Tjockistråden del 2

Jag denna helg. :angel:
Har fyra inlämningar i tre olika kurser, huh.

Bifogade filer

• Screenshot_20180224-070147.webp
    Screenshot_20180224-070147.webp
    87,9 KB · Visningar: 83
Vi ska ut i skogen idag och tramsa med hundar, barn och en kompis med familj. Grillved, pinnbröd, korv, saft, kaffe och oboy ska med i packningen. Vi kommer allihopa däcka bigtime ikväll :D Det kommer nog räknas som dagens träning tror jag :laugh:

Ja, jag hör hemma i den här tråden men jag har inte orkat ta tag i det. Min depression tar all kraft.
Är med på ett viktminskningsforum på fejan och störs av att det dagligen frågas om hur man går ner i vikt? Och får svar som "Lchf" och då frågar de vad är lchf? Ja men Googla då om du har lyckats undgå begreppet lchf! "Vill gå ner 20 kg på två veckor" typ. Javisst, lycka till liksom. Sorry för utbrottet men är folk så otroligt okunniga?!

Ja, jag hör hemma i den här tråden men jag har inte orkat ta tag i det. Min depression tar all kraft.
Är med på ett viktminskningsforum på fejan och störs av att det dagligen frågas om hur man går ner i vikt? Och får svar som "Lchf" och då frågar de vad är lchf? Ja men Googla då om du har lyckats undgå begreppet lchf! "Vill gå ner 20 kg på två veckor" typ. Javisst, lycka till liksom.
Man måste ha ork och motivation för att det ska vara lönt att börja.
Du är välkommen att följa oss här ändå, även om du inte orkar göra de bästa valen just nu! Kanske kan vi inspirera dig till något?
Sorry för utbrottet men är folk så otroligt okunniga?!
Det finns folk som är okunniga. Och som är urtyper för jojobantning.
Det går säkert att tappa hysteriskt många kilo på ingen tid alls, om man vet hur man ska göra. Men det finns ingen som lyckas bibehålla den lägre vikten om man gör så.
Vi som hänger i den här tråden är bara alltför medvetna om att det krävs mycket mer än att bara rasa i vikt på kort tid.

Är med på ett viktminskningsforum på fejan och störs av att det dagligen frågas om hur man går ner i vikt? Och får svar som "Lchf" och då frågar de vad är lchf? Ja men Googla då om du har lyckats undgå begreppet lchf! "Vill gå ner 20 kg på två veckor" typ. Javisst, lycka till liksom. Sorry för utbrottet men är folk så otroligt okunniga?!

Ja, generellt sett är folk väldigt okunnig.

Du får gärna hänga här! Kan vi inspirera så är väl det fullt tillräckligt :heart

/Lizzie

Idag har jag ätit av ungarnas lördagsgodis, några kaloritäta chokladpraliner. Inte bra alls! Sedan har jag kollat över mitt proteinintag eftersom om man ökar proteinet så får man en högre basal metabolism vilket jag verkligen skulle vara betjänt av....jag äter redan nu ägg, kyckling och tonfisk som huvudsakliga proteinkälla men det jag ska förändra är bönintaget och röda linser. Vita bönor gillar jag och linssoppa också och det innehåller mer protein än ägg så nu ska satsa på att byta ut livsmedel mot bönor och broccoli istället.

Alltså - jag anser att han känt av det eftersom han varit tvungen att vila väldigt mycket. Fast sambon håller inte riktigt med... Jag vet att jag har mer energi än vad han har, framför allt under hösten-vintern. Dock har jag reagerat på att det inte kan vara normalt att vila en timme om man varit aktiv i 30 min. I söndags så trodde jag att jag skulle behöva ringa efter ambulans för då gick han 50 m och blev helt slut :eek: - men icke. Jag påpekade att han hade samma symtom som hans mamma hade när hon fick proppar i lungorna för en år sedan. Det var tvärstopp - jag fick inte ringa efter ambulans utan det skulle räcka med att vila. Envisa gubbe!!!

Sambon har ett åderbråck i ena vaden som han får ont av emellanåt. Benet svullnar upp och blir stenhårt. Så förmodligen har haft propp gånger flera i vaden och det är ren och skär tur att det varit småproppar som lossnat. För hade det varit en stor - då hade han jag planerat en begravning i stället för att pyssla om honom :crazy:

/Lizzie
Men Gud. Vilken tur att han klarade sig!

Men Gud. Vilken tur att han klarade sig!

Ja, tur är ordet!

Sambon mår mycket bättre nu. Han fick en kraftig stödstrumpa på sjukhuset som han ska ha dagtid under en månad. Sedan ska han får en annan stödstrumpa utprovad på vårdcentralen som han ska ha sedan. Förhoppningsvis skickar sedan vårdcentralsläkaren en remiss för att operera åderbråcket. Visst att har tendens att få proppar när man blir äldre, men det är ju bra om man kan slippa få dess pga åderbråcket. Framför allt är han ju svullen och har ont i benet :(

/Lizzie

Haha, en vecka senare ställer jag mig på vågen som plötsligt visar 79,3! Målvikten avklarad mao.
Snyggt jobbat!!
Då återstår bara att hitta en lagom nivå för "inkomster och utgifter" som gör att du behåller den nya lägre vikten. Lycka till!

Sex björkar fällda och all ris bortforslad för hand till bränneshögen som eldades direkt. Duktiga jag firade med mat med mycket smör och rom&cola och just nu suger jag på choklad. Tror min kalorigräns exploderade lite idag:D

Liknande trådar

Kropp & Själ Kopierar in förra trådstarten: En tråd för oss med STOR övervikt som vill pusha och peppas! Gå ner tillsammans. Med stor övervikt...
14 15 16
Svar
318
· Visningar
21 868
Senast: MJLee
·
Kropp & Själ Det här kan vara ett känsligt ämne för vissa, men jag känner att jag behöver prata om det här och kanske få några kloka ord/råd... För...
Svar
2
· Visningar
711
Senast: miumiu
·
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
49
· Visningar
5 292
  • Låst
Kropp & Själ Kopierar in förra trådstarten: En tråd för oss med STOR övervikt som vill pusha och peppas! Gå ner tillsammans. Med stor övervikt pratar...
101 102 103
Svar
2 046
· Visningar
172 578
Senast: Mineur
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Senast tagna bilden XV
  • Muddypaws 24/25