Hej allihop!
Jag har varit lite sjukfrånvarande men nu, med hjälp av nervblockader (tänk hältutredning) så är jag tillbaka.
Om jag får mina schyssta sprutor i bra intervaller så är jag i topptrim Har nu anmält mig till startfälttävlan i typ Norge ( Norra Bohuslän) men hoppas att få kvittera ut fälttävlanskortet hos någon tränare inom en snar framtid och då debutera..
Min fina häst har ju fått sin "sommarvila" redan och han har inte riktigt kondisen.. Inte jag heller iofs ( 15 heldygn i säng på Sahlgrenska) så jag undrar, hur ska jag få söthästen att orka galoppera den 26 juni? Ska jag träna intervaller? Galoppera långsamt länge? Skritt i flera timmar? Hur gör ni för att få flås snabbt?
Skritt stärker leder och ligament, men ger inget flås. Jag skulle mäta upp sträckan jag skulle rida och så successivt öka tempot på den sträckan. För att få bra flås snabbt är det minst 200 spm som gäller, vilket i de flesta fall betyder galopp i backe. Men då behöver man ha pulsmätare så man har koll på återhämtningspulsen.