Imorgon rycker förbandet på knät håll tummarna för att allt ser bra ut för mig. Min första tanke var gymmet imorgon men inser att jag nog inte bör fresta på det så hårt. En lunchpromenad kan det nog bli iallafall!
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Woohoo! Hoppas det läker snabbt och bra. Saknar dig i ridskoletråden juImorgon rycker förbandet på knät håll tummarna för att allt ser bra ut för mig. Min första tanke var gymmet imorgon men inser att jag nog inte bör fresta på det så hårt. En lunchpromenad kan det nog bli iallafall!
Så, nu har jag sansat mig lite och känner mig en gnutta mindre värdelös än jag gjorde för ett par timmar sedan. Faktum kvarstår dock att träningen gick skit, och jag får kämpa för att inte bli för dum mot mig själv utan intala mig att man faktiskt får ha dåliga dagar ibland. Passet såg ut som följer:
Del 1: Rörlighetsövningar + 2 varv av en cirkel med benböj, plankan med axelklapp, gående utfallssteg och armhävningar.
Del 2: 25 toes to bar + 35 kcal på valfri maskin (jag valde cykel) + 75 armhävningar + 50 box jumps + 25 pull ups (jag körde negativa)
Maxtiden för del 2 var 15 minuter och målet var att hinna 1-2 rundor på den tiden. Jag hann inte ens göra klart en runda, hade typ 15 pull ups kvar när tiden var ute, och detta trots att jag skalade en hel del och gjorde enklare varianter av flera av övningarna. Det var framförallt armhävningarna, som jag annars brukar vara rätt stark i, som tog tid.
Överlag kändes det som att jag inte hade någonting att "ta av" varken fysiskt eller mentalt, utan det mesta kändes bara hopplöst och hopplöst jobbigt. Optimismen, positiviteten och jävlar anamman var inte direkt på plats om vi säger så!
Som grädde på moset har jag haft problem med återkommande magont och illamående under de senaste 2-3 veckorna (håller på att luska i vad det kan bero på) vilket gjorde sig påmint under passet, så det påverkade naturligtvis känslan också.
Ja ja, det är bara att hoppas att det enbart beror på en dålig dag helt enkelt (och inte på att jag håller på att bli sjuk eller så) och att jag kan ta nya tag imorgon. Morgondagens pass ser väldigt roligt och varierat ut, så jag satsar på det!
Nä, det är ju så! Känns bra såhär några timmar senare och musklerna är trötta på rätt ställen, så jag fick ju bevisligen till ett bra träningspass oavsettTufft pass! Men försök vara snäll mot dig själv, man kan inte vara på topp varje gång
Hur mycket vila lägger ni in i veckan, har fått höra att det är lagom att träna 3 dagar inverkan men vill helst 4 dagar. Förr tränade jag 6-7 dagar i veckan och 2-3 gånger om dagen, det låter ju inte sunt men 4 dagar och sen vila med bara promenader Kan väl inte vara fel?Vissas veckor blir det ändå 3 pass
Jag tränar tills kroppen känns på ett visst sätt och lägger då in vila. Jag tränar ju 5-6 gånger i veckan och har gjort det länge. 1-2 ridning, 3 löpning och 2 styrketräningspass. Om jag rider två gånger tar jag bort en styrketräning.Hur mycket vila lägger ni in i veckan, har fått höra att det är lagom att träna 3 dagar inverkan men vill helst 4 dagar. Förr tränade jag 6-7 dagar i veckan och 2-3 gånger om dagen, det låter ju inte sunt men 4 dagar och sen vila med bara promenader Kan väl inte vara fel?Vissas veckor blir det ändå 3 pass
Jag kör 4-6pass i veckan, lägger inte in planerad vila utan det brukar fixa sig ändå när man har småbarnHur mycket vila lägger ni in i veckan, har fått höra att det är lagom att träna 3 dagar inverkan men vill helst 4 dagar. Förr tränade jag 6-7 dagar i veckan och 2-3 gånger om dagen, det låter ju inte sunt men 4 dagar och sen vila med bara promenader Kan väl inte vara fel?Vissas veckor blir det ändå 3 pass
Jag har 1-2 vilodagar, mest för att hinna annat. Jag går på crossfit 2-3 dagar i veckan, rider 3 och hoppas kunna få med nåt löppass också om kroppen håller.Hur mycket vila lägger ni in i veckan, har fått höra att det är lagom att träna 3 dagar inverkan men vill helst 4 dagar. Förr tränade jag 6-7 dagar i veckan och 2-3 gånger om dagen, det låter ju inte sunt men 4 dagar och sen vila med bara promenader Kan väl inte vara fel?Vissas veckor blir det ändå 3 pass
Det är så väldigt personligt, beror på din form, eventuella skador, vilken typ av träning du kör, din genetik för återhämtning etc. En får köra på det som känns bra.Hur mycket vila lägger ni in i veckan, har fått höra att det är lagom att träna 3 dagar inverkan men vill helst 4 dagar. Förr tränade jag 6-7 dagar i veckan och 2-3 gånger om dagen, det låter ju inte sunt men 4 dagar och sen vila med bara promenader Kan väl inte vara fel?Vissas veckor blir det ändå 3 pass
Beror på men generellt tränar jag inte samma muskelgrupper två dagar på raken. Om jag sprungit ena dagen kör jag inte benpass dagen efter tex utan kanske gör överkropp istället.Hur mycket vila lägger ni in i veckan, har fått höra att det är lagom att träna 3 dagar inverkan men vill helst 4 dagar. Förr tränade jag 6-7 dagar i veckan och 2-3 gånger om dagen, det låter ju inte sunt men 4 dagar och sen vila med bara promenader Kan väl inte vara fel?Vissas veckor blir det ändå 3 pass
Men alltså 75 armhävningar..!Så, nu har jag sansat mig lite och känner mig en gnutta mindre värdelös än jag gjorde för ett par timmar sedan. Faktum kvarstår dock att träningen gick skit, och jag får kämpa för att inte bli för dum mot mig själv utan intala mig att man faktiskt får ha dåliga dagar ibland. Passet såg ut som följer:
Del 1: Rörlighetsövningar + 2 varv av en cirkel med benböj, plankan med axelklapp, gående utfallssteg och armhävningar.
Del 2: 25 toes to bar + 35 kcal på valfri maskin (jag valde cykel) + 75 armhävningar + 50 box jumps + 25 pull ups (jag körde negativa)
Maxtiden för del 2 var 15 minuter och målet var att hinna 1-2 rundor på den tiden. Jag hann inte ens göra klart en runda, hade typ 15 pull ups kvar när tiden var ute, och detta trots att jag skalade en hel del och gjorde enklare varianter av flera av övningarna. Det var framförallt armhävningarna, som jag annars brukar vara rätt stark i, som tog tid.
Överlag kändes det som att jag inte hade någonting att "ta av" varken fysiskt eller mentalt, utan det mesta kändes bara hopplöst och hopplöst jobbigt. Optimismen, positiviteten och jävlar anamman var inte direkt på plats om vi säger så!
Som grädde på moset har jag haft problem med återkommande magont och illamående under de senaste 2-3 veckorna (håller på att luska i vad det kan bero på) vilket gjorde sig påmint under passet, så det påverkade naturligtvis känslan också.
Ja ja, det är bara att hoppas att det enbart beror på en dålig dag helt enkelt (och inte på att jag håller på att bli sjuk eller så) och att jag kan ta nya tag imorgon. Morgondagens pass ser väldigt roligt och varierat ut, så jag satsar på det!