Tjockistråden del 2

Nu har jag tänkt tillräckligt länge "jag ska bara" med min viktnedgång. Nu fungerar det inte längre. Jag har lovat mig själv att aldrig väga tresiffrigt så nu när jag väger in på 99,8kg så får jag se till att göra något åt saken. För mig handlar det mycket om att jag behöver bli medveten om vad jag stoppar i mig. För några år sedan när jag duktigt använde Lifesum så gick jag ganska smärtfritt ned ca 10 kg. När jag sedan hamnade lite på en platå orkade jag inte fortsätta. Nu tänker jag göra en ny satsning, så jag hänger på er här för att synliggöra detta :).

Vägde in mig igår morse på 81,6kg, klarade min faste dag riktigt bra, drog över liiite grann men inget som srör mig direkt. Vägde mig imorse igen och hamnade på 80,3! Så nu känner jag mig igång igen.

När jag fått lagt den febriga dottern för en lur så ska jag ta tag i ett yoga pass, det första på flera veckor.

Jag använder en våg på jobbet eftersom jag har bestämt att min våg hemma ( från 60-talet) är opålitligt så jag ska ändå till jobbet imorgon för att kolla en grej på jobbdatorn så då ska jag väga mig med. Så får vi se. En dröm vore 78 kg men vete katten, tycker kaggen har börjat växa.

Jag känner mig så jäkla grym:) var hos diabetes sköterskan idag och hade gått ner 5 cm i midjan, samt 5 kilo sedan förra gången i september.

Fint blodtryck kort sagt skitbra. Nu kör jag vidare.

Fick en högvinst på Ica. Blev bjuden på 900 gram jordgubbar. Då var det lätt att låta bli barnens fredagsmys.

Satte på nya fransar igår oxå. Har blivit mitt nya unna mig istället för skräpmat.

Heja oss alla.

Jobbig dag! Noll med motivation, ingen energi och vill bara stanna i min säng. Dessutom längtar jag hem, känner mig så ensam här just nu.

Gick skitbra på gymmet idag, har kommit till en stadig ökningstakt nu. Sen har jag ätit massor med röda linser i en lasagne som jag lagad som blev väldigt delikat. Till det hade jag ännu mera grönsaker, bl.a. grönkål. Känner mig som en kanin ibland. Eller som mina marsvin. Men jag såg på gymmet idag att det ändå verkar gå åt rätt håll.

Strindlund här får du en tröstkram

Tack snälla du! Jag har inte gjort många knop idag, men försöker att plugga i alla fall. Kommer inte långt där heller, allt går väldigt långsamt.

Mitt matintag idag:

200 g winegums
En rad gräddnougat
4 st knäcke med kokt äggvita och kaviar

Känns som ett bra näringsintag! :up:

Gick skitbra på gymmet idag, har kommit till en stadig ökningstakt nu. Sen har jag ätit massor med röda linser i en lasagne som jag lagad som blev väldigt delikat. Till det hade jag ännu mera grönsaker, bl.a. grönkål. Känner mig som en kanin ibland. Eller som mina marsvin. Men jag såg på gymmet idag att det ändå verkar gå åt rätt håll.

Vad duktig du är! Jag kände på mina biceps och de har blivit något fastare! Keep up the good work! :up: På tal om lasagne så har jag sett ett recept på lasagne i stekpanna, måste testa det, jag som inte har någon ugn. Testa att ha i rivna morötter också, det tycker jag är gott!

Det är så svårt att vända mitt dygn! Tycker inte att jag sover så länge nu, men har ändå svårt att somna och slappna av på natten!

Den här veckan väntas vara solig med grader mellan 20-24, då vill jag ju VERKLIGEN komma upp till 8 för att komma på gymmet vid 9. Åhhh! Jag försöker igen i morgon! Men har åtminstone varit på gymmet idag, så det är ju bra.

Jag har gått ned några kg, enligt den opålitliga vågen, ska kolla på jobbet ordentligt imorgon om jag hinner. Så det var de goda nyheterna. De dåliga är att jag efter ett asjobbigt jobbmöte satte i mig en hel chokladkaka på exakt 540kalorier....det dumma är att jag idag har slarvat rejält med maten och då blir det godis direkt. Och att jag som vanligt äter mina känslor. :banghead::banghead::banghead::arghh::turd:

Så då blev det två kokta ägg till frukost på knäckebröd, en liten lunch bestående av lasagne utan grönsaker för de var slut, och sen en knäckemacka till mellis och sen middag ganska liten iofs....och då blev suget på choklad för stort för mig att hantera. Ja just det, sen slank det ner två små nävar nonstop också....usch va irriterad jag är nu på mig själv.

Så då blev det två kokta ägg till frukost på knäckebröd, en liten lunch bestående av lasagne utan grönsaker för de var slut, och sen en knäckemacka till mellis och sen middag ganska liten iofs....och då blev suget på choklad för stort för mig att hantera. Ja just det, sen slank det ner två små nävar nonstop också....usch va irriterad jag är nu på mig själv.

Det är lätt att falla för frestelsen, men var inte irriterad! Försök bara varje dag att leva bättre än gårdagen. Jag orkar inte må dåligt över vad jag äter, dag ut och dag in, så jag försöker bara att inte beskylla mig själv för dåliga val och försöker att tänka på de val jag gjorde som var bra.

- Åt nutella med sked direkt ur burken

+ Jag var på gymmet idag, ca 45 min kondition med cykel fram- och tillbaka och riktigt pulshöjning på cykeln innan gympasset.
+ Ca 45 minuter på gymmet.

I övrigt har jag ätit helt ok under dagen.

Liknande trådar

Kropp & Själ Kopierar in förra trådstarten: En tråd för oss med STOR övervikt som vill pusha och peppas! Gå ner tillsammans. Med stor övervikt...
14 15 16
Svar
318
· Visningar
21 868
Senast: MJLee
·
Kropp & Själ Det här kan vara ett känsligt ämne för vissa, men jag känner att jag behöver prata om det här och kanske få några kloka ord/råd... För...
Svar
2
· Visningar
711
Senast: miumiu
·
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
49
· Visningar
5 292
  • Låst
Kropp & Själ Kopierar in förra trådstarten: En tråd för oss med STOR övervikt som vill pusha och peppas! Gå ner tillsammans. Med stor övervikt pratar...
101 102 103
Svar
2 046
· Visningar
172 578
Senast: Mineur
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Hemlösa hundar ökar
  • Senast tagna bilden XV