Potatis, ris, pasta (man kan ju visserligen vilja räkna det som snabba kolhydrater med), kött, ibland fisk (beror vilken och hur den är lagad), ljust bröd. Ungefär det iafVad äter du som inte är godis och proteiner/snabba kolhydrater?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Potatis, ris, pasta (man kan ju visserligen vilja räkna det som snabba kolhydrater med), kött, ibland fisk (beror vilken och hur den är lagad), ljust bröd. Ungefär det iafVad äter du som inte är godis och proteiner/snabba kolhydrater?
På onsdag har jag tid på vårdcentralen. Jag hoppas verkligen att det finns hjälp att få. Jag äter så himla lite och trots det har jag nu bytt första siffra. Ligger nu på 70 kilo. Jag har ökat motionen ganska så ordentligt och hade hoppats att jag skulle gå ner av det. Men tyvärr så verkar det inte hjälpa alls. Kanske hjälper det när jag kan springa längre distanser. Springer bara 2,5 km nu. Men jag vill kunna hålla uppe ett bra tempo. Innan jag kan det vill jag inte öka sträckan.
Om det inte finns något att göra så vet jag inte riktigt vad jag tar mig till. Jag är så trött på att aldrig kunna äta mig mätt.
1 kg muskler väger exakt lika mycket som 1 kg fett.Kan det vara så att du byter fett mot muskler? Muskler väger ju mer.
Om jag hade tränat mer än vad jag gör, visst. Men jag ser dessvärre att det inte är muskler.Kan det vara så att du byter fett mot muskler? Muskler väger ju mer.
Notering till mig själv, 94,1 kg i dagsläget. Med hjälp av viktläkemdel. Får bra hjälp av appen också.
Men jag är nedstämd och mår psykiskt dåligt. Inte pga. Viktläkemdel tack o lov. Men i övriga livet. Helt kaos i huvudet. Måste stänga av alla intryck genom lägga mig i ett mörkt rum o tyst miljö. Klarar inte av att umgås med människor. Jag umgås inte med personer, utan endast familjen. Men jag är trött på allt. Våren o sommaren är här o då brukar jag få depressioner. varje år. Samma tid. Vad är fel?
Bättre med samtalsstöd. Antidep har en del biverkningar och är det årstidsbunden depression så är det kanske inte bästa valet att ta antidep.Det är ju väldigt vanligt att få depressioner kring dessa perioder! Kan du prata med en läkare om antidepressiva kanske?
det är väl ändå bäst att läkaren ger adekvat råd om detta, i det aktuella fallet, med information om helhetenBättre med samtalsstöd. Antidep har en del biverkningar och är det årstidsbunden depression så är det kanske inte bästa valet att ta antidep.
Läkare rekommenderar alltid antidep. Oavsett helheten (läkare ser sällan helheten, de ser deprimerad/nedstämd patient = antidep). Det är min erfarenhet.det är väl ändå bäst att läkaren ger adekvat råd om detta, i det aktuella fallet, med information om helheten
Psykosmediciner (neuroleptika) sänker dopaminet och gör en seg/deprimerad/nedstämd. Så det kanske är en biverkning du har?Svar till er alla: tack snälla! Jag äter redan antidepressiva 2st olika plus ånngestlindrande ocSkå psykosmedicin. Har tid om sex fem månader på psyk. ( förnyelse av sjukintyg). Jag har självmordstankar men det är bara tankar! Obs! Bor ej ensam! har familjen runt mig som vet hur jag mår. Så i behöver inte oroa er! Tack ändå!
tack för ditt svar! Ok, det visste jag inte att kunde vara en biverkning. Äter Aripalzole ( stavas?) på kvällen tillsammans med Buspiron.Psykosmediciner (neuroleptika) sänker dopaminet och gör en seg/deprimerad/nedstämd. Så det kanske är en biverkning du har?
Fick själv hemska självmordstankar av Nozinan/levomepromazin.
Mren det är fortfarande inte ett råd man ska ge till användare på ett diskussionsforum.Läkare rekommenderar alltid antidep. Oavsett helheten (läkare ser sällan helheten, de ser deprimerad/nedstämd patient = antidep). Det är min erfarenhet.
Åh, hoppas verkligen att vovven mår bättre snart!Jag har gått ner ca 8 kg varav 3 skulle jag säga var på egen hand. Fascinerande vad oro och ångest kan göra med ens matlust när det beror på ens hund. "Vanlig" ångest och oro får mig bara att vilja äta mer.
Tack. Hon mår bra nu, det verkar som det värsta är över även om vi ska på lite fler kontroller.Åh, hoppas verkligen att vovven mår bättre snart!
Jag har upptäckt att matte-magsåret är omvänt proportionellt mot storleken på djuret...
KL
När jag blev dumpad av min ex-sambo rasade jag 10 kg på fyra veckor.
En kompis försökte pigga upp mig med "det är bara din kropp som förbereder sig på att komma ut på marknaden igen!"