Hejsan!
Long time no see.
Har fortfarande problem med axeln och har fått lägga Crossfit på hyllan för en period, även om det gör riktigt ont i hjärtat. Men inte kunnat träna ordentligt sedan i September. Har nu i snart 2 månader, gått till sjukgymnast och sakta, mycket sakta går det framåt.
Jag har en riktigt rejäl överansträngning i Axeln som troligtvis grundar sig i tennisarmbåge. Jag har aldrig haft ont i armbågen, men vissa av övningarna som gör ont tyder på det.
Nu har jag gått från "vifta"-övningar till att få hålla i en hantel och skivstång. Får äntligen göra skivstångsrodd (men bara lyfta med skuldrorna, för att hitta tillbaka till kontakten), samma med enarms hantelrodd. Bara med skuldran.
Så för några dagar sedan fixade jag kort för 4 veckor på Friskis, kommer köra månadsvis fram tills dess att jag är tillräckligt frisk att jag kan gå tillbaka till boxen. Men det är jag och pensionärerna där, vilket gör det ganska lugnt.
Men det blir mycken benträning, så pass att benträning börjar bli riktigt tråkigt. Vilket är något jag har älskat tidigare, men får inte göra ex. backsquat med skivstång utan får använda mig av maskiner där jag inte belastar axeln alls. Mark och backsquat som vart mina favoritövningar får vänta
Men jag börjar äntligen komma igång och träna igen!
2024 ska bli året då jag lyssnar på kroppen, lyssnar på sjukgymnasten och bygger en grundstark kropp!
Då jag inte kan förvänta mig att kunna genomföra något OCR-lopp i år heller börjar jag fundera på vättenrundan eller Göteborgsvarvet, bara för att ha något mål med träningen.
Jag avskyr förvisso att springa och cykla är inte heller min favoritövning.... Men vi får se vad det landar i