Jag var trött och grinig efter jobbet och hade just bestämt mig för att skippa träningen när maken sa att han skulle gå, och då kunde jag ju inte gärna stanna hemma... Tur var väl det, för i vanlig ordning var ett rejält träningspass precis vad som behövdes för att få mig på rätt köl igen
Först hade jag tänkt köra lugnt och spontant, bara sådant som kändes mysigt liksom, men sen fick jag syn på dagens crossfitpass och bestämde mig för att göra det istället. Det var, eh, allt annat än mysigt
3 varv av 20 burpees + 21 dumbbell snatches + 12 dumbbell thrusters. Ingen vila (fast det fick det bli ändå emellanåt p.g.a svimningsrisk
) Det låter kanske inte så mycket, men jösses vad flåsigt det blev! Och mina stackars axlar! Det var ett sådant där pass då jag under första varvet sa till mig själv att "det räcker kanske med ett varv idag", under varv 2 lät det "det räcker kanske med två varv idag" men när jag väl hade kommit så långt var det lika bra att kämpa sig igenom det där tredje varvet också
Avslutningsvis gjorde jag 60+45+30 sekunder plankan samt lite rörlighetsövningar medan jag väntade på att maken skulle bli färdig. Skönt!