Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
@the_connemara Varför har du haft ångest över att galoppera? Är ju den mest underbara gångart som finns...då kan man stå i stigbyglarn o bara vara....jag eeeeelskar galopp!
Jag är baktung jag, så jag får hela tiden kämpa med att få upp rumpan. Märkte i onsdags på träningen att jag har lättare att stå i lätt sits i trav om vi travar över bommar.
@the_connemara Varför har du haft ångest över att galoppera? Är ju den mest underbara gångart som finns...då kan man stå i stigbyglarn o bara vara....jag eeeeelskar galopp!
Fast det är ännu värre när hästen inte travar av sig själv i skogen....I promise! @the_connemara
DU är inte baktung. Du har en sadel som inte passar dig. Precis som jag haft hela mitt liv. När du hamnar i en sadel som passar dig så är det plättlätt att stå upp i balans oavsett vad hästen hittar på. Du behöver inte kämpa för att hålla balansen o hålla dig ur sadeln.
Det är anledningen till att jag beställde ny sadel. Är man amatör kan man iaf ge sig bra förutsättningar, varför jobba i motvind? Självklart har duktigare ryttare lättare att rida i fler sadlar eftersom de har bättre bålstabilitet o betydligt mer o bättre ridning i kroppen. Men vi andra kan ju underlätta för oss o hitta den där bra känslan iaf
Och jag har varit på sadelprovningsutflykt idag och fått med mig ny sadel hem!
Så nu kan jag börja hoppa på riktigt. Kiropraktorn såg ut ungefär så här när jag sa att jag hoppade lite i min dressyrsadel.
En Prestige Meredith. Först tyckte jag att den hade dåligt med stöd för knäna, men när jag satte mig ordentligt i den funkade den bra. Fick mycket beröm för min tvåpunktsits i galoppen (någon nytta har allt mitt galopperande gjort ), men jag behöver påminna mig själv om att ta det lugnt och slappna av i traven. När jag väl gör det slappnar Leia oxå av. Borde vara easypeasy, men jag glömmer det jämt...Var? O vad för sadel? Hallåååå, det är liksom obilgatoriskt o skriva ut
Vilken tur att @Novali01 svarade, för tant känner jag mig inte riktigt som änHallå tanter som bara agerar mentorer till oss RIKTIGA newbies i tråden! Nu behövs some seriuos hjälp! Förutom att jag nu faktiskt måste fatta TR så måste jag ju också använda tdb igen efter typ 6 års dvala. Eller ja, om vi nu får för oss o våga starta den där ST80n på Teds bana i SM-veckan dvs
Steg 1 är väl att få in pengar på tdb o komma på hur man löste licens. Vart betalar man den, till hemmaklubben? En sån endagsgrej får det väl bli gissar jag.