Trasigt mammahjärta

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Trasigt mammahjärta

Men vad är det för märklig historia? Vad har du med hans bil att göra? Du kollar regnummer, frågar sonen om bilen osv. Det har du inte med att göra! Hans bil var sönder. Sånt händer. Det kan hända dig också. Det händer förr eller senare alla som har bil. Att han kör ner till macken med den men inte kan köra 12 mil från och till dig är väl inte så konstigt. Kan vara många fel som tillåter mindre körning men inte 12 mil. Kylarläckage, vattenpump osv. Du förutsätter att han ljuger och kollar regnummer och drar in sonen i det hela. Varför? I det läget hade jag också blivit förbannad på dig. Inte så pass att jag skulle hålla grabben från dig, men förbannad hade jag blivit.

Men vad är det för märklig historia? Vad har du med hans bil att göra? Du kollar regnummer, frågar sonen om bilen osv. Det har du inte med att göra! Hans bil var sönder. Sånt händer. Det kan hända dig också. Det händer förr eller senare alla som har bil. Att han kör ner till macken med den men inte kan köra 12 mil från och till dig är väl inte så konstigt. Kan vara många fel som tillåter mindre körning men inte 12 mil. Kylarläckage, vattenpump osv. Du förutsätter att han ljuger och kollar regnummer och drar in sonen i det hela. Varför? I det läget hade jag också blivit förbannad på dig. Inte så pass att jag skulle hålla grabben från dig, men förbannad hade jag blivit.

Om det skulle hända mig så skulle jag meddela honom det! Jag skulle absolut inte ljuga för att jag är bekväm och inte orkar köra, och om så var fallet så skulle jag även erkänna att jag inte hade bensinpengar!
Men ljuga skulle jag aldrig göra och jag har alltid meddelat om jag har blivit sen!
Att jag sen ifrågesätter hans lögner tror jag vem som helst skulle göra om man fick en lögn kastad i ansiktet.

Precis, men som ts mfl påpekar, så är 1 futtig timme var 3:e vecka i snålaste laget tycker jag.

Jag tycker nog det är mer rimligt med 1-2 h, 1 gång/vecka till en början.

Förstår att du ts vill ha igång umgänget så mkt det bara går så snabbt som möjligt, men med tanke på hur lång tid som förflutit utan nån som helst kontakt så är det bättre att skynda långsamt för barnets skull!

Jag håller med om att 1-2 timmar per vecka är mer rimligt, något sådant skulle jag nog komma med motförslag om jag var ts. Men jag menade mest att ts inte ska komma med ett förslag som är heeeelt olikt, typ 2 veckors dygnet runt umgänge från första början. Då blir det nog svårare att komma överens.

Jag har tänkt ge honom en mobiltelefon men går det att spärra så att det bara går att ringa till mig?

Varför skulle du vilja göra det? Spärra den menar jag så den bara går att ringa till dig med? Låter egoistiskt, får pojken en mobiltelefon så är det väl för att han ska kunna använda den, inte för att ge dig en linje in (ut).

Jag skulle aldrig ge min 8-9 åring en mobiltelefon att ringa obegänsat med. Eller vem vet vem som tar barnets tfn och ringer med...

Till TS det finns möjlighet att spärra en tfn så att bara ett nummer kan ringas. Man kan också spärra vid en viss summa.

Jag tänkte väl snarare på kontantkort. Dessutom skriver du själv "Man kan också spärra vid en viss summa. ".

Jag vände mig mot att låsa telefonen så att pojken bara kan ringa sin mamma, tycker det låter... ja fånigt faktiskt...

Min 9-åring har en egen mobiltelefon med kontantkort. Vi fyller på en viss summa varje månad och om/när de pengarna är slut, så kan hon inte ringa mer förrän nästa gång kortet fylls på.

Däremot har hon fria sms så helt kontaktlös med familj och kompisar blir hon ju inte även om pengarna tar slut och vi kan ju såklart ringa upp henne :)

Funkar ypperligt!

Jag tänkte väl snarare på kontantkort. Dessutom skriver du själv "Man kan också spärra vid en viss summa. ".

Jag vände mig mot att låsa telefonen så att pojken bara kan ringa sin mamma, tycker det låter... ja fånigt faktiskt...

Jo, visst...aningens fånigt! Men jag vill kunna ringa sonen när jag vill utan att gå via pappan som aldrig svarar i telefonen när jag ringer. Sen varför jag vill ha spärrade samtal ifrån telefonen är för att det bara ska kunnas ringa till mig och att pengarna jag fyller på inte brukas av någon annan till andra samtal.

Vill han ringa andra så får han låna pappas/fruns telefon.

Jag skaffar ju han en telefon av en orsak, hade pappan bara svarat i telefonen hade tanken aldrig uppkommit. :cool:

Jo, visst...aningens fånigt! Men jag vill kunna ringa sonen när jag vill utan att gå via pappan som aldrig svarar i telefonen när jag ringer. Sen varför jag vill ha spärrade samtal ifrån telefonen är för att det bara ska kunnas ringa till mig och att pengarna jag fyller på inte brukas av någon annan till andra samtal.

Vill han ringa andra så får han låna pappas/fruns telefon.

Så om du skaffar pojken en telefon vill du inte betala någon del av hans samtal till sina vänner m.m...?

Du vill ge pojken en telefon av totalt egoistiska skäl (för att du ska få som du vill) utan en tanke på hur pojken upplever det. Fånigt, snålt och egoistiskt. Lika bra att låta bli. En sån telefon kommer med största sannolikhet att ligga bortglömd i en låda på hans rum för han kan inte använda den till annat än att prata med dig. Och vill han prata med dig så kan han låna pappas telefon. Och menar du att pappan hindrar honom från att göra det så kan han likaväl ta mobilen ifrån honom.

Jo men nu skrev jag ju så för att ge TS tips om hur hon kan gå tillväga om hon är orolig för att få en jätteräkning el dyl. Jag skrev aldrig om vad jag tyckte om TS beslut bara vad jag själv aldrig skulle göra.

Någon som vet hur man går till väga när en överläggning ska lämnas in snarast när ens advokat är på semester?!
Jag förstår att jag inte kan göra det själv.

Jag tycker det är rätt uppenbart att pappan hindrat honom från att ringa sin mamma... Om det nu är så att han aldrig har ringt TS

Jag skulle vilja träffa den 7-9 åring som inte vill ringa sin mamma.

Du är välkommen hem till oss och träffa en numera 15 åring som aldrig har velat ringa sin mamma trots påtrycknigar från mig aka Plastmamma/häxa och pappa. Vi har ringt upp och han har lagt på efter 2 sek. Så de finns ja.

Mamma ringer ALDRIG, men via ryktesvägen fick vi veta att hon sagt att hon försökt ringa massor och åter massor av gånger men att vi inte svarar när det är hon som ringer. EN gång har hon ringt hit på hemtelefonen, det var kl 11.30 en vardag = vuxna arbetar, barnen i skolan. Men det är klart, då kan hon ju säga att hon HAR ringt men att vi vägrade svara, smidigt och ingen direkt lögn eller?
Det resulterade i att det skickades ett sms med hans mobilnummer till henne och det har vi nog gjort lite nu och då under ett par års tid.
OJ så många gånger den telefonen ringts upp av mamma... eh not.

Så hur menar du att det är uppenbart att pappan hindrat samtalen? För det är isåfall minst lika uppenbart att sonen inte vill/TS inte vill.

Jag skulle vilja träffa den 7-9 åring som inte vill ringa sin mamma.

Det barn som i två års tid trott att hans mamma övergivit honom...?

Barn tänker annorlunda än vuxna, de resonerar inte som att "ja mamma har inte ringt men det är säkert bara som pappa ljuger för mig" eller "mamma skulle säkert om hon kunde" osv. Barn reagerar bara: "min mamma har inte velat träffa mig på två år". (hans uppfattning)

Jag har själv blivit "övergiven" som barn av föräldrar, även barn har stolthet och självbevarelsedrift.

Men blivit övergiven det kanske barnet förstod efter några månader men hade det varit mina barn fullt normala med en bra relation till sina föräldrar så hade pappan fått hindra dem ja från att ringa och fråga var jag är.

Jag förutsätter att det TS berättar är sant det är liksom det enda man kan utgå ifrån. Annars kan vi ju lika gärna hitta på vad som helst om vi ska utgå från att TS ljuger... hela tråden blir ju rätt meningslös.

TS har ju skrivit om och om igen att det är som hon säger och många här säger till henne att hon ljuger och undanhåller något men hur skulle ni känna det om någon skrev så om er? det finns ju massor med här som skaffat barn med konstiga typer och fått diverser relations problem eller utblivna fäder (ja inte ofta man läser om uteblivna mammor här) och som spyr galla över dem men aldrig att någon här skriver att det kanske är de som är problemet eller att deras story inte är sann...

Du är välkommen hem till oss och träffa en numera 15 åring som aldrig har velat ringa sin mamma trots påtrycknigar från mig aka Plastmamma/häxa och pappa. Vi har ringt upp och han har lagt på efter 2 sek. Så de finns ja.

Mamma ringer ALDRIG, men via ryktesvägen fick vi veta att hon sagt att hon försökt ringa massor och åter massor av gånger men att vi inte svarar när det är hon som ringer. EN gång har hon ringt hit på hemtelefonen, det var kl 11.30 en vardag = vuxna arbetar, barnen i skolan. Men det är klart, då kan hon ju säga att hon HAR ringt men att vi vägrade svara, smidigt och ingen direkt lögn eller?
Det resulterade i att det skickades ett sms med hans mobilnummer till henne och det har vi nog gjort lite nu och då under ett par års tid.
OJ så många gånger den telefonen ringts upp av mamma... eh not.

Så hur menar du att det är uppenbart att pappan hindrat samtalen? För det är isåfall minst lika uppenbart att sonen inte vill/TS inte vill.

Jag utgår från det som skrivs är sant... Jag förstår ditt agg men varför ta ut det på TS när du inte har en aning om vad som hänt?

Jag vet inte vad som har hänt med din man/sambos barn och varför han inte vill söka kontakt med sin mamma. Men barn som har fått en "normal" uppväxt är jag helt övertygad om VILL ringa sin mamma. Det finns ju tom barn med trasig uppväxt som gång på gång söker kontakt med sina föräldrar.

Men om du ser det ur pojkens synvinkel så har han blivit övergiven av sin mamma. Oavsett skäl och orsak och vem som är skuld.

Om det skulle hända mig så skulle jag meddela honom det! Jag skulle absolut inte ljuga för att jag är bekväm och inte orkar köra, och om så var fallet så skulle jag även erkänna att jag inte hade bensinpengar!
Men ljuga skulle jag aldrig göra och jag har alltid meddelat om jag har blivit sen!
Att jag sen ifrågesätter hans lögner tror jag vem som helst skulle göra om man fick en lögn kastad i ansiktet.

Men det gjorde han ju? Han ringde och sa att han hade problem med bilen. Du säger att han ljuger. Det vet du ju inget om. Han hade kanske problem med bilen den dagen. Du tar för givet att han ljuger, ringer bilregister och pratar med pojken och smsar och anklagar pappan för att ljuga osv. Det här "jag kollade upp regnr och bilen står på ditt namn, men grannen kanske har samma namn som dig?" tycker jag är ett övertramp.

Och nu försöker hans mamma få umgänge med honom och hans reaktion verkar ju vara att han vill träffa henne också. Annars hade han ju aldrig velat vara med henne när de träffades på skolan.

Kanske är banden (mamma-barn) är starkare än sveket. Kanske kommer han att vilja veta varför hon inte hört av sig, kanske bryr han sig mer om att hon nu vill träffa honom. Vi vet inte men om de får ha umgänge igen är väl vad alla hoppas på.

Men om du ser det ur pojkens synvinkel så har han blivit övergiven av sin mamma. Oavsett skäl och orsak och vem som är skuld.

Ja, han har blivit övergiven! Slutdiskuterat om det!
Jag försöker nu göra rätt men får mer motgångar än medgångar men jag ger inte upp och kämpar mer än vad jag har gjort tidigare nu när jag har fått hjälp och har hamnat på rätt väg igen.

Vad jag än gör så är det alltid någon som inte är nöjd i den här tråden. När jag öppnar mig och delar med mig av mina egna funderingar så är man löjlig, ego och dum i huvudet.

Nej, jag vill inte att ni ska sitta och klappa mitt huvud, tycka synd om mig, för synd om mig är det inte det minsta!
Men nån måtta får det ju nu vara.

Känner mig inte så sugen på att uppdatera er något mer om vad som händer. Ni som vill veta får gärna pm:a och fråga, kan även lägga till er på msn.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
3 831
Senast: Anonymisten
·
Övr. Barn Har en 15 åring som just nu driver mig till vansinne. Han har betygsvarning i SEX ämnen nu inför terminsavslutet i 8an och han skiter...
Svar
18
· Visningar
3 707
Senast: Tassa
·
Kropp & Själ Varning för långt inlägg, men jag hopps att ni orkar läsa och svara på mina frågor i slutet. Igår fick jag domen, utmattningssyndrom...
5 6 7
Svar
138
· Visningar
16 071
Senast: Trott
·
Övr. Barn Ska försöka fatta mig kort, vi är en normal familj med jobb och 3 barn. 1 pojke på 15 med Autism och drag av ADD. Förmodligen någon form...
20 21 22
Svar
427
· Visningar
62 170
Senast: lundsbo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar