Träningsbilder!

Sv: Träningsbilder!

lite mer träningsbilder från i helgen

började vår nybörjar sökkurs

Tim känner lukten av figgen
2226184119_ab445c8703.jpg

På väg ut mot figgen
2226186181_84f9ac3f85.jpg

Hur ska jag ta mig dit? Tim har koll på figgen men det är massa sly ivägen
2226975108_fbb1b96bf9.jpg

Egen träning hanns också med i helgen i form av spår o uppletande

Uppletande
2226188347_0a51a44c9c.jpg

2226189383_3812816c02.jpg

Spår
2226193013_b4deb0bc59.jpg

Tränar o bära apporten...
2226190799_b61a3e744a.jpg

förhoppningsvis kan jag bidra med fler bilder framöver då sök verkar passa både mig och hunden utmärkt, kanonroligt är det :)

Hoppas bilderna fungerar nu, jag ser de iaf.
Han fystränas även men de bilderna kanske inte hör hemma här ;)

Ett av Baileys första pass med fritt följ, nio månader gammal.
Bailey-fot.jpg

Kör viltspår, ca ett år gammal.
bailey-sprar.jpg

Januari 2008, frittfölj. Nu är han snart två år
BaileyJan087.jpg

Läggande under gång
BaileyJan088.jpg

Ställande under gång
BaileyJan0814.jpg

Till sist en bonusbild på knashunden, mattes älskade prins:love:
Bailey_busar.jpg

(Förlåt för stora bilder)

Gillade första kortet skarpt! såg väldigt trevligt ut

Här är lite bilder på oss, har tyvärr inga så där jättenya, men vi kämpar just nu på med ridhusträning en gång i veckan, det är kanon. Annars tränar vi mest inomhus & vardagslydnad.

Sitter fot, lite underlig hållning.
pa210021_1192975715.jpg

Fotgående, halvt inne i sväng..
CIMG1038.jpg

Tränar kontakt (brukar vifta med godis/leksak åt alla håll & kanter, medans hunden sitter kvar i samma position:D )
CIMG1042.jpg

Platsliggning med kusinen. Min skrutt till höger
pa060069_1191684251.jpg

Kvarsittning i grupp m syskon, mamma mfl. Min buse sitter tredje från vänster.
IMG_2446.jpg

Tack :D Ja han är kanonrolig att jobba med.

Ska absolut hälsa till S!
Han friade för övrigt i Lördags, svaret blev förstås JA :love:

Krama din bushund från oss!

Tack! Vi har övat mycket på att sitta/ligga kvar i grupp sen de var små, viktigt med passivitetsträning för de små kängurusarna..men det har alltid varit lika roligt när förarna ska fota istället för att ha fokus på hundarna, pinschrar vill ha fokus för att lyda:angel:

Men nu på ridhusträningen är det platsligg/sitt som funkat bäst, det & kontakten, det trodde jag aldrig, min lille damp-hund..:D

Jätteroligt & inspirerande att se alla bilder, extra roligt med lite "annorlunda" raser, men klart man blir sugen på en schäfer, bc eller någon annan förig ras ibland.. oj, ah, nej ,det där har jag aldrig skrivit :o Pinschrar har otrolig kapacitet, synd att jag inte har någon spårbild..

Åh, grattis! Gud vad roligt! :banana: (Jag har aldrig använt bananen förut men jag tyckte att den var passande nu...:D)

Det bor förövrigt en till byracka här hemma nuförtiden, sonen till Harry flyttade hit i somras.
Så just nu har jag förutom Harry en unghund som som är det yraste jag någonsin stött på. ;):D

Sorry TS för trådkapning.

Tack! Vi har övat mycket på att sitta/ligga kvar i grupp sen de var små, viktigt med passivitetsträning för de små kängurusarna..men det har alltid varit lika roligt när förarna ska fota istället för att ha fokus på hundarna, pinschrar vill ha fokus för att lyda:angel:

Men nu på ridhusträningen är det platsligg/sitt som funkat bäst, det & kontakten, det trodde jag aldrig, min lille damp-hund..:D

Jätteroligt & inspirerande att se alla bilder, extra roligt med lite "annorlunda" raser, men klart man blir sugen på en schäfer, bc eller någon annan förig ras ibland.. oj, ah, nej ,det där har jag aldrig skrivit :o Pinschrar har otrolig kapacitet, synd att jag inte har någon spårbild..

Jasså haha jag som har både en schäfer och en bc hahaah:)

Hihi, ja jag har varit sugen på båda raserna många ggr, var påväg att skaffa schäfer förra året, men är väl galen som envisas med pinscher;)

Såklart förstår jag att det inte är busenkelt med schäfer/bc, det ligger ju massor av jobb bakom en duktig hund oavsett. Menade mest att slippa träna massa följsamhet då de inte har det så naturligt jämt, men arbetslusten finns i mängder om man motiverar:D

Jag hittade lite bilder från en träning,en rottisuppfödare fr Härryda kom upp och hade en träningshelg för ca 10 ekipage,kortet är ca 1 år gammalt,jag har en rottishane,som vi blev akuthem åt en tid,och min dotter har våran riesen! 1a bilden är lite på "skoj"för där är en hundförare och den andra hund,så vi fick se hur det var att vara hund..och hinna med i svängarna..
Kursbild004.jpg

Kursbild008.jpg

Har dåligt med bilder men bjuder på dessa :)

17636303.jpg

17636304.jpg

Ignorera min min på första bilden :rofl:

Liknande trådar

Hundavel & Ras Förlåt för ännu en hundrastråd🙈 En kompis till mig letar lämplig hundras och har frågat mig vad jag tror. Och även om jag tycker jag har...
2 3 4
Svar
73
· Visningar
5 374
Senast: Tiger tok
·
Hundträning Jag funderar lite på att skaffa brukshund om 2-3 år. Ligger en bit bort i tiden pga privatliv och jobb etc. Har dels lite funderingar...
2 3 4
Svar
73
· Visningar
4 122
Senast: TantAgda
·
Hundträning (OBS! Långt inlägg) Hej! Jag har en border collie tik på över 1 år som jag har fått lite problem med i vallningen, annan träning och...
2 3
Svar
58
· Visningar
6 444
Senast: Ragdoll
·
Hundavel & Ras Hej! Jag har börjat fundera på en border collie som nästa hund. Men skulle väldigt gärna få lite input av er som har/kan rasen! :) Kan...
2
Svar
31
· Visningar
2 920
Senast: ildiko
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka