Tjockistråden 3

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag bad att få gå in och titta innan jag köpte mitt kort.
Just för att känna om det var ok "stämning" som jag kände mig tillräckligt bekväm i. Allt från färgen på väggarna och hur duschen ser ut till vilken musik (och volym!) och blandningen av folk som inverkar på ett sätt jag inte kan förklara...
Ratade ett ställe som jag först trodde på och blev positivt överraskad av ett jag trodde mindre på.
Ja, tänkte gå dit och fråga om jag får gå runt och titta.
Jag fick gå runt och se allt på gymmet innan jag skrev på. De har t.o.m. ett särskilt program för viktminskning men eftersom jag jobbade skift då så passade det inte för mig. Det finns alla sorter på gymmet. Eftersom det är lite dyrare så faller fattiga ungdomar bort. Många som är riktigt gamla som tappert tränar.
Detta gym har träningskort som kostar mellan ca 3000 och 30000 kr per år, så det är nog väldigt blandat där.
Folk är ju på gymmet för att träna, inte för att glo på och kommentera andra människor, så risken för att du råkar ut för det är hyfsat mikroskopisk.

Tack alla för peppning! :heart

@Rosett Tränat på gym i över 20 år nu, ett stort antal gym med väldigt olika inriktning och klientel. Aldrig upplevt att nån skulle uppmärksamma hur folk ser ut ens där 90% av folket ser ut att ha klivit ur ett finessmagasin. Möjligen nån patetisk typ som blivit tagen i örat för att denne försökt ragga på gymmet.. Folk som tränar seriöst är helt fokuserade på sin egen träning och tar inte in omgivningen.

Förberett både frukost och lunchlåda till imorgon. Behöver verkligen ta tag i kost och träning nu. Börjar med att fokusera på att äta ordentligt, i mitt fall betyder det laktosfritt och mindre kolhydrater, matlåda istället för köpelunch och inget snacksande.

Skulle ju väga mig i morse men råkade tvätta håret så nu har jag en tung handduk på huvet. Får väga mig senare idag. Vill inte räkna in fuktig handduk i vikten.

Imorse skuttade vågen helt plötsligt ner 2kg,, blir kontroll vähning imorgon igen innan jag drar för stora växlat på det..

Vikten kan variera ganska mycket när jag jobbat några nätter men det vore trevligt med tanke på att det stått still i ett par veckor.

Usch mår sådär blääääigt som alltid när jag börjar om och kickstartar kroppen med mindre kalorier och kolhydrater än jag är van vid, så less på att börja om gång på gång och må så 😆.
Nåväl; dagens middag med fröbakad fisk (nyhet, gott!), ugnsrostade morötter, röd lök, zucchini och palsternacka med lite vitlökskryddad turkisk yoghurt lär bli ännu godare och ge mer än gårkvällens kryddjärpar och en tallrik med frysta grönsaker och morot (tyckte klockan var för sent för att laga i ugnen 🙃).

Vågen stod fortfarande på -2 kg imorse så totalt har jag gått ner 12kg på typ 2,5 månad.

Väldigt trött dag idag, hållt igång alldeles för mycket igår och i förrgår så hade så ont i knät att jag inte kunde somna förrän sent inpå natten trots värktabletter. Idag har jag mest vilat och körde ett kort pass på gymmet men bara överkropp.

Har "bara" tränat tre pass i veckan men har helgen kvar. Har haft väldigt ont i knät så skippade att träna idag. Vet inte om det att jag gått för mycket eller att jag la på lite mer belastning när jag tränade ben tidigare i veckan eller en kombo 😒.

Försöker hålla mig kring 10.000 steg om dagen, märker att när jag hamnar mot 15.000 så blir knät sämre. Samtidigt är det svårt, tycker inte jag direkt gått mycket idag men är uppe i 14.000 steg ändå och har sista promenaden med hundarna kvar att ta mig igenom. Tens apparaten har gått varm senaste dagarna och jag har fått ta ordentligt med smärtstillande och ändå haft svårt att somna för att jag har ont..

Jag som var så glad att det äntligen började kännas bättre men nu känns det nästan som man är tillbaka på ruta ett igen.

Ätit gott idag då vi haft familjeträff men bytte ut det mesta av riset mot sallad. Har inte ätit så mycket under dagen så tror inte att det drog över så farligt trots efterrätt.

Bra pris! Vad ingår i kortet?
Man får använda gymmet på egen hand, delta i gruppass (olika sorters gympa, zumba, aerobics, pilates ...) där eller online. Ser inget om att det skulle kosta extra.
Sen kan man köpa personlig träning också.
Jag tänkte mjukstarta själv och sen gå till nån fysioterapeut nån annanstans (billigare) för att få tips.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Kopierar in förra trådstarten: En tråd för oss med STOR övervikt som vill pusha och peppas! Gå ner tillsammans. Med stor övervikt...
15 16 17
Svar
332
· Visningar
22 961
Kropp & Själ Jag väljer att skriva det här inlägget här, då jag trots allt är lite "halvanonym" här. I alla fall så till vida att jag inte är öppen...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
7 450
Senast: Blyger
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
166
· Visningar
24 708
Hundavel & Ras Nu kommer ytterligare en ”vilken ras ska jag köpa” tråd… Jag söker efter en liten, glad hund som älskar långa promenader i skog och...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
9 641
Senast: hundtant
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar