Tråden för fälttävlansnewbies!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Alltså! Nu ska ni inte snacka skit om Ysta va?!!:rage::rage::rage:

@Marvin det finns ett sjukhus här också vet du, går bra att jobba här med :D Kan du komma och underhålla oss på akuten ibland;)

Angående huset så kan jag, som vissa av oss redan konstaterat, säga att det knappast blir lerigt där. Hade lätt kunnat bo i de omgivningarna, i klass med Blentarps sandmarker:love: Men tyvärr ska den nya vägen de precis börjat bygga, dras inte långt från det huset....

:rofl: Av allt roligt jag skrev om fastnade du för det? :p Men jo, 18 kg sedan årsskiftet. Tror hästen är rätt lättad även om hon är för väluppfostrad för att nämna det. :angel:

Måste vara med nåt hokuspokus, eller hur @fio? Hon har spelat ulv för länge o antagligen börjat skutta runt i skogarna där så kilona runnit av. Det är DÄRFÖR hon envisas med att vara med i varenda Ulvspel som dyker upp här....:arghh:

@Habina stackars @Monstermom!:D

Men det låter ju riktigt scary?? Att äta grönsaker varje dag kan ju inte vara nyttigt...då kan ju antioxidanter o annan skit ta över från snabba fina kalorier och blodsockerrejs, O-bra!:nailbiting:

@Habina stackars @Monstermom!:D

Men det låter ju riktigt scary?? Att äta grönsaker varje dag kan ju inte vara nyttigt...då kan ju antioxidanter o annan skit ta över från snabba fina kalorier och blodsockerrejs, O-bra!:nailbiting:

Va? Vänta här nu... Grönsaker? Vem sade något om grönsaker? :wtf:

Jag äter alltså som vanligt, men inget som inte räknas som mat. Pizza är ok. :angel:

Men nu tappar vi fokus känner jag... :d

Idag kom papperen om ridlägret. Jag är äldst, såvida inte en "Ulf" är äldre, han står bara som senior. ;) Sedan är det en -89 med, tur det! Yngsta ryttaren är tolv år, men vi kommer säkert ha roligt ihop ändå. Mitt första ridläger! :banana:

Inget schema med, jag som är nördig och vill veta exakt vad vi gör när. :angel: Men vi börjar på söndagen med markarbete i alla fall, så jag har halva söndagen på mig att strosa runt med myshästen. :love:

Längtar ihjäl mig! Hoppas att vi skall klara fälttävlansmärket, men det viktigaste är att vi har roligt. :D

Idag kom papperen om ridlägret. Jag är äldst, såvida inte en "Ulf" är äldre, han står bara som senior. ;) Sedan är det en -89 med, tur det! Yngsta ryttaren är tolv år, men vi kommer säkert ha roligt ihop ändå. Mitt första ridläger! :banana:

Inget schema med, jag som är nördig och vill veta exakt vad vi gör när. :angel: Men vi börjar på söndagen med markarbete i alla fall, så jag har halva söndagen på mig att strosa runt med myshästen. :love:

Längtar ihjäl mig! Hoppas att vi skall klara fälttävlansmärket, men det viktigaste är att vi har roligt. :D
Haha, känns som jag stalkar dig, har gillat flera av dina inlägg idag :D

Det är jag som är född -89 ;) va glad att det inte bara är 13åriga tjejer :D

Håller med om att det hade varit trevligt med ett schema, men tur att det inte börja så tidigt på söndagen så man hinner vila upp sig lite från midsommarfirandet ^^

Det är jag som är född -89 ;) va glad att det inte bara är 13åriga tjejer :D

Håller med om att det hade varit trevligt med ett schema, men tur att det inte börja så tidigt på söndagen så man hinner vila upp sig lite från midsommarfirandet ^^

Kul! :)

Jag åker ned redan på lördagen, men tycker också det är skönt med lite lugnare söndag.

Hihi, tänkt på detta länge o nu vågade jag!

https://www.facebook.com/groups/366090726933573/
En grupp för fälttävlansutrustning!

Tiger o jag var på galoppslingan första gången sedan skadan i veckan. Började bra med att han var tokstirrig... Jag (!!!) drog åt nosgrimman 3 hål och skrittade runt på en liten 8:a tills jag åtm kunde jaaaa? Få honom att gå i en 8:a typ :D Nåväl, vete fasen om det gjorde någon nytta men seriöst, även om man håller sig på linjen så är det inte helt ok att vara som en fiolsträng när man är 11 år gammal, inte ens om man är söt :love:

Nåväl, när vi väl äntligen kom fram till galoppslingan (en sandslinga på typ 1-1.5 km?) så var han helt förfärad över hemska matte o fy vad läskig ridtur o usch o blä o hjälp typ. Men det vara bara att korta upp tyglarna o lägga händerna på mankammen så kom nosen äntligen fram, fatta galopp o resa sig upp o så tuffade han på hela slingan o löd minsta lilla vink, bytte galopp jämnt åt båda hållen både på hjälpen o av sig själv, öka/minska o lite spänt/bus förbi allt läskigt men fint ridbar varenda sekund :love:

Inte minsta lilla ynkliga tillstymmelse till att inte ta drivning eller stå emot eller bli tung även om han blev rätt trött (både pga all spänning i kroppen innan och även såklart för att vi inte är jätteigång). Fy fasen alltså, betyder det att lilla djuret lyckats lära sin matte att galoppera?! Så sjukt glaaaaad :D Jag som haft ångest för att galoppera sedan han var typ 3 år gammal...

Det firade vi såklart med att anmäla oss till första terrängträningen sen skadan också, lite skutt orkar vi nog med :D

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hundhälsa Med anledning av diskussioner ang flock eller ensamhund i andra trådar så startar jag en egen istället för att kapa.. Jag har eg aldrig...
2
Svar
22
· Visningar
2 788
Senast: iNHALE
·
Övr. Hund Är ingen flitig skrivare på buke, men en väldigt flitig läsare. Jag vet att det finns väldigt många vettiga människor med stor kunskap...
2
Svar
37
· Visningar
6 522
Senast: tuaphua
·
Hästmänniskan Om denna ligger fel får moderator flytta, visste inte riktigt vart jag skulle lägga den. Jag behöver lite hjälp ang ett problem. Jag...
2 3
Svar
40
· Visningar
5 781
Hästmänniskan Det här passar inte riktigt någonstans tycker jag och lägger det därför här där jag tycker det passar bäst. Härom veckan satt jag och...
2 3
Svar
46
· Visningar
8 432
Senast: Speedway
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar