Jag har inte skrivit i tråden tidigare men bestämde mig i början av februari att verkligen ta tag i min skenande vikt och idag uppnådde jag mitt första delmål som var att innan mars slut nå under 80 kilo.
Det innebär -7,5 kilo ner sedan start och att jag i och med detta även kliver ner från BMI fetma till "bara" övervikt.
Känns otroligt bra och det bästa är att det har gått så oförskämt enkelt. Har egentligen inte gjort så mycket mer än att promenera en massa (i snitt drygt 14000 steg per dag, och låg väl på runt 5-6000 tidigare), dragit ner på portionsstorlekarna samt varit benhård på att inte gå och "skåpäta" en massa utan att egentligen inte ens vara sugen på något. Har även hållit mig borta från vin på veckodagarna.
Sedan vet jag ju att det gick precis lika enkelt att gå upp all denna vikt, så det gäller ju verkligen att passa mig från att falla tillbaka in i gamla vanor... Men känner mig oerhört motiverad och trygg i att jag borde kunna upprätthålla detta nu.
Men kommer räkna med en långsammare viktminskningstakt framöver då jag inte tror det är rimligt att det ska kunna fortsätta gå lika snabbt som det gjort hittills.
Visa bifogad fil 142003