Träningsbilder!

Sv: Träningsbilder!

Gah?!!
Herrejävlar vilken het schäfer! Jag har fram till denna stund levt i tron om att jag inte kan finna någon individ inom den rasen tilltalande. Där sprang den sin kos.

(Pratar om utseende, mentaliteten gillar jag)

Säkert på att du svarade rätt nu?:angel:

Hehe, näe men jag kan inget annat än att hålla med dig! Och Nero här hemma blev väldigt mallig nu;)
Tack så mycket för de otroligt fina och värmande orden!:p:bow:

Hade inga bilder. Men här hade jag bilträning med henne när hon var liten.

Bild003-1.jpg

Bild001-1.jpg

Åsså en inkallning, haha. :rofl:
Bild035.jpg

Jag har aldrig riktigt förstått det här med många bilder på samma sak.

Men för att kommentera lite ser hunden aningen dåligt genomarbetad ut i lydnaden, vet inte om du tänkt på detta men han sitter mer på skinkorna än haserna?

Det verkar även som han tränger ibland för att sedan utgå längre ifrån dig, det verkar nästan som att du inte fått till någon position där han håller sig, kanske pga brådska?

Se det inte som ett påhopp, mer som ett noga grundande av din bildbomb och framtida tips.

Bara lite drygt 18 mil till mig då :angel:

Du kanske ska komma upp och hänga med på lite riktigt hundarbete? :D

En heldag på skidor i skogen förföljandes hund som skäller älg vore nått för dig att prova på ;)

Vore skit kul Jag har jagat toppfågel med skidor o trädskällare (finsk spets) har till och med skidorna kvar här i garaget med tjära o allt.

tyävärr ska jag umgås med stridsgrisar hela helgen men även försöka hinna med några rejäla pass lydighet med Jääkäri.

Jag har aldrig riktigt förstått det här med många bilder på samma sak.

Men för att kommentera lite ser hunden aningen dåligt genomarbetad ut i lydnaden, vet inte om du tänkt på detta men han sitter mer på skinkorna än haserna?

Det verkar även som han tränger ibland för att sedan utgå längre ifrån dig, det verkar nästan som att du inte fått till någon position där han håller sig, kanske pga brådska?

Se det inte som ett påhopp, mer som ett noga grundande av din bildbomb och framtida tips.
Jag kan delvis hålla med dig.
Ang. att han sitter mer på skinkorna, detta var enbart när han var liten(när alla bilderna är tagna bortsett från de 2-3 sista), varför vet jag ej, kanske för att han inte riktigt hade koll på sin kropp och att han är stor och grov och därmed växt väldigt snabbt.
Men så sitter han inte idag då jag har, när han blivit äldre satt det kravet på honom.

Ang. fotgåendet så är han väldigt ivrig och Vill väldigt mkt. och därför trängt/'smitit iväg' lite-Han har mao. haft bråttom, vilket jag givetvis fixat till direkt. Men vi har inte heller någon super kamera som tar 140 bilder i sek.
Men detta får jag faktiskt också skylla lite på min förra tränare på(som inte är så petnoga och än mindre tävlingsinriktad).
Då vi hade, som du sa inte riktigt befäst positionen till 100%. Och eftersom detta är min första hund som jag tänkt tävla med så var jag inte så insatt på hur allt skulle vara och läras in när jag skaffade hunden (därför jag har privatinstruktör).
Men nu har jag sedan en kort tid tillbaka bytt tränare, till en riktigt duktig en:love::bow:, han tävlar själv och satsar på VM.
Detta var det absolut första han såg och tog tag i direkt, och idag är det 100ggr bättre!
Nero är mkt. mer följsam och lyhörd än vad han var tidigare och nu kan vi verkligen jobba på riktigt, men sen är han ju inte ens 8 månader ännu.

Och jag kan även säga att sedan tränarbytet så har både jag själv och min sambo(för att inte glömma den nya tränaren också) märkt en markant skillnad på hunden och hela träningen i sig, jag ångrar att jag inte bytte tidigare då vi 'missat' mkt. pga. den förre, under den korta tid(en månad typ) för den nya killen så har vi fäst hela lydnadsettan och halva tvåan(och lite olika moment ur de resterna klasserna), medans vi stod och trampade på ett och samma ställe med den gamla i närmare 4 månaders tid:crazy::cool:
Så det är väldigt synd tycker jag!

Men jag ska se om jag får till några nya bilder imorgon(Om jag får med sambon till träningen) så får ni(Du) se skillnaden.;)

Ang. att det är många bilder på 'samma sak' är för att jag just Inte haft bråttom, utan skyndat långsamt, och sen är det gamla bilder och det är inte förens Nu vi faktiskt börjat träna på fullt allvar och utvecklas som ett ekipage.:bow::bump:

Äsch då, jag tar inte åt mig så lätt, bra med konstruktiv kritik;)

*KL*

Lite nya bilder från dagens valpträningspass :D

Det är konstigt att Zaga hör så dåligt med tanke på hennes dumboöron :angel:
Trning080120008.jpg

Inkallning ( fy på mig som böjer mig fram :o )
Trning080120010.jpg

Idag gick träningen super så matte var glad :D;)
Trning080120011.jpg

Senast ändrad:

Åh, jag vill också ha fotograf med mig när jag tränar :) Kanske kan be Sirius hålla i kameran, kanske får honom att sluta skälla så förbannat :D

Ja Julies kontakt är verkligen super. :bow:
Nu har jag en BC här hemma i veckan så jag jobbar på att få lika fin kontakt med honom. Men 3 års arbete mot 2 dagars arbete är svårt att jämföra. :D men det har redan blivit mycket bättre. :bow:

Vad avis jag blir på underlaget! Va uppe på klubben idag å på ena planen var det plogat, med blankis som följd, dom har visserligen sandat med det var med ett vasst, grovt grus som bara for omkring:mad:
Andra planen var oplogad men knölig och lite skarig så det blev bara lite linförighet, frittfölj och platsliggning idag..
Å inte en kotte där! Som vanligt:cool:

Vad avis jag blir på underlaget! Va uppe på klubben idag å på ena planen var det plogat, med blankis som följd, dom har visserligen sandat med det var med ett vasst, grovt grus som bara for omkring:mad:
Andra planen var oplogad men knölig och lite skarig så det blev bara lite linförighet, frittfölj och platsliggning idag..
Å inte en kotte där! Som vanligt:cool:

Hmm låter som en dålig plan.

Hoppas den ser bättre ut till helgen annars vill jag inte träna där..
Men nästa helg är det några där iaf som kommer träna haha

Ska till Matfors på onsdag så jag hoppas att det ser bättre ut där!

Är man kanske lite bortskämd med ridhus då :angel: Förutom att de blir så jävla sandiga :mad:

Vet att en av klubbarna hyr ett ridhus på fredagar men då tränar dom bara utställning.. Jag kanske kan fråga om det är ok att hänga på även om jag tränar annat?!:idea:

Samla ihop ett gäng och hyr själv istället :) Vi har ju ridhus på gåden och jag ser det som en arbetsförmån :angel:

Vore skit kul Jag har jagat toppfågel med skidor o trädskällare (finsk spets) har till och med skidorna kvar här i garaget med tjära o allt.

tyävärr ska jag umgås med stridsgrisar hela helgen men även försöka hinna med några rejäla pass lydighet med Jääkäri.

Perfekt :D

Går kanske att ta en gång, när inte helgen är fullspäckad?? :idea:

Finsk spetsar finnes ju några stycken av ;)

Vad avis jag blir på underlaget!

Ja det är verkligen kanonbra underlag, det är en fotbollsplan egentligen men den används inte nu under vintern så då passar man på.

Uppe på bruks har dom gräsplan och det känns inte allt för lockande, emn lagom till fotbollsträningen börjar är det fin plan på bruks :D

Liknande trådar

Hundavel & Ras Förlåt för ännu en hundrastråd🙈 En kompis till mig letar lämplig hundras och har frågat mig vad jag tror. Och även om jag tycker jag har...
2 3 4
Svar
73
· Visningar
5 375
Senast: Tiger tok
·
Hundträning Jag funderar lite på att skaffa brukshund om 2-3 år. Ligger en bit bort i tiden pga privatliv och jobb etc. Har dels lite funderingar...
2 3 4
Svar
73
· Visningar
4 122
Senast: TantAgda
·
Hundträning (OBS! Långt inlägg) Hej! Jag har en border collie tik på över 1 år som jag har fått lite problem med i vallningen, annan träning och...
2 3
Svar
58
· Visningar
6 448
Senast: Ragdoll
·
Hundavel & Ras Hej! Jag har börjat fundera på en border collie som nästa hund. Men skulle väldigt gärna få lite input av er som har/kan rasen! :) Kan...
2
Svar
31
· Visningar
2 920
Senast: ildiko
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka