Sv: Träningsbilder!
Jag har aldrig riktigt förstått det här med många bilder på samma sak.
Men för att kommentera lite ser hunden aningen dåligt genomarbetad ut i lydnaden, vet inte om du tänkt på detta men han sitter mer på skinkorna än haserna?
Det verkar även som han tränger ibland för att sedan utgå längre ifrån dig, det verkar nästan som att du inte fått till någon position där han håller sig, kanske pga brådska?
Se det inte som ett påhopp, mer som ett noga grundande av din bildbomb och framtida tips.
Jag kan delvis hålla med dig.
Ang. att han sitter mer på skinkorna, detta var enbart när han var liten(när alla bilderna är tagna bortsett från de 2-3 sista), varför vet jag ej, kanske för att han inte riktigt hade koll på sin kropp och att han är stor och grov och därmed växt väldigt snabbt.
Men så sitter han inte idag då jag har, när han blivit äldre satt det kravet på honom.
Ang. fotgåendet så är han väldigt ivrig och
Vill väldigt mkt. och därför trängt/'smitit iväg' lite-Han har mao. haft bråttom, vilket jag givetvis fixat till direkt. Men vi har inte heller någon super kamera som tar 140 bilder i sek.
Men detta får jag faktiskt också skylla lite på min förra tränare på(som inte är så petnoga och än mindre tävlingsinriktad).
Då vi hade, som du sa inte riktigt befäst positionen till 100%. Och eftersom detta är min första hund som jag tänkt tävla med så var jag inte så insatt på hur allt skulle vara och läras in när jag skaffade hunden (därför jag har privatinstruktör).
Men nu har jag sedan en kort tid tillbaka bytt tränare, till en riktigt duktig en
, han tävlar själv och satsar på VM.
Detta var det absolut första han såg och tog tag i direkt, och idag är det 100ggr bättre!
Nero är mkt. mer följsam och lyhörd än vad han var tidigare och nu kan vi verkligen jobba på riktigt, men sen är han ju inte ens 8 månader ännu.
Och jag kan även säga att sedan tränarbytet så har både jag själv och min sambo(för att inte glömma den nya tränaren också) märkt en markant skillnad på hunden och hela träningen i sig, jag ångrar att jag inte bytte tidigare då vi 'missat' mkt. pga. den förre, under den korta tid(en månad typ) för den nya killen så har vi fäst hela lydnadsettan och halva tvåan(och lite olika moment ur de resterna klasserna), medans vi stod och trampade på ett och samma ställe med den gamla i närmare 4 månaders tid
Så det är väldigt synd tycker jag!
Men jag ska se om jag får till några nya bilder imorgon(Om jag får med sambon till träningen) så får ni(Du) se skillnaden.
Ang. att det är många bilder på 'samma sak' är för att jag just
Inte haft bråttom, utan skyndat långsamt, och sen är det gamla bilder och det är inte förens Nu vi faktiskt börjat träna på fullt allvar och utvecklas som ett ekipage.
Äsch då, jag tar inte åt mig så lätt, bra med konstruktiv kritik