulden på plastmamma eller pappa, det KAN vara så att pojken faktiskt inte vill ringa eller att han inte har mobilen på sig.
För vad händer om TS vill ringa pojken och han inte svarar? Vem skuldbelägger man då? Om pojken inte ringer, är det för att pappa och plastis tagit ifrån honom telefonen?

Det var ju bara en tanke jag hade. Och jag tror att han skulle bli glad om han fick en telefon så han kunde ringa sin mamma när han ville utan att be pappa/frun om lov!

Måste han be om lov för att göra det idag då?

Någon som vet hur man går till väga när en överläggning ska lämnas in snarast när ens advokat är på semester?!
Jag förstår att jag inte kan göra det själv.

Har inte advokaten hänvisat dig till någon? Är det en byrå som han/hon jobbar på? Prata i s f med någon annan på samma byrå. Men vad du först och främst skall göra är att kontakta domstolen och begära uppskov och be dem hjälpa dig. Ganska ofta kan man få mer hjälp än vad man tror.

Jag kan hålla med om att jag är färgad av min upplevelse av hur vår son blivit behandlad av sin mamma, absolut, men vet du vad, att jag inte delar TS syn i den här saken betyder inte att jag har tar ut något agg. Jag vänder mig mot TS jagjagjagjag-vinkel, allt är ur hennes perspektiv, vad hon har rätt till, inte vad pojken har rätt till.
Min mans ex drog och hördes inte av på ca 2 år, kom tillbaka med en stämningsansökan om umgänge i runda slängar samma krav som de TS lagt fram i tråden, det avslogs men hon tilldömdes övervakat umgände 1 timme var tredjevecka under en inkörstid, sen blev det utökat med tiden. Detta för att det var så det bedömdes vara bäst för barnet, det skets högaktningsfullt i att pappan hade annat umgängesförslag, som var betydligt generösare med tider och tillfällen. Men rätten såg det inte så.

Och ja, det finns barn som gång på gång söker kontakt med sina föräldrar och det finns barn som har haft en ganska ok uppväxt men som helst inte vill ha med sina föräldrar att göra öht. Det är kanske sånt tiden utvisas.

Ge grabben möjlighet att träffa sin mamma på hans vilkor, visst ge honom en mobil och ring på den vareviga dag om så behövs, jättebra idé, men lägg inte över ansvaret på att det är HAN som ska ringa, det är inte han som brutit kontakten, det ligger inte på hans bord att jobba för att få till den igen.
Och skulle han nu inte svara eller ringa, lägg då inte skulden på plastmamma eller pappa, det KAN vara så att pojken faktiskt inte vill ringa eller att han inte har mobilen på sig.
För vad händer om TS vill ringa pojken och han inte svarar? Vem skuldbelägger man då? Om pojken inte ringer, är det för att pappa och plastis tagit ifrån honom telefonen?

Jag läser inte TS inlägg som du gör absolut inte. Jag läser om någon som har gjort misstag och fel men som nu försöker finna en väg att få kontakt med sitt barn men som motarbetars av den som såg till att hon inte skulle ha någon kontakt alls.

Hur man finner en väg dit är ju TS osäker om och då är det väl inte konstigt att hon skriver om sig själv, hur hon ska göra. Jag har läst på flera ställen där hon skriver att sonen själv ska få välja men detta ser ni inte alls?

Gång på gång får hon upprepa vad hon har skrivit men näe det duger inte hon ska tryckas ner i sanden för nu har vissa bestämt sig för att TS minsann ska får höra hur dålig hon är....

Har inte advokaten hänvisat dig till någon? Är det en byrå som han/hon jobbar på? Prata i s f med någon annan på samma byrå. Men vad du först och främst skall göra är att kontakta domstolen och begära uppskov och be dem hjälpa dig. Ganska ofta kan man få mer hjälp än vad man tror.

Hon har egen firma och har nu sommarstängt fram till 1 aug.
Men jag ska ringa TR i morgon och berätta hur det ligger till så kanske man kan gå via den vägen

Hon har egen firma och har nu sommarstängt fram till 1 aug.
Men jag ska ringa TR i morgon och berätta hur det ligger till så kanske man kan gå via den vägen

Tycker det är en bra idé att ge honom en telefon och jag tror han skulle bli glad att kunna ringa dig. Kanske kan du också komma överens med honom om att han får en viss summa att ringa för (börja med ganska lite) i veckan eller månaden och att han kan ringa kompisar nångång men att du helst inte vill att det blir för mycket då det blir dyrt. Även om hans kredit tar slut kan ju du ringa honom och ni kan ju börja med att du ringer kort och säger godnatt varje kväll.

Om sommarschemat håller jag med övriga om att det var lite och att du ska gå via advokaten eller TR. Men ta ett steg i taget. Börja träffa honom ihop med pappan och styvmamman en timme och ta sedan andra timmen enligt schema ensam och under tiden hinner du förhandla fram mer tid.

Jag vet att du väntat länge men skynda långsamt och gör det bästa av situationen. Även en timme i hans hemkommun är mer än du haft på två år. Låt honom visa dig runt. Få honom att känna att du bryr dig. Att oavsett vad andra i hans närhet sagt, har du inte övergivit honom. Lär känna honom. Vad han gjort de senaste två åren genom att se hans skola, fotbollsplanen eller vad han gör efter skolan.

Jag önskar dig verkligen en härlig sommar med massor av sol och glass och ett sakta men säkert förnyat förhållande till din son.

Och framförallt önskar jag honom ett förnyat förhållande till sin mamma. Jag vet att du är ivrig och väntat länge, men i ditt hjärta vet du säkert vad som är bäst för honom och tyvärr är det inte alltid samma som är bäst för dig.

Jag tycker det är rätt uppenbart att pappan hindrat honom från att ringa sin mamma... Om det nu är så att han aldrig har ringt TS

Jag skulle vilja träffa den 7-9 åring som inte vill ringa sin mamma.
Men barn som har fått en "normal" uppväxt är jag helt övertygad om VILL ringa sin mamma.

Jag ville definitivt inte ringa min mamma i den åldern, eller ens prata när hon ringde. Och jag hade en finfin uppväxt och älskade min mamma. Jag tar fan illa upp av det sista du skriver och tycker du ska sluta generalisera på det viset.

Pjaa...semestertider, så det går inte så mkt framåt.
Har varit på möte hos soc och dom har granskat mig in till benmärgen (känns det som) Dom har även kollat min sambo och min familj lite, vi är ua. :)
Socialen där pappan bor vill komma i kontakt med mig, men när jag ringer så svarar ingen... :cool:
Socialen har granskat pappan samtidigt som mig, men jag har inte fått några papper där ifrån trots att dom sa att våra papper kommer att skickas ut samtidigt till var och en. Kanske är något som dom vill prata med mig om först?!

Så det händer inte så mkt just nu.

Det var det här:

Någon som vet hur man går till väga när en överläggning ska lämnas in snarast när ens advokat är på semester?!
Jag förstår att jag inte kan göra det själv.

jag syftade på. Om du fick iväg tag på din advokat så ni fick in allt i tid?

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
3 834
Senast: Anonymisten
·
Övr. Barn Har en 15 åring som just nu driver mig till vansinne. Han har betygsvarning i SEX ämnen nu inför terminsavslutet i 8an och han skiter...
Svar
18
· Visningar
3 707
Senast: Tassa
·
Kropp & Själ Varning för långt inlägg, men jag hopps att ni orkar läsa och svara på mina frågor i slutet. Igår fick jag domen, utmattningssyndrom...
5 6 7
Svar
138
· Visningar
16 071
Senast: Trott
·
Övr. Barn Ska försöka fatta mig kort, vi är en normal familj med jobb och 3 barn. 1 pojke på 15 med Autism och drag av ADD. Förmodligen någon form...
20 21 22
Svar
427
· Visningar
62 170
Senast: lundsbo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar