Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Jisses, bra jobbat!
Så vackert!
Mitt långlopp var i lördags! Herregud så roligt (och jobbigt!) det var!! Skrapade ihop nästan 55 kilometer och kom i mål på 8:31 timmar. Eliten, som sprang 100 miles, kom i mål på dryga 15 timmar - helt ofattbart!
Vädret var helt perfekt. Start i Ängelholm och så längs Skåneleden söderut mot Kullaberg. Vi gick ut riktigt lugnt i början, ett gäng på fyra personer, och de flöt på superbra till drygt tre mil in då en av våra vänner började tappa modet. Första delen är mycket flack och sedan kommer man till Mölle, och därifrån skulle vi upp på en rundslinga på Kullaberg. Vi höll ihop till den större vätskestationen i Mölle, men där bestämde sig två av fyra att gå de sista 20 kilometrarna på berget. Jag och syrrans kille tänkte att vi joggar väl på där det är möjligt, och så blev det. Vi hängde av de andra i Mölle och trampade på. Det var faktiskt ganska skönt att komma upp i lite varierande terräng efter så mycket flack löpning, kroppen behövde byta rörelsemönster. Det är så jäkla vackert där uppe?!
Humöret var på topp HELA vägen trots att kroppen gjorde rätt ont de sista två milen. Nånstans i mitten fick vi till slut tända våra pannlampor och jag kände mig toknöjd, älskar ju pannlampslöpning! På många ställen är det brutalt brant och vi gick i varje backe.
Väl tillbaka i Mölle för målgång var jag helt uppsluppen och glad trots att allt gjorde ont. Det finaste vara att de spelade Känn ingen sorg för mig Göteborg när vi sprang över mållinjen (vi är båda från Göteborg).
Superroligt lopp!! Tyvärr dök mitt löparknä upp igen som ett brev på posten efter ungefär 45 kilometer. Nu blir det trista rehabövningar och löpvila ett tag... men det var ändå värt det
Försökte lägga till bilder men får det inte att funka...
Hihi, vilket roligt namn! Och ja, höftabduktion svider som utav rena Det har jag också pysslat med idag, så jag har smärtan lite för färskt i minnetNu vet jag att jag måste stärka bl a rumpa för att få ordning på löparknät en gång för alla. Har idag därför kört igång ett styrkeprogram som jag tänkt följa, "rumpbokens basprogram"
Kändes bra och jag märker hur den sista övningen VERKLIGEN behövs - jag blir helt slut...
Nånstans får man ju börja:
Gud vad jag älskar yoga, ändå. Efter en natt med usel sömn följt av en dag som var tung både arbetsmässigt och privat kändes en tur till gymmet helt fel, så jag planerade om och körde ett pass Yoga with Adriene här hemma istället. Det slår aldrig fel!
Är så glad att jag tog mig tid att upptäcka yogan ordentligt där under alla lockdowns när Covid härjade som mest. Det gör att den känns som en snäll och trygg kompis som jag alltid kan återkomma till när jag behöver, antingen för det mentala eller det fysiska (oftast en kombination av båda, som idag). Det är inte ofta det blir av, men jag mår lika bra varje gång jag tar mig tid.
Verkligen! Jag gillar hennes pass, visst blir det lite flummigt ibland men överlag tycker jag att hon håller det på en väldigt bra och lättillgänglig nivå. Jag återkommer ofta till hennes ord i tanken, typ "find what feels good" och "let go of anything that doesn't serve you". Ibland är det precis vad jag behöver säga till mig självÄlskar Adriene! Jag känner precis likadant som du, vad fint beskrivet "som en snäll och trygg kompis jag alltid kan återkomma till". I januari hakade jag på hennes yogautmaning för den månaden, det var så himla nyttigt. Nu kör jag mer sporadiskt men tänker precis som du att jag mår lika bra varje gång jag faktiskt tar mig tid. Heja yoga!
Visa bifogad fil 105648
Och gårdagens. Arbetsvikt på 100kg, så härlig känsla! Tydligen gått 13dagar sen förra markpasset dock, var tog DEN tiden vägen