Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Starkt Läste först bänkpress och tänkte "herregud svensk mästare?"Idag krävde planeringen återigen morgonträning. Jag följde tipset från @Mineur och åt några skedar yoghurt innan jag åkte. Det gjorde susen, bara en vag aning av illamående och ett nytt PB i benpress (130kgx10).
Okej jag bangade 60 kg knäböj. Har börjat närma mig vikter som jag tycker är tunga så kan inte lägga på 5 kg/per vecka som standard längre haha. Men 57,5x6 blev sista setet vilket var ett pr det medJag hade egentligen tänkt träna veckans första pass idag men lilla barnet är sjuk så det får bli imorgon! Tränar ju tre pass per vecka just nu så planen är tis-tors-lör. Har en del träningsvärk i ländryggen efter de tunga marklyften i lördags så blir kanske inte fel med en extra vilodag Jag kör ju ett helkroppsprogram med underkroppsfokus från Styrkelabbet just nu så nästa pass är knäböj - rumänska marklyft - höftlyft med skivstång - militärpress - latsdrag - situps. Målet är att göra sista setet knäböj på 60 kg. Och att klara 10x3 med 20 kg i militärpressen men det är alltid seeeeegt med de sista repsen
Men vad kul att det verkar funka! Ibland krävs det verkligen bara en pytteliten förändring för att se resultatIdag krävde planeringen återigen morgonträning. Jag följde tipset från @Mineur och åt några skedar yoghurt innan jag åkte. Det gjorde susen, bara en vag aning av illamående och ett nytt PB i benpress (130kgx10).
Jag är också ett fan av korta pass, det gör min tröskel för att få det gjort betydligt lägre. Och jag tänker att vilken träning som helst är bättre än ingen!Jag har hamnat i ett läge i yogan där jag känner att jag inte riktigt gör framsteg just nu. Misstänker att det helt enkelt bara är en sån period! Kettlebell-passen har jag delat upp på fyra pass i veckan;
Måndagar: 15 min överkropp
Tisdagar: 15 min underkropp
Torsdagar: 15 min valfritt område
Fredagar: 15 min helkropp
Korta pass, men det blir ju faktiskt en hel timme i veckan. Uppskattar verkligen de här kortare passen, speciellt mentalt! Är sugen på att köra 4x20 minuter från april och framåt, men där är nog min gräns nådd längdmässigt sett.
Jag är också ett fan av korta pass, det gör min tröskel för att få det gjort betydligt lägre. Och jag tänker att vilken träning som helst är bättre än ingen!
Jag har hamnat i ett läge i yogan där jag känner att jag inte riktigt gör framsteg just nu. Misstänker att det helt enkelt bara är en sån period! Kettlebell-passen har jag delat upp på fyra pass i veckan;
Måndagar: 15 min överkropp
Tisdagar: 15 min underkropp
Torsdagar: 15 min valfritt område
Fredagar: 15 min helkropp
Korta pass, men det blir ju faktiskt en hel timme i veckan. Uppskattar verkligen de här kortare passen, speciellt mentalt! Är sugen på att köra 4x20 minuter från april och framåt, men där är nog min gräns nådd längdmässigt sett.
Tror aldrig riktigt att jag reflekterat över det, men spontant gillar jag nog gående utfall bäst! Eller de när man har en skivstång på raka armar ovanför huvudet. Till skillnad från dig gillar jag inte de bakåt alls, har ofta svårt att få till en bra känsla där.Veckans andra pass gjort idag! Kör benpress i dagens pass vilket jag aldrig gjort innan så det är kul! Höjde till 80 kg idag vilket kändes bra Sen är där utfallssteg också vilket är en övning jag gillar. Haft lite svårt att veta vilken sort jag ska köra på, framåt, gående, bakåt... Men tror jag bestämde mig för bakåt idag, tycker de känns bäst för baksidan och goast att lasta på mer vikt i. Någon som har en favorit av alla utfallsvariationerna och varför?
Dagens lågvattenmärke: plankan. Tycker verkligen det är en sjukt tråkig övning men den är med och nu kör jag den några veckor till enligt plan.
Nu sitter jag och dricker en proteinshake innan läggdags, allt för gainsen Nästa pass på gymet blir i helgen!
De nya skorna verkar funka! Fick ett par v uppehåll pga barn och magsjuka men har kommit igång igen. Har bara sprungit ute och antagligen långsammare än på band, men det gör inte ont någonstans!Jag tycker bara att det är så trist, har haft minus på motivationen i över ett år och när jag äntligen kommer loss så går det inte som jag vill. Men hoppas att andra skor hjälper, och kanske kan jag bli motiverad att minska lite i vikt också.
Gud vad härligt!Känns som en väldigt bra träningsvecka, ÄNTLIGEN.
Ridning, gym, ridning, promenad/vila, idag blir det långpass på gymmet, löpning imorgon och ridning på söndag
Och så ska jag snart försöka ta tag i det där gratis PT passet som SATS erbjuder.
En timme med bänk-teknik, tänker jag mig