Träning och hälsa del 10

Status
Stängd för vidare inlägg.
Är lite less på att jag hela tiden går runt och tycker att jag är sämst som inte är stark (och generellt jäkla värdelös).. Men var på gymmet precis och har för första gången provat på RDL's och tror nog att 5x40 (+ stången som väger 15-20kg) samt repetera 4 gånger nog är min startvikt. Hoppas verkligen inte det är allt för dåligt, men jag försöker övertala mig att det är okej att börja på 55-60kg.
Är dock fortfarande glad över att 110kg verkar vara min startvikt i benpressen!
Jag har nog 40kg som startvikt i rdl. Körde det med hantlar i helgen. Så 60 kg är ganska mycket att starta med tycker jag!
 
Hur som hoppas jag det är en "okej" startvikt, har sånt otroligt dåligt självförtroende när det gäller sånt här!
Okej för vem? Vem måste du imponera på? Vem jämför du dig med? Alla har olika förutsättningar, behov och mål.
Det är okej om du så "bara" lyfter stången! Eller rent av står med ett kvastskaft!
Va glad att du kan lyfta och ta det därifrån!
 
Här är det en som är trött i benen 😅
I går kväll körde vi detta:
team of 2 you go I go
1-2-3-4-5-6-7-8-9-10 Burpees
Amrap 35 min
6rounds
9 DL
6 Hang Clean
3 STOH

2 rounds
3 Wallclimbs
3 De Luxe
3 TTB/KTE

Lagom trött efter så många cleans, är sämst på det, då drog av 10 kg efter marklyften och körde Clean och STOH med lättare vikt. Är jättenöjd med WallClimbsen för nu kommer jag hela vägen in till väggen med magen även om de sista små stegen är superjobbiga.

Idag var det intervaller i löpning 0 grader ute...
8*2 min
3* 45 s
Att köra 8st 2-minutare med stumma ben efter gårdagen var verkligen träning av pannbenet...
 
Cirkelträning med jobbet idag. Jag fick feeling och maxade. Det är första gången i år tror jag. Covid i februari och märklig övre luftvägsinfektion april-oktober har resulterat i väldigt försiktig träning. Jag är skittrött och tror att jag har lite ont i lungorna? Oklart hur det känns dock :rofl:
 
Vilken vikt du börjar med spelar inte någon roll. Du börjar med låg vikt och filar in tekniken, när den sitter kan du öka på vikten. Jämför dig bara med dig själv, det tjänar du på i längden :heart
@Masqueradee jag håller med om detta, det är okej att börja med vad som helst beroende på vad man har för utgångsläge :) själv fick jag t.ex. börja med armhävningar mot en skivstång i riggen eftersom den högsta lådan på 70 cm blev för tungt…
 
Jag har varit så lycklig på gymmet idag när jag diskuterat vad sjukgymnasten sa med min coach! Och därför kanske varit lite för ambitiös idag, det lär vi märka imorgon 😬 men då är det inte axlar som ska tränas så det går nog bra.

Idag hade vi mycket fokus core med huvudfokus 5 sets for quality:
1-3 wall walks (jag kan inte göra en hel än men så bra som det gick idag har det aldrig gått och axeln sa inte upp sig!)
10 strict leg raises
Vila 1 min
2 TGU each side
AMRAP upp till 1 min med bent hollow rock
Vila 1 min

Imorgon blir det cleans 😍
 
Jag var trött och grinig efter jobbet och hade just bestämt mig för att skippa träningen när maken sa att han skulle gå, och då kunde jag ju inte gärna stanna hemma... Tur var väl det, för i vanlig ordning var ett rejält träningspass precis vad som behövdes för att få mig på rätt köl igen :)

Först hade jag tänkt köra lugnt och spontant, bara sådant som kändes mysigt liksom, men sen fick jag syn på dagens crossfitpass och bestämde mig för att göra det istället. Det var, eh, allt annat än mysigt :yuck: 3 varv av 20 burpees + 21 dumbbell snatches + 12 dumbbell thrusters. Ingen vila (fast det fick det bli ändå emellanåt p.g.a svimningsrisk :p) Det låter kanske inte så mycket, men jösses vad flåsigt det blev! Och mina stackars axlar! Det var ett sådant där pass då jag under första varvet sa till mig själv att "det räcker kanske med ett varv idag", under varv 2 lät det "det räcker kanske med två varv idag" men när jag väl hade kommit så långt var det lika bra att kämpa sig igenom det där tredje varvet också ;)

Avslutningsvis gjorde jag 60+45+30 sekunder plankan samt lite rörlighetsövningar medan jag väntade på att maken skulle bli färdig. Skönt!
Jo, det låter mkt! 😅 Starkt jobbat!
 
Tror det är samma, men en med skivstång och en med dumbells.... eller 😅

Tänker precis som man kan göra bänkpress med både skivstång och hantlar.
+ @Masqueradee
Det stämmer! :) Namnet beskriver egentligen bara själva rörelsemönstret, sedan vilket sorts redskap man använder som vikt kan variera. Jag skulle dock säga att man oftast avser skivstång om inget annat sägs, det brukar specificeras om det istället är t.ex. hantlar eller kettlebell som gäller.
 
Här är det en som är trött i benen 😅
I går kväll körde vi detta:
team of 2 you go I go
1-2-3-4-5-6-7-8-9-10 Burpees
Amrap 35 min
6rounds
9 DL
6 Hang Clean
3 STOH

2 rounds
3 Wallclimbs
3 De Luxe
3 TTB/KTE

Lagom trött efter så många cleans, är sämst på det, då drog av 10 kg efter marklyften och körde Clean och STOH med lättare vikt. Är jättenöjd med WallClimbsen för nu kommer jag hela vägen in till väggen med magen även om de sista små stegen är superjobbiga.

Idag var det intervaller i löpning 0 grader ute...
8*2 min
3* 45 s
Att köra 8st 2-minutare med stumma ben efter gårdagen var verkligen träning av pannbenet...
Vad är De Luxe? Aldrig hört talas om! Och KTE... Knees to elbow, eller?
 
Jag var och simmade på lunchen. Tycker vanligtvis att det är ganska skönt, men idag var kroppen inte riktigt med på noterna så det krävdes mer pannben än vanligt. Kan bero på gårdagens pass som var ganska tufft för överkroppen, var kanske inte helt smart att utmana musklerna igen mindre än 24 timmar senare. Hoppas i alla fall att det bara var det, men nu på kvällen känner jag mig lite frusen och har värk i hals & huvud så vi får väl se om det eventuellt är något skräp på gång. Jag går som sagt bara och väntar på att bli sjuk den här tiden på året :p Men men, hoppas att en lugn kväll i soffan med mycket mat och tidigt sänggående hjälper och att jag slipper undan denna gången också. Jag har planerat för vilodag imorgon oavsett :)
 
Vad är De Luxe? Aldrig hört talas om! Och KTE... Knees to elbow, eller?
En De luxe är Ett hoppande utfall höger ben, ett hoppande utfall vänster ben och sen hoppa ner i en squat. Allt i ström. Det kanske inte är vedertaget begrepp? Kanske instruktörens egna 😅
Precis, KTE Knee To Elbow :)
 
En De luxe är Ett hoppande utfall höger ben, ett hoppande utfall vänster ben och sen hoppa ner i en squat. Allt i ström. Det kanske inte är vedertaget begrepp? Kanske instruktörens egna 😅
Precis, KTE Knee To Elbow :)
Oj vad spännande, det har jag varken sett eller hört talas om! Låter skitjobbigt oavsett, hoppande utfall och/eller squats är typ det mest mjölksyraframkallande jag vet! :wtf:
 
Oj vad spännande, det har jag varken sett eller hört talas om! Låter skitjobbigt oavsett, hoppande utfall och/eller squats är typ det mest mjölksyraframkallande jag vet! :wtf:
Ja 3 ser inte så många ut men de kändes... Jag kände mig som en pensionär på löpningen idag och hade 30s/km sämre tider än jag brukar ha 😂
 
Just nu använder jag gymmet som terapeut, vill bara lyfta så tungt och bra som möjligt för att bevisa att jag är bra, är värd något. Vill vara en fucking Queen, bättre än de hjärnspöken som finns i mitt huvud...
Du ÄR en fucking queen :) tänk hur obekväm du var när du började gymma och ändå så fortsatte du gå, och nu gör du RDL's på en vikt en del av oss fortfarande drömmer om :D
you dropped this:
40C800B7-6226-4154-9F0C-A1FD58C3C680.gif
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Vi fortsätter att diskutera, skryta och peppa varandra när det kommer till allt från yoga och promenader till crossfit och...
31 32 33
Svar
650
· Visningar
18 601
Senast: ameo
·
  • Låst
Kropp & Själ Dags för en ny tråd! Jag kopierar helt fräckt Mineurs intro-inlägg från förra tråden, för det är så fint ❤️ — Vi fortsätter att...
99 100 101
Svar
2 006
· Visningar
70 605
Senast: Mineur
·
  • Låst
Kropp & Själ Vi fortsätter att diskutera, skryta och peppa varandra när det kommer till allt från yoga och promenader till crossfit och...
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
62 679
Senast: Mineur
·
  • Låst
Kropp & Själ I Bukes mest peppande tråd pratar vi om allt från yoga och promenader till crossfit och maratonlöpning. Alla är välkomna, helt oavsett...
99 100 101
Svar
2 007
· Visningar
75 762
Senast: zassoo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stil på bostad för uthyrning.
Tillbaka
Upp