Sv: Trasigt mammahjärta
Om det nu hade varit så att jag hade gjort bort mig så hade jag ju självklart förstått att dom vill dra ut på det och verkligen testa mitt tålamod och vilja över att få träffa min son igen.
Men tyvärr så är det inte jag som har orsakat detta, vad jag vet iaf.
Jag och alla andra runt omkring mig ställer samma fråga, vad hände?
Jag diskuterade detta med en vän igår och vi kom och tänka på en sak, som kanske har betydelse, kanske är en orsak till varför dom undviker mig.
Jag berättar lite kort.
Jag och pappan hade kommit överens om att sonen skulle vara hos mig under påsken. Allt var klart och jag satt hemma och väntade, dom skulle komma kring lunchtid. Vid 13-tiden ringer jag till pappan som då berättar att bilen inte startar. Jag frågar om dom inte kan låna någon bil av någon men fick till svar att ingen var hemma.
Jag undrade varför han inte hade ringt upp tidigare och berättat vad som har hänt, men fick till svar att han var så arg på bilskrället som inte startade.
Jag kom med förslaget att jag sätter mig i bilen och kommer.
När jag kommer fram så ringer jag och säger att jag är framme, då säger pappan att jag ska åka till bensinmacken och vänta där på dom, jag undrade ju såklart varför men fick inget svar.
Efter 15 min kommer dom iaf...i en bil (?) Jag kollar upp regnr. på bilen och bilen står på honom.
Jag hejar på dom och sonen sätter sig i bilen.
Jag frågade pappan "var inte bilen trasig?" Fick inget svar och han gasade iväg.
Vi börjar åka iväg och jag frågar sonen vems bilen var och han svarade "det är våran bil"
"jaha, så pappa fick igång den till slut" och då kollar sonen som ett stort frågetecken på mig och säger "vadå, den har inte varit trasig?" Jag lämnade det och började prata om annat.
När jag sen kommer hem går sonen ut och leker med grannbarnen och jag ringer upp pappan och frågar varför han ljög om att bilen var trasig och han började på en gång skrika att det inte var hans bil utan grannens, mkt lustigt sa jag, enligt sonen så är det din bil och den har inte varit trasig. Han höjde tonen ännu mer och skrek "DET ÄR GRANNENS" sen la han på. Jag skulle kanske ha låtit det vara där, men jag skickade sen iväg ett sms och skrev "jag kollade upp regnr och bilen står på ditt namn, men grannen kanske har samma namn som dig?" (han hade ett ovanligt efternamn före han gifte sig)
När sen påsken var över så kom pappan och hämtade honom (i en annan bil) han var sur och tvär, pratade knappt med mig men den han sa innan dom for var att jag skulle sluta kolla upp honom och skita i vad han gör.
Dan efter ringer han upp och skriker att jag har ljugit för sonen om att pappa var en lögnare, att jag hade pratat illa om pappan och sagt hemska saker.
Jag svarade att han nu får ta och ge sig och att jag absolut inte hade sagt nånting åt sonen om honom. Han la på och det är efter det allt har varit pannkaka. Slutat svara i telefonen, lögner och påhitt, ställt in mina helger/veckor med sonen, inte dykt upp på bestämd tid och datum osv osv.
Om detta är orsaken till att dom har gjort som dom har gjort låter jag vara osagt.
Men nånting är det och skulle det vara så att jag har varit dålig på något sätt så ställer jag mig, och så många andra frågan, varför har inte han gjort något åt saken? Varför är det då inte han som har varit drivande i denna röra?
Att han är sur över att jag inte gick på hans lögn och ifrågesatte det ger han väl inte rätten att helt stänga mig ute?
Efter denna händelse så kontaktade jag sen FR, polis och socialen men utan resultat...sen kom brevet från skatteverket och det var då allt drog igång och här står jag nu.
Oj vad långt det blev...sorry