Jag kliver nog in i den här tråden nu, känner att jag (för första gången i mitt liv typ) har fått in en bra och kontinuerlig träningsrutin som jag hållt i ett halvår nu
. Mitt mål är att vara i mitt livs (hittills) bästa form när jag kliver över 40-årsstrecket i april!
Jag startade semestern 2022 (mitten av augusti) med att teckna medlemskap på gymmet och även boka en PT-gruppkurs för styrketräning, för att lära mig tekniken i de grundläggande styrkeövningarna (ex marklyft, knäböj, bänkpress osv). Vad jag inte visste då var att jag skulle ÄLSKA att träna med vikter, så mycket att jag har investerat och köpt hem vikter och skivstångsställning och gjort ett hemmagym
!
Med det nya året har jag bokat in mig på ännu en PT-grupp (startar nästa vecka), anslutit till 30-dagars yogaresa med Yoga With Adriane på youtube (ett pass yoga om dagen, så himla gött att ha det att se fram emot varje dag!) och satt lite ”vardagsmål” i form av hur många styrkepass jag ska göra per vecka, hur många pulshöjande/cardiopass jag ska göra (mitt hatområde, så det håller jag på minimum än så länge
), stegmål, vattenintag osv. Hittade för ett par dagar sen ett tips på en bra app som jag börjat använda (Habit heter den), man kan ställa in sina egna mål på saker man vill få gjort under olika tidsintervall, och så får man påminnelser om att utföra dem. Man kan lägga till/ta bort vanor allteftersom:
Visa bifogad fil 109905
Jag är dock ute efter en bra app där jag kan logga mina styrkepass med reps/set/tyngd osv. Tittade på Strong App som du rekommenderade
@Lightzone , den såg rätt bra ut! Har du preimumvarianten eller gratisvarianten? Är du nöjd med den? Använder du den bara för loggning av pass eller bygger du träningspass med hjälp av appen (nyfiken
).
Någon annan som har en loggnings/träningsdagboksapp att rekommendera
?