Idag är det den 28/2 och jag är så nöjd över mig själv. Jag hade satt upp ett ganska tufft mål till den 28/2, nämligen att gå ner 4 kg under februari. Jag har varit noga och inte haft några festliga tillfällen under februari. Det har gjort resultat.
Den 1/2 vägde jag in mig på 84,1 kg. Idag vägde jag in mig på 79,5 kg !!!!
Jag har inte tränat mer än vad jag brukar, utan levt livet som vanligt. När man har tre hästar och stall hemma på gården så får man vardagsmotionen ändå så att säga
Nu har jag ett BMI på 29,2 och det känns helt FANTASTISKT
. Jag har inte fetma längre, utan är endast överviktigt. Så himla skönt.
Jag tar en månad i taget och under mars så kommer jag inte kunna hålla mitt matschema lika hårt. Har tackat ja till en träff med mina väninnor (Afternoon tea) som kommer innebära massa godsaker
. Då kommer jag äta med gott samvete
. Den 28/3 fyller min sambo år och det kommer vi fira med smörgåstårta - kommer äta med gott samvete då också
.
Så mitt mål för mars det är att komma ner i 78 kg, alltså att tappa 1,5 kg till. Allt utöver detta blir en bonus. Jag vet att träffen med mina väninnor kommer generera en viktpåslag på 1-2 kg. Så brukar det bli när jag går lös på godsaker
.
Jag får ofta höra att jag måste unna mig godsaker oftare - men nä! Det måste jag inte alls. Jag är en sockerråtta och min kropp går verkligen igång på det. Så de tillfällen vi träffas för afternoon tea - vilket är 4-5 ggr/år - de prioriterar jag. Inte bara för att få äta godsaker, utan mer för att vara social med mina vänninor
.
Det jag unnar mig och belönar mig med - det är att det går så himla mycket bättre att rida nu än mot när jag vägde +100 kg och så är det roligare att handla kläder
- och skor... icke att förglömma skor...
Jag kan också meddela att min sambo mår MYCKET bättre. Han är hemma, sjukskriven denna veckan. Ska på återbesök om 3 månader för att kolla hjärtat. Men han är mer pigg än vad han varit på mycket länge
/Lizzie