Träningsbilder!

Sv: Träningsbilder!

Japp, kan inget annat än att rekommendera räddning! Det är fantastiskt roligt, och man behöver aldrig mer oroa sig för att inte få timmar och dagar att gå! :p

Ja, och just därför har man ju valt den behändiga storleken av ca 25-26 kg. :p

Haha, förhoppningsvis blir hon ingen gigantomalle! Jag hoppas på att vikten stannar vid 25 :angel:

Det finns faktiskt mallar som väger runt 20?! En sådan hade passat mig perfekt, men bara för det kommer min lilla B väga 43 eller så... :crazy:

Ska försöka testa på det när fröken blivit lite äldre och vi har flyttat till Göteborg! :bow:

Ja du får väldigt gärna visa vart det ligger för här finns inte ett spårställe så långt ögat kan nå. Iaf inte så långt benen kan nå.
Har fått åka till skrefsta alla gånger tidigare men man har ju inte alltid bil

Dino sitter fot
Photo_18942_750836.JPG

Utmärkt träningsbild. :angel: Men det är det närmsta träningsbild vi hunnit få till. Han har bara varit här sen i lördags. ;)

Haha, förhoppningsvis blir hon ingen gigantomalle! Jag hoppas på att vikten stannar vid 25 :angel:

Det finns faktiskt mallar som väger runt 20?! En sådan hade passat mig perfekt, men bara för det kommer min lilla B väga 43 eller så... :crazy:

:rofl:
hon brås på sin pappa (inte för han kanske väger så mkt men:angel:) så hon kommer å bli en dinosauriemalle :devil::devil::devil:sådetså

Nä men seriöst ner till Götet med dig så vi kan börja med sånt skoj:bump:

Det var det jag trodde att jag gjorde!!

Hoppsan, blir de inte större än så? :o Jag har inte träffat så många schäfertikar, men jag hade gissat att de blev större än så (som du nog förstod av mitt inlägg :angel:). *har noll koll*

Hur fungerar det i praktiken ?

Ibland krävs det ju ändå lite muskler .

Jag drev bara lite med Jessicah, men trodde inte att det fungerade med så små hundar.

Jag har sett Gullan "in action", (på räddningshund-SM 2006 där de kom tvåa), men i övrigt har jag inte så mycket erfarenhet av små räddningshundar, men jag kan försöka svara utifrån det lilla jag vet.

Det jag tror kan vara svårt när de är små är att täcka större ytor (typ ytsök) då de måste jobba betydligt mer än de större hundarna. I ruinen är jag lite osäker, man jobbar ju ofta ganska nära sin hund och kan hjälpa den upp/över/in i hinder, men om de ska jobba långt från föraren kan det ju bli ett litet problem (dock brukar ju små hundar vara ganska smidiga och envisa så de tar sig säkert över de flesta hinder även utan assistans). Sen kan de ju kanske även vara lite mer känsliga när de är mindre, men det är bara ett antagande från min sida.

I hanteringen (lyft, bärande osv) är det nog enbart en fördel att ha en liten behändig hund, man ska ju ibland ta sig upp på höga ställen, bära långa sträckor osv och då är det inte fel att slippa släpa på t ex en riesenhanne på 60 kg.

Dock vet jag inga andra så små hundar som är RH. (Vi har en dansk-svensk gårdshund som går utbildning, men han är ju inte färdig)

Hur fungerar det i praktiken ?

Ibland krävs det ju ändå lite muskler .

Jag drev bara lite med Jessicah, men trodde inte att det fungerade med så små hundar.

Senast ändrad av en moderator:

Liknande trådar

Hundavel & Ras Förlåt för ännu en hundrastråd🙈 En kompis till mig letar lämplig hundras och har frågat mig vad jag tror. Och även om jag tycker jag har...
2 3 4
Svar
73
· Visningar
5 375
Senast: Tiger tok
·
Hundträning Jag funderar lite på att skaffa brukshund om 2-3 år. Ligger en bit bort i tiden pga privatliv och jobb etc. Har dels lite funderingar...
2 3 4
Svar
73
· Visningar
4 122
Senast: TantAgda
·
Hundträning (OBS! Långt inlägg) Hej! Jag har en border collie tik på över 1 år som jag har fått lite problem med i vallningen, annan träning och...
2 3
Svar
58
· Visningar
6 448
Senast: Ragdoll
·
Hundavel & Ras Hej! Jag har börjat fundera på en border collie som nästa hund. Men skulle väldigt gärna få lite input av er som har/kan rasen! :) Kan...
2
Svar
31
· Visningar
2 920
Senast: ildiko
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka