Trasigt mammahjärta

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Trasigt mammahjärta

Det var det här:

jag syftade på. Om du fick iväg tag på din advokat så ni fick in allt i tid?

Jasså...du menade det :)
Nej, jag fick/får inte tag i hon men jag ringde tingsrätten och dom förstod att inget skulle komma in pga semestertider. Dom skulle meddela pappans advokat detta.

Fick nu ett brev om att jag ska befinna mig på möte hos soc i kommunen där pappan bor på måndag kl 10.
Börjar ana att något inte står rätt till då jag inte har fått några papper från pappans möte med soc.

Fick nu ett brev om att jag ska befinna mig på möte hos soc i kommunen där pappan bor på måndag kl 10.
Börjar ana att något inte står rätt till då jag inte har fått några papper från pappans möte med soc.

Jag tror inte de skriver något förrän de träffat er båda två och först sen gör sin sammanställning och skickar till er båda.

Det verkar vara väldigt svårt för dig att få tag i folk. Har du kollat om det är något fel på din telefon?

Jag tror inte de skriver något förrän de träffat er båda två och först sen gör sin sammanställning och skickar till er båda.

Den infon fick inte jag. Jag skulle på möte här och dom hos sig. När möterna var avklarade skulle deras och mina papper skickas tillsammans till tingsrätten, jag skulle få kopior från båda möterna samtidigt. Tingsrätten fick idag mina papper från mitt möte. Jag (och min familj) är redan kollad och är ua. Så varför ska dom då träffa mig när dom redan har papper från mitt möte?

Kvinnan jag var hos sa att hon inte skulle personligen träffa pappan utan det sköter hans kommun.

Möterna skulle ske på detta sätt pga semestertider.

Men men...får se på måndag. Jag känner iaf att något är fel :crazy:

Den infon fick inte jag. Jag skulle på möte här och dom hos sig. När möterna var avklarade skulle deras och mina papper skickas tillsammans till tingsrätten, jag skulle få kopior från båda möterna samtidigt. Tingsrätten fick idag mina papper från mitt möte. Jag (och min familj) är redan kollad och är ua. Så varför ska dom då träffa mig när dom redan har papper från mitt möte?

Kvinnan jag var hos sa att hon inte skulle personligen träffa pappan utan det sköter hans kommun.

Möterna skulle ske på detta sätt pga semestertider.

Men men...får se på måndag. Jag känner iaf att något är fel :crazy:

Om det är två soc i två kommuner så kanske de arbetar lite olika, det verkar som om den ena inte ens är färdig med sitt? Jag har dessutom för mig att man kan behöva fler än ett möte och om det handlar om en vårdnadsutredning ska man väl dessutom ta emot soc hemma hos sig vid ett av mötena, för att de ska se hur man själv och barnen bor etc.

Om det är två soc i två kommuner så kanske de arbetar lite olika, det verkar som om den ena inte ens är färdig med sitt? Jag har dessutom för mig att man kan behöva fler än ett möte och om det handlar om en vårdnadsutredning ska man väl dessutom ta emot soc hemma hos sig vid ett av mötena, för att de ska se hur man själv och barnen bor etc.

aha okej! Då förstår jag...då kan ju jag tycka att kommunerna kan samarbeta lite med varandra.
Och framför allt ge rätt information...

Varför? Alltså, jag försöker förstå hur du tänker men jag fattar inte vad du håller på med. Först skriver du om hur hemska de två åren utan kontakt varit och sen? Ingenting?

Varför? Alltså, jag försöker förstå hur du tänker men jag fattar inte vad du håller på med. Först skriver du om hur hemska de två åren utan kontakt varit och sen? Ingenting?

Ibland får man helt enkelt inte veta allt, eller hur?
Jag har slutat uppdatera denna tråd med info som kommer fram. Jag har idag svarat på lite småfrågor och delat med mig av vad som händer.

Jag vägrar förklara gång på gång varför jag gör si, varför jag gör så, varför jag inget gör! Jag gör exakt det som min advokat har sagt åt mig att göra.
Hade du känt mig som vän, hade du förstått och varit mer delaktig i detta än vad alla på detta forumet är. Du hade fått läsa alla mina papper och du hade även förstått vilka människor det är jag har och göra med. Jag har fått höra mkt om pappan och frun på senaste och vad som har kommit fram lämnar jag inte ut här på forumet.
Därför min oro över mötet på måndag - Kan det jag ha hört, vara sant? :crazy:

Jag vägrar bli dömd och jag har ingen skyldighet att sitta och informera dig eller någon annan om hur jag tänker!

Bli dömd? Inte berätta allt?

Jag frågade hur det gått med kontakten mellan din son och dig. Du svarade att ni inte haft kontakt. Jag undrade varför. Jag undrar fortfarande, speciellt då du antyder att inte allt står rätt till hos pappan. Det är väl en ändå större anledning att försöka ha kontakt med sonan?

Bli dömd? Inte berätta allt?

Jag frågade hur det gått med kontakten mellan din son och dig. Du svarade att ni inte haft kontakt. Jag undrade varför. Jag undrar fortfarande, speciellt då du antyder att inte allt står rätt till hos pappan. Det är väl en ändå större anledning att försöka ha kontakt med sonan?

Men herregud!! Människan svarar inte i telefonen fortfarande! Hur många ggr ska jag behöva skriva att denna pappa svarar inte när jag ringer?
Han har även fått för sig, eller om det är sant...ingen aning. Att hans advokat råder honom till att inte svara när jag ringer (?)

När han sist svarade så skrek han bl a "Du får skylla mig själv att du har dragit igång detta. All kontakt ska ske via våra advokater bla bla bla.
Du får inte prata med sonen fören allt är över, dina regler, så följ dom du också" *klick*

Jag undrar fortfarande, speciellt då du antyder att inte allt står rätt till hos pappan. Det är väl en ändå större anledning att försöka ha kontakt med sonan?

Det kan ju vara så att pappan och hans sambo/fru stoppar alla försök till kontakt. :idea:

Sen kan det ju också vara så att de "straffar" sonen om TS är för påstridig. Då är det ju bättre att vänta tills domstolen sagt sitt och ta det därifrån.

Ja jag vet inte, det var därför jag frågade. För ett tag sen skulle ts åka till fotbollen och träffa sonen, men det blev ju inget av, hon kanske testat på annat sätt? Vågar hon åka till fotbollen kan hon väl testa vid andra tillfällen?

Vykort, brev?

Jag vet inte, det var därför jag frågade.

Men för fasen : Det är ju det jag frågar om hon gjort!

Läser du ens vad jag skriver eller ska du bara få mig att framstå som en elak fan? Jag FRÅGAR hur det gått med kontakten.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
3 834
Senast: Anonymisten
·
Övr. Barn Har en 15 åring som just nu driver mig till vansinne. Han har betygsvarning i SEX ämnen nu inför terminsavslutet i 8an och han skiter...
Svar
18
· Visningar
3 707
Senast: Tassa
·
Kropp & Själ Varning för långt inlägg, men jag hopps att ni orkar läsa och svara på mina frågor i slutet. Igår fick jag domen, utmattningssyndrom...
5 6 7
Svar
138
· Visningar
16 071
Senast: Trott
·
Övr. Barn Ska försöka fatta mig kort, vi är en normal familj med jobb och 3 barn. 1 pojke på 15 med Autism och drag av ADD. Förmodligen någon form...
20 21 22
Svar
427
· Visningar
62 170
Senast: lundsbo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar