Träningsbilder!

Sv: Träningsbilder!

mango... gud så skojj med räddningssök! Vart tränar du någonstans? Är det fortfarande så att det inte tas in fler räddningshundsekipage pga kostander osv..?

mango... gud så skojj med räddningssök! Vart tränar du någonstans? Är det fortfarande så att det inte tas in fler räddningshundsekipage pga kostander osv..?

Yes, det är väldigt roligt med räddning!:D Jag tränar i sydvästra Skåne (oftast Revinge-Veberöd-Dalby-Sandby-Lund-Kävlinge-Lödde-Landskrona-Hörby, men ibland Helsingborg-Malmö-Trelleborg).

Nej, utbildningsstoppet hävdes i fjol (vår grupp gjorde inträdesprov i juli 07, men då hade några i gruppen redan tränat i ca 2 år). De flesta i gruppen gjorde delprov 1 i november 07, några (de hundar som håller på att passera den magiska 5-årsgränsen) ska göra delprov 2 nu i februari 08 och slutprov i april 08 (och några, däribland jag, ska göra delprov 2 i augusti 08 och slutprov i december 08).

Vi var nog bland de första som gjorde IP i den "nya utbildningsgången", men nu är ett antal kurser igång och ett antal som ska starta i år.

Hoppsan, blir de inte större än så? :o Jag har inte träffat så många schäfertikar, men jag hade gissat att de blev större än så (som du nog förstod av mitt inlägg :angel:). *har noll koll*

Hon kan nog fetta på sig lite, så viktmässigt kanskew hon blir lite större. Höjdmässigt hoppas jag VERKLIGEN inte att hon blir större.

kl

Kors i taket! Platsliggning 2 min på fuktigt underlag! Första gången i värdshistorien som den här fisförnäma damen gick med på det.
I storm dessutom!:)

Mer går ju inte att fota under träning när man inte har någon med sig, lite trist.

*Delvis knapp*

Gud så söt hon är din lilla tös!:love:

Kan även passa på med att uppdatera med lite bilder själv, jag kom på att jag typ inte har en enda bild där jag tränar något med gammel gubben.
Så då fick sambon 'glatt' (höhö) hänga med ut idag och fota från dagens spårträning.

Förbereder den Något upphetsade hunden som knappt kunde bärga sig-jösses vad han tjöt!! Inget fel med hans målbild iaf.

TJOFF sa det och hunden flööög iväg, linan bara brändes i händerna, tur jag hade handskar! Inget kunde stoppa Iko nu.
S1037930.jpg

Jag fick verkligen se till att hålla hårt om linan!
S1037934.jpg

Jobbar för fullt, inget snack om den saken iaf.

Suddig bild, Iko fullt koncentrerad...

Sniff sniff.. Nu närmar vi nog oss, Iko började bli alldeles till sig ju närmare vi kom slutet

WOHO jag hitta den!! TITTA!! *Kom igeeen då, nu, nu NUUU*
S1037939.jpg

Satan på gatan, ta i för kung och fosterland!
S1037941.jpg

Min lilla tokhund!:love:

Han är så himla stilig din kille =) Verkligen så som jag vill att en schäfer ska se ut. Stor och vacker:love:.

Äsch, slänger in bilder från valpis spårträning också!:D

Fick tyvärr inte några bilder vid apporterna:(

Förbereder valpis, han är dock inte lika ivrig som gamlingen... Inte Än iaf!

Men när han väl sätter igång, så har han bara En sak i huvudet!

Får upp spåret mkt. fint!
S1037898.jpg

http://i26.photobucket.com/albums/c146/HappySuprise/Nero/S1037899.jpg
http://i26.photobucket.com/albums/c146/HappySuprise/Nero/S1037900.jpg

Sniffar för fullt, min fina kille.
S1037901.jpg

S1037909.jpg

Himla synd att dessa bilder blev suddiga..

Vinkel..
S1037913.jpg

Liggmarkering vid mål

Supermega glada och malliga valpis
S1037919.jpg

Bonusbild, mina något trötta bröderna brothers.
S1037963.jpg

Ett av Baileys första pass med fritt följ, nio månader gammal.
Bailey-fot.jpg

Kör viltspår, ca ett år gammal.
bailey-sprar.jpg

Januari 2008, frittfölj. Nu är han snart två år
BaileyJan087.jpg

Läggande under gång
BaileyJan088.jpg

Ställande under gång
BaileyJan0814.jpg

Till sist en bonusbild på knashunden, mattes älskade prins:love:
Bailey_busar.jpg

(Förlåt för stora bilder)

Fina hundar! Det syns ju verkligen vilken årstid det är hahaha

Uppdaterar från igår, vi tränade mest linförighet och läggande.

linfrighet.jpg

fot_harley.jpg

Läggande under gång

laggande.jpg

Bonusbild från inkallning på världens bästa hund:love:

Harley_underbar.jpg

Liknande trådar

Hundavel & Ras Förlåt för ännu en hundrastråd🙈 En kompis till mig letar lämplig hundras och har frågat mig vad jag tror. Och även om jag tycker jag har...
2 3 4
Svar
73
· Visningar
5 374
Senast: Tiger tok
·
Hundträning Jag funderar lite på att skaffa brukshund om 2-3 år. Ligger en bit bort i tiden pga privatliv och jobb etc. Har dels lite funderingar...
2 3 4
Svar
73
· Visningar
4 122
Senast: TantAgda
·
Hundträning (OBS! Långt inlägg) Hej! Jag har en border collie tik på över 1 år som jag har fått lite problem med i vallningen, annan träning och...
2 3
Svar
58
· Visningar
6 444
Senast: Ragdoll
·
Hundavel & Ras Hej! Jag har börjat fundera på en border collie som nästa hund. Men skulle väldigt gärna få lite input av er som har/kan rasen! :) Kan...
2
Svar
31
· Visningar
2 920
Senast: ildiko
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka