Alltså... blir så less på min bihålor. Hoppas nån i tråden har erfarenhet av detta och varning för ev äckel...
Jag får alltid känningar i bihålorna på vintern, ffa om jag är det minsta förkyld. Med känningar menar jag då att jag låter burkig och kan eventuellt snora lite, men mest märker jag det om jag spolar med nässköljare. Är alltså inte förkyld, känner mig inte förkyld, nysig, hängig, trött etc. Bara burkig när jag pratar.
Fick denna burkighet för säkert 2v sedan i samband med att kylan slog till, utan andra symptom. I mitten på förra veckan blev det värre och jag kurerade mig hela helgen, covidtest negativt och ingen sjukdomskänsla, tycker burkigheten blivit bättre för varje dag och jag har spolat med koksalt, sprejat kortison och ätit Rinexin. Inget gulsnorande alls trots att jag spolat med koksalt och nässköljare. Igår kände jag mig så bra så jag skippade Rinexin. Har tom tränat måndag och tisdag. Jaha, idag var det gult igen. Känner mig lite trött men inte förkylningstrött utan snarare trött av att ha jobbat halvt ihjäl mig och sov dåligt i natt.
Hur mkt hänsyn ska man ta till detta? Hur gör ni med träning? Har dessutom vaccinationstid för covid imorgon för jag kände mig så bra, så vart ju lite sur nu att jag snorar gult igen då tiden för kostnadsfri avbokning precis gått ut
Jag är ganska sänkt men var på VC och lämnade prover igår, bland annat sänka och alla var normala så då fick jag tummen upp.
Min PT kör ”lugnare” då, mer rörlighet, balans och core.