Idag utmanade jag mig lite mer i simningen, efter att ha känt på det lite förra veckan. Jag har aldrig simmat i träningssyfte så jag har noll koll på vad jag gör och min teknik är garanterat urkass (tänkte som sagt ta tag i den saken efter jul), men så länge jag håller mig flytande och blir trött på rätt sätt tänker jag att det får duga för stunden
Idag hittade jag på ett litet intervallpass som gick ut på följande:
50 m som uppvärmning
*30s vila*
250 m
*60s vila*
175 m
*60s vila*
100 m
*60s vila*
50 m
*60s vila*
50 m
Det tog ungefär 25 minuter, jag blev ganska flåsig och känner mig trött i hela kroppen, så jag uppnådde ju mitt mål i alla fall! Tänker att jag kanske kan fortsätta bygga på det där passet och lägga in typ 150 m mellan 175 och 100 om ett par veckor, och sen kanske satsa på 200 m mellan 250 och 175 en vacker dag. Eller nått! Jag har som sagt inte en susning om vad jag sysslar med, så råkar det vara någon här som är haj på simträning så får ni gärna komma med input
Kändes himla lyxigt att lämna in baddräkten för tvätt efteråt och veta att den kommer att hänga där på min krok och vänta på mig nästa gång jag kommer
Idag hittade jag på ett litet intervallpass som gick ut på följande:
50 m som uppvärmning
*30s vila*
250 m
*60s vila*
175 m
*60s vila*
100 m
*60s vila*
50 m
*60s vila*
50 m
Det tog ungefär 25 minuter, jag blev ganska flåsig och känner mig trött i hela kroppen, så jag uppnådde ju mitt mål i alla fall! Tänker att jag kanske kan fortsätta bygga på det där passet och lägga in typ 150 m mellan 175 och 100 om ett par veckor, och sen kanske satsa på 200 m mellan 250 och 175 en vacker dag. Eller nått! Jag har som sagt inte en susning om vad jag sysslar med, så råkar det vara någon här som är haj på simträning så får ni gärna komma med input
Kändes himla lyxigt att lämna in baddräkten för tvätt efteråt och veta att den kommer att hänga där på min krok och vänta på mig nästa gång jag kommer