Träningsbilder!

Sv: Träningsbilder!

*kl*

Nu har jag äntligen fått lite annorlunda träningsbilder...Från när vi spårade idag.(Blev ingen träning igår nämligen)

Såklart så hade kameran mens och var som en riktig surkärring=noll sammarbete:cool:
Men detta är de få bilder vi fick till, bättre än inget.

Första gången han fick gå i långlina dessutom, men han klarade alla vinklar, apporter galant!

S1037879.jpg

Börjar komma igång riktigt fint
S1037880-Kopia2.jpg

"Stop! Hmm..."
S1037881.jpg

"Nej, det var rätt, vi fortsätter"
S1037882.jpg

"AH en apport, Titta matte, Titta!!"
S1037883.jpg

Och vi fortsatte... Börjar visst bli lite trött, långt och svårt spår idag.
S1037884.jpg

Men vi kom till mål utan problem.
Nej han bajsar inte utan ska precis göra en liggmarkering.
S1037885.jpg

Sådär, var bara dessa bilder vi fick till, de som togs när vi var på andra sidan planen osv.(för vi 'sprang' ju runt hela den) blev urkassa-Morr!
Spydiga kommentarer undanbedes.

Det är en IP/Fotbollsplan här uppe hos oss, strax utanför vårt hus typ.:D

Jag har varit där många gånger tidigare, men idag passade jag på och frågade gubbarna som jobbar där om jag fick träna med hunden där, då man eg. inte få ha hund dit in.
Men dom bjöd glatt in mig och började snacka och sa "Du verkar vara en sån där bra hundmänniska så du får självklart träna här om du vill, det är ändå inte säsong nu".
Den ena gubben var själv hundfreak och tillät mig tillomed köra in med bilen (om jag nu skulle haft en) på själva anläggningen under tiden jag lade spåret och inte hade någonstans att göra av hunden och för att slippa gå fram och tillbaka.
DET tyckte jag var riktigt gulligt!(För inte ens de som tränar fotboll där får köra in):p

Tillägg; Vi kan ju gå dit nån dag om du vill? Fota lite osv.;)

Senast ändrad:

Hyr ett ridhus på lördag så kommer jag också , kan kanske hjälpa till lite då :angel:

I'm on it:cool:
Verkar lite svårt:( Alla vill ha ett par veckors varsel....?
Är det inte bara att flytta på pållarna?;)

Senast ändrad av en moderator:

Du, nu toksnöar det... så det fixar sig säkert med underlag för er ändå:bump:

Men vad i hela världen:mad:
Är du med på att hyra ett ridhus??:bump:

Om det vore så enkelt ändå. Vet inte om Matfors brukar köra i ridhuset på färsta nu. Står tel.nr på hemsidan man kan ringa om det.. fast det är på fredagar :( Inte så populärt av familjen :crazy:

Annars har man ju travet, både volten o alla parkeringar. Bara att välja vart dagens bästa underlag är..

Senast ändrad:

Om det vore så enkelt ändå. Vet inte om Matfors brukar köra i ridhuset på färsta nu. Står tel.nr på hemsidan man kan ringa om det.. fast det är på fredagar :( Inte så populärt av familjen :crazy:

Annars har man ju travet, både volten o alla parkeringar. Bara att välja vart dagens bästa underlag är..

Ringde till Burlins som har ridhus på Alnö..
Dom hyr ut för nån hundring i timmen med ett par veckors varsel..
Man kanske kan göra nåt abonemang av det hela?!:bump:

Vet inte ens var de håller till någonstans. Men det löser sig nog. Jag hänger med bara man inte behöver gå så långt för att ta sig dit.. åker ju oftast kommunalt :crazy:

Hittat figgen, markerar

Belönas av figgen

Markerar

Ser lite galen ut...

Tack! :D

Det är synd att man inte fotar mer på träningarna, jag har tyvärr inte särskilt många bilder men det är väldigt kul att ha dem och titta på efteråt.

Sen så går min som ett skållat troll så han hinner sällan fångas på bild, även om det är någon som skulle råka ha kameran i högsta hugg. :rofl:

Har du börjat köra något med din förresten?

Senast ändrad av en moderator:

Miljö mest. De skulle ringa mig när vårens omgång drar igång.
Jag försöker lägga en bra spårgrund nu först också, innan hon får börja sökträna ordentligt. (Även om matte tycker sök verkar roligare.)

Åh vilka underbara bilder! Jag vill hemskt gärna testa på räddning med mitt tillskott. Får hoppas att jag kan få testa på det! :bow:

Då kommer du stöta på samma roliga scenario som jag har framför mig. Man ska kunna bära dom! *pust och stånk*

Miljö mest. De skulle ringa mig när vårens omgång drar igång.
Jag försöker lägga en bra spårgrund nu först också, innan hon får börja sökträna ordentligt. (Även om matte tycker sök verkar roligare.)

Det låter vettigt att köra mycket spår först. Dock har jag insett att det finns nästan lika många "läror" om räddningshundträning som det finns räddningshundförare. Det viktiga är nog att hitta en linje man tror på och att ha "bra" folk att träna med.

Liknande trådar

Hundavel & Ras Förlåt för ännu en hundrastråd🙈 En kompis till mig letar lämplig hundras och har frågat mig vad jag tror. Och även om jag tycker jag har...
2 3 4
Svar
73
· Visningar
5 375
Senast: Tiger tok
·
Hundträning Jag funderar lite på att skaffa brukshund om 2-3 år. Ligger en bit bort i tiden pga privatliv och jobb etc. Har dels lite funderingar...
2 3 4
Svar
73
· Visningar
4 122
Senast: TantAgda
·
Hundträning (OBS! Långt inlägg) Hej! Jag har en border collie tik på över 1 år som jag har fått lite problem med i vallningen, annan träning och...
2 3
Svar
58
· Visningar
6 448
Senast: Ragdoll
·
Hundavel & Ras Hej! Jag har börjat fundera på en border collie som nästa hund. Men skulle väldigt gärna få lite input av er som har/kan rasen! :) Kan...
2
Svar
31
· Visningar
2 920
Senast: ildiko
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka