Träning och hälsa del 10

Status
Stängd för vidare inlägg.
Ska gå och träna men ta det försiktigt med min fot så blir väl mest överkropp och det som funkar förövrigt. Mem måste säga att foten redan känns lite bättre efter några dagar med övningar för foten så känns ändå som det går åt rätt håll. Men tänker inte riskera något, har hoppförbud på pass december ut.
 
Alltså cleans ändå 😍 det är så himla roligt.

Jag putsade mitt PB idag från ett tekniskt riktigt skitlyft där jag musklade upp stången sista biten till ett riktigt bra lyft som knappt kändes tungt idag. Förra gången var det så dåligt att jag inte ens ville räkna det 🙈 men nu ligger det i appen; PB power clean 50 kg.

Sen har jag även filat på mina box jump idag på den nya mjuka lådan! Började superförsiktigt att hoppa från fem viktplattor men på slutet hoppade jag från två. Kändes super för att vara första testomgången!
 
Gick bra att träna tog det väldigt försiktigt och avbröt alla övningar direkt som gjorde ont under hälen. Körde ett bra pass, mycket styrka för överkroppen och sen laborerade jag med en del konditionsövningar för att utröna vad som fungerar. Körde eget pass idag och det var bra för nu vet jag lite vad jag kan byta ut till vad när jag går på pass när det gäller övningar med hopp m.m. Men kommer nog få köra lite liknande spinning också närmaste månaden för att få tillräckligt med konditionsträning under december. Tycker det är mördande tråkigt egentligen men bara att acceptera att det är så just nu, sjukgymnasten sa att det inte finns några hinder att köra det.
 
Pass 12 var fokus på överkropp (med benpress först, i maskin). Och som alltid lite core. Testade lite gränser. Ingen träningsvärk efter.

Pass 13 mer fokus på ben (en-bensknäböj bla) och som av en händelse RDL men mer dumbellvarianten, lite svårt att hitta tekniken så fick läggapå 11kg mer än utgångspunkt (bäbisvikter) och då blev det bättre. Hade troligen kunnat lägga på ett par kilo till.

Sittande rodd med kabelmaskin krävde 10kg mer än i tisdags för att ens kännas, jättemärkligt.
Avslutade med lite höftlyft med extra vikt och fötterna på step-upbräda.

Klart starkare/piggare än i tisdags men nu på kvällen så känner jag i kroppen att den har fått anstränga sig idag. Träning på tisdag sen blir det en veckas uppehåll pga osynkade scheman.
 
Kanske ska rapportera lite träning också :p är halvvägs igenom vecka 6 av 10 i programmet och det börjar bli rätt uppenbart att jag satt för låga max :meh: idag i bänken tex, har 40 kg som 1RM men i det sjätte och sista setet drog jag av 20(Istället för 5) reps på 35 kg... låter som en humble brag men det är mest frustrerande att jag hade kunnat göra mer framsteg än vad jag gjort de senaste två månaderna. Får försöka ladda om och vara glad för nån slags PB och höja 1rm till nästa vecka 😏
 
Har inte tränat på 1,5 vecka pga jobb och resa. Men igår tog jag mig till gymmet igen och rev av mitt vanliga pass. Vaccinerade mig efteråt så idag var bokad. Men har bokat in mig på ett kettlebells-pass imorgon och en ny genomgång och uppdatering av mitt gymprogram på tors. Hoppas att jag inte är döende efter kettlebellsen så jag lyckas ta mig igenom det vettigt... sist jag körde kettlebells hade jag träningsvärk i 3-4 dagar :angel:
 
Kanske ska rapportera lite träning också :p är halvvägs igenom vecka 6 av 10 i programmet och det börjar bli rätt uppenbart att jag satt för låga max :meh: idag i bänken tex, har 40 kg som 1RM men i det sjätte och sista setet drog jag av 20(Istället för 5) reps på 35 kg... låter som en humble brag men det är mest frustrerande att jag hade kunnat göra mer framsteg än vad jag gjort de senaste två månaderna. Får försöka ladda om och vara glad för nån slags PB och höja 1rm till nästa vecka 😏
Men alltså HUR! :arghh:
Kör 40x5, men pallar absolut max 10x35 och då är jag döende.
Är imponerad och avundsjuk :p
 
B2F3D680-1761-48D2-A89B-A83CB95EC372.jpeg


Ligger efter i rapporteringen, varit lite till och från med träningen senaste 2-3 veckorna.
Kort pass igår iaf, nöjd med hopp till 3x5x105kg i mark!
Ont i händerna idag 😬
 
Vet ni?! Jag har gjort mitt första box jump på 20” låda från golvet 💪

Och igår fick jag till några tekniskt riktigt bra push press 40 kg utan minsta känning i axeln, annars är det ju den bästa övningen att riva upp smärtan där.

Den här veckan sätter vi också igång med min nya kostplan med mål att bli ännu starkare nästa år så är oerhört pepp!
 
Varit på gymmet, kört ett playpass. Får noll svar från kroppen idag det var bara slitigt och skivstången fick jag lägga ner helt efter några rundor. Jag hoppas verkligen inte att jag är på väg att bli sjuk.:(
 
Jag har tydligen inte tittat in i den här tråden sedan den 7 december :confused: Ja ja, jag kämpar på med min "150 träningspass innan nyår"-utmaning i alla fall. I dagsläget har jag två pass kvar och lika många dagar :laugh: Inte helt idealiskt, men det får gå! Jag har fått träna på rejält de här sista veckorna eftersom det blev som det blev med mycket skador och sjukdomar under årets gång, men jag är ingenting om inte envis! Som det ser ut nu kommer jag dessutom att avsluta året med utförsåkning i de skotska bergen - benpass när det är som bäst :love:
 
Åkte skidor på tisdag, var på kettlebells onsdag och cirkelfys igår. Hade tänkt gå på cross 30 min idag men jag känner mig faktiskt trött i musklerna... Detta att ha kommit igång med träningskortet i kombination med att inte ha så mkt att göra i övrigt, gör att kroppen säger ifrån lite. Speciellt när de intressanta passen kommer i rad efter varandra, så det blir inte riktigt spridning på träningen heller. Blir vila idag och ett lunchpass imorgon istället. Tror det är mer givande än om jag plågar mig iväg idag faktiskt...
 
Känns som att jag inte tränat på hundra år, men det är två veckor utan gym nu på måndag. December har blivit lite sådär, lite vila, lite krasslig, lite helt enkelt trött.

Men fått ihop 6 ridpass de här två veckorna iaf, och är orimligt pepp på att komma tillbaka till gymmet :bump:
Kanske ett litet pass på lördag till och med.

Om jag lyckas byta praktik till våren kanske jag även får tillgång till gym på kontoret. Kul!
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Vi fortsätter att diskutera, skryta och peppa varandra när det kommer till allt från yoga och promenader till crossfit och...
31 32 33
Svar
650
· Visningar
18 600
Senast: ameo
·
  • Låst
Kropp & Själ Dags för en ny tråd! Jag kopierar helt fräckt Mineurs intro-inlägg från förra tråden, för det är så fint ❤️ — Vi fortsätter att...
99 100 101
Svar
2 006
· Visningar
70 604
Senast: Mineur
·
  • Låst
Kropp & Själ Vi fortsätter att diskutera, skryta och peppa varandra när det kommer till allt från yoga och promenader till crossfit och...
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
62 679
Senast: Mineur
·
  • Låst
Kropp & Själ I Bukes mest peppande tråd pratar vi om allt från yoga och promenader till crossfit och maratonlöpning. Alla är välkomna, helt oavsett...
99 100 101
Svar
2 007
· Visningar
75 762
Senast: zassoo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stil på bostad för uthyrning.
Tillbaka
Upp