Träning & hälsa del 9

Status
Stängd för vidare inlägg.
Crossfit idag igen!

Back squats idag, men det var fullt på 1/3 av platserna i riggen så man fick vara några som delade på varje plats, förutom den i salen bredvid där de som tävlar crossfit och strongman tränade så jag fegade ur och gick ner på nivå där man bara körde squats med hantel… Kändes ändå helt okej, fick till bättre djup än någonsin tidigare så att det faktiskt börjar likna en riktig squat.

På slutet körde vi ett block, 5 minuter x 3 med 1 minuts vila emellan. Då var det en annan typ av squat med hantel, pull ups/ringroddar och löpning. Här blev det tyvärr för mycket så knäna gav sig lite, hade egentligen velat pusha på mer.

Ah well, nya tag om några dagar. Lär I alla fall kännas i knän och rumpan imorgon.
 
Var lite orolig för bakslag med knäskadorna idag eftersom jag hade rejält ont för ett antal veckor sen när jag pressat för mycket med djupet i squats men (peppar peppar) så är jag trött i knäna men framförallt smärtfri!

Idag är det planerad vila pga annat som ska göras men är taggad på crossfit och ridning imorgon!
 
Blir ingen box den här veckan, kör solo istället. Iaf tills jag är i form nog att orka ett boxpass eller tills jag får tillbaka någon lust att gå dit. Känns mest jobbigt för att jag bestämde med en kille att vi skulle köra tillsammans och nu sviker jag honom, det känns inte bra :(


Men jag vill hellre köra på själv i min takt just nu. Det var verkligen för mycket på boxen. Klart jag vill pressa mig men det finns gränser för vad som är rimligt. Så idag gym, löpning onsdag eller torsdag och ska försöka få till ett gympass till om det går. Troligtvis på fredag men annars lördag.


Får skjuta bort det dåliga samvetet, jag kan inte tvinga mig genom ett pass för en okänd killes skull. Men det känns fel. Men rätt för min kropp.
 
Blir ingen box den här veckan, kör solo istället. Iaf tills jag är i form nog att orka ett boxpass eller tills jag får tillbaka någon lust att gå dit. Känns mest jobbigt för att jag bestämde med en kille att vi skulle köra tillsammans och nu sviker jag honom, det känns inte bra :(


Men jag vill hellre köra på själv i min takt just nu. Det var verkligen för mycket på boxen. Klart jag vill pressa mig men det finns gränser för vad som är rimligt. Så idag gym, löpning onsdag eller torsdag och ska försöka få till ett gympass till om det går. Troligtvis på fredag men annars lördag.


Får skjuta bort det dåliga samvetet, jag kan inte tvinga mig genom ett pass för en okänd killes skull. Men det känns fel. Men rätt för min kropp.
Jättebra beslut tycker jag! Jag förstår känslan, men du måste ju ta ansvar för ditt eget välmående först. Tycker du resonerar väldigt klokt i framförallt sista stycket :)
 
Blev balett idag! Som alltid genererar en veckas vila stora framsteg i styrka. Klarade 7 reps på svåraste övningen sist, nu gick det 15-30 på varje övning, plus dubbel tid på de statiska. Rent genetiskt skulle jag väl blivit tyngdlyftare men nåja, jag är extra muskulös dansare istället:p Snart är jag redo att ta mig ut på golvet igen och köra hopp och piruetter :love:
 
Det blev en extremt lugn 25 minuters jogg i dag. Musklerna kändes så där vansinnigt stela så jag ville få lite blod att pumpa runt, så träningsvärken kan ge med sig.

I morgon planerar jag antingen en väldigt lätt styrketräning + att testa Yin Yoga på Sats. Eller kanske bara Yin Yoga. Får se hur det blir med tiden, mamma kommer på besök i morgon.
 
Suck, dottern är förkyld och idag vaknade jag med irriterad hals och lite nästäppa. Och det försvann inte under dagen heller. Så jag fick ställa in kvällens löppass med gruppen. Och så klart skulle vi springa terminens roligaste pass som jag verkligen hade sett fram emot. Suck och blä. ☹️ Men nu hoppas jag på att bli belönad med snabbt tillfrisknande för mitt kloka beslut att ta det lugnt idag.
 
Suck, dottern är förkyld och idag vaknade jag med irriterad hals och lite nästäppa. Och det försvann inte under dagen heller. Så jag fick ställa in kvällens löppass med gruppen. Och så klart skulle vi springa terminens roligaste pass som jag verkligen hade sett fram emot. Suck och blä. ☹️ Men nu hoppas jag på att bli belönad med snabbt tillfrisknande för mitt kloka beslut att ta det lugnt idag.
Nej vad surt! Men ja, mycket duktigt av dig att lyssna på kroppen! :up:
 
Suck, dottern är förkyld och idag vaknade jag med irriterad hals och lite nästäppa. Och det försvann inte under dagen heller. Så jag fick ställa in kvällens löppass med gruppen. Och så klart skulle vi springa terminens roligaste pass som jag verkligen hade sett fram emot. Suck och blä. ☹️ Men nu hoppas jag på att bli belönad med snabbt tillfrisknande för mitt kloka beslut att ta det lugnt idag.
Så jäkla typiskt ju.. Håller tumme att det går över fort!
 
Så, nu har jag sansat mig lite och känner mig en gnutta mindre värdelös än jag gjorde för ett par timmar sedan. Faktum kvarstår dock att träningen gick skit, och jag får kämpa för att inte bli för dum mot mig själv utan intala mig att man faktiskt får ha dåliga dagar ibland. Passet såg ut som följer:

Del 1: Rörlighetsövningar + 2 varv av en cirkel med benböj, plankan med axelklapp, gående utfallssteg och armhävningar.

Del 2: 25 toes to bar + 35 kcal på valfri maskin (jag valde cykel) + 75 armhävningar + 50 box jumps + 25 pull ups (jag körde negativa)

Maxtiden för del 2 var 15 minuter och målet var att hinna 1-2 rundor på den tiden. Jag hann inte ens göra klart en runda, hade typ 15 pull ups kvar när tiden var ute, och detta trots att jag skalade en hel del och gjorde enklare varianter av flera av övningarna. Det var framförallt armhävningarna, som jag annars brukar vara rätt stark i, som tog tid.

Överlag kändes det som att jag inte hade någonting att "ta av" varken fysiskt eller mentalt, utan det mesta kändes bara hopplöst och hopplöst jobbigt. Optimismen, positiviteten och jävlar anamman var inte direkt på plats om vi säger så! :angel:

Som grädde på moset har jag haft problem med återkommande magont och illamående under de senaste 2-3 veckorna (håller på att luska i vad det kan bero på) vilket gjorde sig påmint under passet, så det påverkade naturligtvis känslan också.

Ja ja, det är bara att hoppas att det enbart beror på en dålig dag helt enkelt (och inte på att jag håller på att bli sjuk eller så) och att jag kan ta nya tag imorgon. Morgondagens pass ser väldigt roligt och varierat ut, så jag satsar på det! :)
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Vi fortsätter att diskutera, skryta och peppa varandra när det kommer till allt från yoga och promenader till crossfit och...
31 32 33
Svar
642
· Visningar
18 478
Senast: Trollunge
·
  • Låst
Kropp & Själ Dags för en ny tråd! Jag kopierar helt fräckt Mineurs intro-inlägg från förra tråden, för det är så fint ❤️ — Vi fortsätter att...
99 100 101
Svar
2 006
· Visningar
70 600
Senast: Mineur
·
  • Låst
Kropp & Själ Vi fortsätter att diskutera, skryta och peppa varandra när det kommer till allt från yoga och promenader till crossfit och...
99 100 101
Svar
2 002
· Visningar
69 463
Senast: Miao
·
  • Låst
Kropp & Själ I Bukes mest peppande tråd pratar vi om allt från yoga och promenader till crossfit och maratonlöpning. Alla är välkomna, helt oavsett...
99 100 101
Svar
2 007
· Visningar
75 754
Senast: zassoo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Valp 2025
  • Uppdateringstråd 30
  • Avels fråga

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp