Jag har ägnat lite tid åt att summera träningsåret rent statistiskt och kan nöjt konstatera att jag nådde mitt mål om 150 träningspass under 2022. Jag är faktiskt väldigt stolt över mig själv för det! Det var som sagt på håret att det gick, och jag fick kämpa på rejält här i december, men jag gjorde det!
Av dessa 150 pass var det 32% crossfit, 22% styrketräning, 13% ridning, 10% löpning, 9% yoga, 5% vandring, 5% simning och 4% övrigt (skidåkning, padel, och så var det den där enda gången då jag fick för mig att prova på jujitsu...
)
Utöver detta har det genomsnittliga antalet steg per dag legat över mitt mål på 7,500 varje dag (8,154 steg per dag för att vara noga) vilket jag faktiskt inte hade väntat mig! Har medvetet inte hållit så mycket koll på just den saken eftersom det lätt stressar mig, men det gick tydligen vägen ändå!
Tänker köra på samma mål inför 2023 och hoppas att det blir lite lättare den här gången. Dels eftersom jag nu testat det en gång och vet ungefär hur pass svårt det är, och dels eftersom jag inte planerar att varken gifta mig, få borrelia eller vara magsjuk två gånger och vrålförkyld tre gånger under 2023
Summerar mitt år här nedan eftersom det kan bli kul att gå tillbaka och titta på senare:
Totalt antal pass: 150
Vanligaste träningsformen: Crossfit
Bästa månaden sett till antalet pass: December
Bästa månaden sett till känsla: Mars
Bästa träningsminnet: PT-passen maken och jag gjorde tillsammans under de 3 månaderna före vårt bröllop. Det var lite krångligt att få ihop det ibland med allas fullspäckade scheman, och passen var kanske inte alltid heeelt värda det snordyra priset, men överlag minns jag dem med värme!
Sämsta träningsminnet: Det får nog ändå vara att 2022 var året då jag lämnade crossfitvärlden, åtminstone tillfälligt. Jag är egentligen fullständigt nöjd med det beslutet, men det gör ändå lite ont i hjärtat att tänka på. Hoppas ha möjlighet att göra comeback en vacker dag!
Årets bästa nya: Simning
Årets bästa gamla: Styrketräning, kul att ha hittat tillbaka till mina egenkomponerade pass igen!
Årets bubblare: Skidåkning - har lyckats åka tre gånger i år utan att lämna Skottland, det är lite ovanligt eftersom den globala uppvärmningen gjort att många av skidställena dessvärre ofta har svårt att få ihop tillräckligt med snö för att kunna ha öppet.
Ser fram emot ett aktivt och roligt 2023 med lite mindre stress och press (läs: inget bröllop) och mer tid för träning som liksom blir av av rena farten. Det faktum att jag kommer att tillbringa en månad i Costa Rica, som kryllar av surfare, yogis och andra aktiva människor, känns som en bra början
Gott nytt år fina tråden!