Alltså shit, aldrig tidigare i mitt liv har någon sagt att jag ridit för fort
Träning idag igen. Tog ett mer uppskattat bett o tänkte att nu jäklar ska jag galoppera idag! Göra precis som hemma o bara korta tygeln o upp i lätt sits o rida lite rakt fram varje gång vi börjar galoppera så det blir mer likt för oss båda. Så att vi kanske lättare hittar galoppen o framåtläget med nosen.
Gick jättebra! Tiger blev omdöpt till SuperTiger av Ted. Han är alltid min SuperTiger
Vi hoppade lite 80 o 90 hinder, ibland för att jag hoppade fel (var först, suck på mig).
På slutet missförstod Ted mig o trodde jag inte ville hoppa häcken. Jag ville hoppa den bara för att jag egentligen inte vågar. Fick göra om min runda med häcken först. Wieho vad vi galopperade! Jättestort språng över o då smackar jag alltid på lite i landningen eftersom det lätt blir lite platt fall. Tiger lyder rätt bra nu så han galopperade iväg o jag började hala in tyglarna igen. Direkt efter skulle vi hoppa upp för kortsidan på banken o ja det var efter den rundan han fällde kommentaren "som tränare blir man ju lite rädd när det går så fort men ni har ju koll o kom tillbaka bra till banken"
Både upp på banken o ut i skogen över en lite större stock fick vi till sådana superhärliga språng där man kände sig som en riktig fälttävlansryttare
Han hoppade liksom in i handen men höll ihop sig med bjudning o tryck istället för att jag bara fick släppa ut tygeln för att inte rycka i munnen o sen landar man helt platt. Woho!!