Träning och hälsa del 10

Status
Stängd för vidare inlägg.
Ingen träning för mig idag - ridlektion på schemat ikväll räcker gott som träning. Rider man som jag nu en gång varannan vecka hinner man lägga av sig tillräckligt mycket för att man ska få asmycket träningsvärk varje gång... :D Men från årsskiftet blir det äntligen en gång i veckan!
 
CC516FDD-E2A5-4A48-9569-AFE9F78DE64D.jpeg


Nu ska vi se, gårdagens först!
Hur gör alla som lyckas få in fler bilder per inlägg? 🤔
 
Dagens pass. Känner faktiskt på riktigt att jag blivit starkare på min jobbigaste övning, hip thrust. Kul! Tycker dock stången känns jobbig mot höftbenen - idag satte jag en tjock tröja emellan men det är inte optimalt. Tips?

Ser faktiskt fram emot nästa veckas pass när jag ska öka på vikterna.

Rumpbokens basprogram_ Vecka 1, pass 2.jpg
 
Tror jag fått en muskelbristning i vaden.... Tips på hur jag kan läka det? Vill ju springa, men det går ju inte nu.... Borde kunna köra styrka av överkroppen iaf!
Det tråkiga svaret är vila.. rörelse så länge det inte gör ont, håll muskeln varm!
Och aldrig stretcha en bristning/sträckning!
Krya på dig!
 
Dagens pass. Känner faktiskt på riktigt att jag blivit starkare på min jobbigaste övning, hip thrust. Kul! Tycker dock stången känns jobbig mot höftbenen - idag satte jag en tjock tröja emellan men det är inte optimalt. Tips?

Ser faktiskt fram emot nästa veckas pass när jag ska öka på vikterna.

Visa bifogad fil 105764
Jag kan nog bara rekommendera en såndär specifik skumgummigrej som man sätter runt stången för hip thrusts (eller squats) 🤔
 
Efter nån månads uppehåll av olika skäl så är jag tillbaka i min träning. Just nu ligger det på 3 dagar i veckan vilket jag är nöjd med :) Dagens pass var fokus på axlar eftersom mitt jobb är stillasittande framför en dator.
 
Jag hoppar in i tråden eftersom jag tänkt köra ett 30 dagars yogaprogram.

Jag tänkte även dra igång träning med min älskade pilatesboll, men vet någon här om det finns en app eller annat för övningar med just pilatesboll? Jag har lite övningar att ta till, men hade gärna haft fler för variation.
 
Galet stolt över att jag i slutet på dagens pass passade på att slå PB med 10 kg i marklyft. 95 kg tog jag på slutet. Innan var 85 max och jag har tappat greppet på 88.
Passet:

12 Dead Lifts
6 Burpee over Bar

10 DL
6 BoB
12 Hand Stand Push Ups

8DL
6BoB
10 HSPU
12 Toes To Bar

6 DL
6 BoB
8 HSPU
10 TTB
12 Pull Ups

4 DL
6 BoB
6 HSPU
8 TTB

2 DL
6 BoB
4 HSPU

1 DL
6 BoB

Jättekul pass som går rätt snabbt att köra 20-25 min och man bygger på DL under varje runda till max under passet. Jag körde skalade TTB och Pullups med gummiband. Men kunde visst göra ett par HSPU även om jag inte kört det sen innan pandemin :)
 
Varit och kört skivstångintervall på Friskis. Det är en nära döden upplevelse på 70 minuter. Först ett skivstång pass sen 15 konditionsövningar 45 sekunder på varje med 15 sekunder vila mellan varje.

Kroppen rätt slut nu, skakade i benen när jag gick, nu blir det mycket mat och vila och vatten. Var dessutom och körde ett HIT-pass igår så nu har kroppen lagt in ansökan om vila i två dagar. Kan kanske beviljas :idea:😊
 
Blivit en ganska bra vecka ändå. Gym måndag, hemmaplan igår och gym idag igen. Utöver det såklart promenader med hund.
Är extra glad idag för att min läkare gett klartecken till att börja träna kondition. Om det inte är-15 imorgonbitti så planerar jag redan en joggingrunda.. ser även fram emot art kunna välja bland fler gruppass på gymmet 👌 :D
 
Jahapp lyckades fastna med skon utomhus idag, störtdykte framstupa. Nu har jag sår på knät och svårt att böja det. Hoppas det blir bättre imorgon annars får jag anpassa träningen. Suck jag som precis kommit igång på allvar efter jag var sjuk.
 
Min träningsvecka slutade på onsdag pga bihåleproblem torsoch jag tog det lugnt med bara promenader över helgen. Idag var jag i gymmet igen och körde igenom mitt program. Jobbar skittider i veckan och för att få ihop med nåste allt göra tom torsdag, 3 pass vill jag få ihop. Får se hur det går. Nästa vecka är jag bortrest så ska jag träna då får det lov att bli joggingrundor och kanske minibands på sin höjd.
 
03CD44DB-E64C-4DE7-B0B2-B7A2B774B2F4.jpeg


Sedan i söndags blev det överkropp, 4x5repsx40kg för första gången 🤩

Plus PR på incline row och concentration curls 🥳

Tydligen också 7dagars uppehåll, men ändå 3 pass veckan innan och 2 förra :angel: kul att det är kul iofs!
 
Jag tränar på igen, har tid med en ny sjukgymnast nästa vecka som till skillnad från den förra inte tror att min axelskada måste vara varken permanent eller omöjlig att förbättra utifrån vårt telefonmöte 🥳

I övrigt tränar jag på med crossfiten, största segern senaste veckorna har varit att jag trots knä- och fotskador äntligen gjort mina första box jumps! På minsta lådan visserligen men ändå.

Galet inspirerande också att inte bara en utan båda mina coacher genomförde masters-VM förra helgen 😍 ingen pallplats men det var ju några riktiga bestar på plats så det fanns det inga förväntningar om heller. Min ena coach tränar ju dessutom bara på fritiden men har ändå kvalat in och genomfört med bravur 🙌💪👏
 
Tog mig iväg på mitt första gruppass idag, är mkt nöjd :) Det var bara en halvtimme men lagom intensivt. Imorgon hade jag anmält mig till ett rörlighetspass men jag tycker det är så jobbigt att åka tillbaka till stan ett par timmar efter jobbet, så jag tror jag skippar det. Blir ju ändå 90 min promenad varje dag och jag kan ev få ihop en runda i maskinerna på torsdag efter en kurs jag ska på i samma stadsdel. Ska höra om jag kan ta 1 tim komp från jobbet och träna innan jag jobbar resten av dagen.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Vi fortsätter att diskutera, skryta och peppa varandra när det kommer till allt från yoga och promenader till crossfit och...
31 32 33
Svar
650
· Visningar
18 614
Senast: ameo
·
  • Låst
Kropp & Själ Dags för en ny tråd! Jag kopierar helt fräckt Mineurs intro-inlägg från förra tråden, för det är så fint ❤️ — Vi fortsätter att...
99 100 101
Svar
2 006
· Visningar
70 605
Senast: Mineur
·
  • Låst
Kropp & Själ Vi fortsätter att diskutera, skryta och peppa varandra när det kommer till allt från yoga och promenader till crossfit och...
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
62 680
Senast: Mineur
·
  • Låst
Kropp & Själ I Bukes mest peppande tråd pratar vi om allt från yoga och promenader till crossfit och maratonlöpning. Alla är välkomna, helt oavsett...
99 100 101
Svar
2 007
· Visningar
75 762
Senast: zassoo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stil på bostad för uthyrning.
Tillbaka
Upp