Tråden för fälttävlansnewbies!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Är ni dumma i huvudet, en gård i Ystad på ynka 2 hektar utan ridhus och med en pytteliten paddock för nästan 4 miljoner? Vem fan vill ha det? Storm och ösregn på tvären hela hösten, vintern och våren? Aldrig i livet.

@Habina vad har du för pulsmätare o vad för typ av elektroder? Funderar på att köpa elektroder o bara använda appen för o testa lite o sen ev köpa till klocka. Vill eg se direkt men tänkte försöka hålla lite i pengarna :p

Ni andra får såklart oxå svara!

Är ni dumma i huvudet, en gård i Ystad på ynka 2 hektar utan ridhus och med en pytteliten paddock för nästan 4 miljoner? Vem fan vill ha det? Storm och ösregn på tvären hela hösten, vintern och våren? Aldrig i livet.

Med tanke på hur det ser ut runtomkring så tror jag att det ösregnar på tvären större delen av sommaren också... :angel:

@Habina vad har du för pulsmätare o vad för typ av elektroder? Funderar på att köpa elektroder o bara använda appen för o testa lite o sen ev köpa till klocka. Vill eg se direkt men tänkte försöka hålla lite i pengarna :p

Ni andra får såklart oxå svara!

Jag har en polar, enklaste modellen. Tror den kostar strax över tusenlappen, verkligen värd pengarna! Jag har bytt batteri i klockan en gång och så slet Ariel sönder kabeln, men det fixade sig med en sockerbit. Tror jag köpte den 2010. Jag tänker köpa till en sulkykabel när Ariel är mer stabil i vagn, tror det kan vara smidigt att lågpulsträna med vagnen. :)

Jag har en polar, enklaste modellen. Tror den kostar strax över tusenlappen, verkligen värd pengarna! Jag har bytt batteri i klockan en gång och så slet Ariel sönder kabeln, men det fixade sig med en sockerbit. Tror jag köpte den 2010. Jag tänker köpa till en sulkykabel när Ariel är mer stabil i vagn, tror det kan vara smidigt att lågpulsträna med vagnen. :)

Någon som är lik de här: http://polarhorse.se/pulsmatare-for-hast-2?

Funderar på o köpa elektroder o använda tillsammans med appen

Ute mot Ystad blåser det ju ännu värre än vad det gör runt flyinge :crazy:. Och där blåser det hela tiden.

Skåne må vara underbart men det är bara en enda lång lerig höst mellan september och april, sen blir det tok varmt och även om myggen blåser bort så gör bromsarna och flugorna inte det.
regn, hagel och snö kommer aldrig rakt uppifrån utan enbart från sidan.

Ja det är det o dom kommer inte få sålt det för den pengen. Men det ligger fantastiskt uppe på berget där jag rider, helt ensamma längst in med skogen runt om men inte i ödemarken då de kan se grannarna längre bort. Det är ju väldigt fint renoverat men är ju inget t ex för en barnfamilj, alldeles för litet. Men JAG kan tänka mig att bo där själv på min ålders höst!:D @fio

Ute mot Ystad blåser det ju ännu värre än vad det gör runt flyinge :crazy:. Och där blåser det hela tiden.

Skåne må vara underbart men det är bara en enda lång lerig höst mellan september och april, sen blir det tok varmt och även om myggen blåser bort så gör bromsarna och flugorna inte det.
regn, hagel och snö kommer aldrig rakt uppifrån utan enbart från sidan.
Fast det är nog inte lerigt där den gården ligger, det är ju granne med sandskogen. Dessutom har väl både Piledal och Ystad Ridklubb ridhus på skrittavstånd?

Fast det är nog inte lerigt där den gården ligger, det är ju granne med sandskogen. Dessutom har väl både Piledal och Ystad Ridklubb ridhus på skrittavstånd?
Är faktiskt inte så lång ute på vischan så ofta :p. Östra sidan av v 13 vet du ;), bara små krigelekrokvägar som man kör vilse på hela tiden :rofl:

Men ja sand marken är väll ett plus i kanten för hagarna.

Jag har varit och tävlat både på brukshundklubben och på Ystad Ridklubb och då ser man ju hur det ser ut. Men jag kommer inte att tävla där igen förrän det är mindre grus på framhoppningen, det var sjukt djupt där och Leia hatade det...

Jag är så glad, så glad. :D

Hovis kom ut igår och slog på ny sko (jag hittar aldrig skorna, misstänker att hon äter dem...) innan vi åkte på första hoppträningen på en månad.

Så mycket klaffade! Vi travhoppade 80 cm (höjdrekord för oss!), knäet kändes helt bra, jag kunde bitvis ha henne ställd inåt när vi hoppade på volt. Lycka!

Kom även lite fel efter ett hinder så hon bröt av till trav och jag släppte tyglarna helt. Döm om min förvåning när hon, innan jag hunnit komma helt i balans, själv går över i galopp igen! Det har aldrig hänt förut, men visar vilken förbättring vi faktiskt gjort.

Den här träningen kommer jag leva på länge! Hade dessutom en kompis som filmade, så jag fick se både hur mycket bättre jag ser ut i sadeln med 18 kg mindre fett och hur skänklarna flaxar... :P Bara att träna vidare...

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hundhälsa Med anledning av diskussioner ang flock eller ensamhund i andra trådar så startar jag en egen istället för att kapa.. Jag har eg aldrig...
2
Svar
22
· Visningar
2 788
Senast: iNHALE
·
Övr. Hund Är ingen flitig skrivare på buke, men en väldigt flitig läsare. Jag vet att det finns väldigt många vettiga människor med stor kunskap...
2
Svar
37
· Visningar
6 522
Senast: tuaphua
·
Hästmänniskan Om denna ligger fel får moderator flytta, visste inte riktigt vart jag skulle lägga den. Jag behöver lite hjälp ang ett problem. Jag...
2 3
Svar
40
· Visningar
5 781
Hästmänniskan Det här passar inte riktigt någonstans tycker jag och lägger det därför här där jag tycker det passar bäst. Härom veckan satt jag och...
2 3
Svar
46
· Visningar
8 432
Senast: Speedway
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar