Ggg
Det inte så att det är svårt för att du drar stora växlar på det?
Tro mig, jag vet hur hopplöst det är att se + på vågen och att man antingen lätt tappar hoppet eller panikar. Jag har känt precis samma sak tidigare men upptäckte att det som fungerade bäst för mig var att andas, fortsätta likadant och våga sitta still i båten om man lyckats gå ner innan.
Sen vet jag inte "vården" är ett väldigt generellt begrepp. Jag har varit med om läkare som både stirrat sig blinda på min vikt och de som inte alls tagit med det, det har ju berott på vad jag sökt för och vem jag träffat. Såklart är det inte kul att bli påmind om att man väger för mycket för det är nog ingen som lider av obesitas som inte är väldigt medveten om nackdelar med att väga för mycket. Precis som jag skulle gissa på att de flesta av oss är väldigt väl medvetna om hur en bra kosthållning ser ut, mer så än de flesta skulle jag vilja säga.
Du kan ju välja att försöka byta vårdkontakt om du inte är nöjd. Tyvärr så verkar det vara svårt där jag går att bibehålla en och samma så jag träffar ju en ny läkare varje gång och bemötandet varierar stort.