Fy hjärtmuskelinflammation är inte att leka med
Jag tillhör också typen av människor som hänger mig åt tröstätande och måste må riktigt bra för att orka hålla mig till strikt matschema. Så att jag lyckats gå ner så himla mycket på 1 år är enbart för att alla bitar fallit på plats och jag mår riktigt bra. Dessutom är höst/vinter bästa tiden för mig att genomdriva stora projekt eftersom jag har som mest energi den årstiden. Nu ska jag köra mitt strikta matschema en månad till - sedan gå över till inte så strikt och bara försöka stå stilla i vikt under våren.
Just den här veckan har varit fördjävling - men jag har varit för stressad för att ens kunna tröstäta. Mitt matschema har varit räddningen - annars så hade jag nog inte alls ätit...
Min sambo kollapsade på en ICA-parkering i måndags em. Snälla människor ringde efter ambulans
. Han kunde ringa till mig från akuten, men han mådde allt annat än bra. När jag väl kom på plats så hade han kommit tillbaka från scintigrafi av lungorna och det visade sig att han var fullrpoppad med proppar i båda lungorna
. Dessutom var hans hjärta väldigt påfrestat så läkarna var riktigt oroliga. Det blev ju inte jag mindre stressad över... Han blev inlagd på en hjärtavdelning och har fått livsuppehållande medicin. Jag blev mindre stressad av att det i alla fall var en vanlig vårdavdelning och inte hjärt-IVA. Hemma har vi ju en vovve och tre hästar - så jag har haft fullt upp.
Idag är han mycket bättre och har fått kommit hem. Så himla skönt
.
Jag hade lika gärna kunnat blivit utan sambo i måndags - han har varit så nära döden man kan vara, utan att dö
/Lizzie
/Lizzie