Fick väga mig idag och jag har lyckats gå upp 20 kg på 3 månader
Massa slit i ett halvår och så tillbaka till ruta ett. Nu kommer jag inte klara av att gå till butiken och handla på ett tag men kommer inte heller kunna träna som jag gjort. Blir så ledsen på mig själv
Just detta är varför jag inte tagit tag i att gå ner I vikt tidigare, det liksom ganska stor sannolikhet att man går upp igen. Bara kolla statistiken, de flesta som går ner i vikt går sen upp alltihopa igen. Även folk som gjort gbp har det problemet om än inte i samma omfattning och där finns der ändå en fysiskt ingrepp som hjälper en.
Själv har jag gjort två större viktnedgångar tidigare, första gången gick jag upp när jag blev gravid fast efter graviditeten gick jag upp ännu mer och vägde 17 kg mer än som tjockast innan.
Efter nåt år tog jag tag i det och gick ner nästan 30kg som jag sen sakta smög upp igen. Dock så var det ett medvetet val att inte bry mig om vikten då jag tävlade kraftsport och en del var säkert muskler. Problemet var när jag fick skadeproblematik och sen när jag sabbade knät, att vikten gick upp ytterligare fast jag inte tränade och dessutom säkerligen tappade muskelmassa.
Så nu viktresa nummer 3 där jag nått rekordvikten 122 kg vilket är +27kg från första viktnedgången. Så nu har jag kämpat mig ner i den vikt jag hade innan min första stora viktnedgång för 25 år sen
.
Det är svårt att gå ner I vikt men det jag ser som den största utmaningen är att hålla vikten sen. Har accepterat att jag kommer få kämpa varje dag med maten och att jag alltid kommer få ha koll hela tiden om jag inte ska gå upp igen.
Folk frågar när jag ska sluta med dieten men jag ser inget slut, det svårt att förklara för folk som inte haft problem av det här slaget att man inte kan sluta för utgångsläget är att både kroppen och huvudet arbetar mot att man ska tillbaka till sin "vanliga" vikt som är alldeles för hög.
Jag har bättre dagar då saker flyter på av sig självt men jag har många dagar som känns som en ständig kamp mot både hunger och tankar om att äta. Sen jag klev upp för två och en halv timme sen så har jag fått kämpa mot impulsen att äta mer, för idag påstår kroppen att jag är jättehungrig trots frukost.. Det kommer bli en lång dag idag...
@Dimmoln jag förstår att det är jobbigt, du har verkligen gjort ett jättejobb bara för att det ska försvinna på tre månader. Själv hyser jag en riktig rädsla för att hamna precis där jag också, man är ju trots allt bara människa.. Jag har numera ingen större hetsätnings problematik men skulle lätt kunna äta upp mig till tidigare vikt ändå, med hetsätning ovanpå det så skulle det vara otroligt mycket svårare att inte gå upp igen.
Ge inte upp, du har gjort det tidigare och du kan göra det igen! Har du sökt nån hjälp för hetsätningen? Får du den under kontroll blir det kanske lättare?
Ska själv söka hjälp för strategier kring de få gånger jag hamnat i hetsätnings- tillstånd för det är nåt som verkligen kan stjälpa mig om det inte tas tag i.