Längtar efter gymmet och träning som är ett av mina andningshål i livet. Har just nu fryst träningskortet.Men mitt diskbråck och mina nervsmärtor tar jag mig knappt ut ur lägenheten. Har ju stöd av fysioterapeut men undrar om det är någon här som kommit tillbaka från ett längre träningsuppehåll? Tyckte ni det var mentalt tufft? Hur gjorde ni för att komma tillbaka rent mentalt? Har också en galen rädsla för att nånsin göra ett knäböj igen eftersom det var i ett sånt jag skadade mig. Har någon upplevt något liknande?
Inget uppehåll pga skada tyvärr.
Däremot har jag inte riktigt kommit tillbaka till den mängd och intensitet som jag hade innan graviditeten 2021. En tuff graviditet på flera sätt med 'rörelseförbud' sista månaden och sen nervsmärtor från kejsarsnittet i några månader. När allt lugnade sig så började jag jobba heltid parallellt med studier och sen avslutade 2022 med skilsmässa med allt vad det innebär. NU äntligen börjar jag hitta en rutin som funkar i livet, och det är så himla avskalat kring allt. Knäböj utan vikt, vikter på max 6,8 kilo (dvs tom stång) och främst kroppsövningar. Styrkepassen är mellan 10-20 minuter för det är vad jag får in på en vardag ensam med 4 barn. Löpträning på 1-2 kilometer. Som sagt mest fokus på att hitta vardagsrutin med träning.