Tittar in i ditt kök del 27

IMG_7741.webp
Tunnbröd Skagen till förrätt

Jag gjorde spagetti och köttfärssås men gillade inte min köttfärssås. Synd då jag gjorde på ett paket 500 gram färs för att ha ett helt gäng matlådor då jag råkat frysa in hela paketet istället för att dela upp det. Med tanke på att spionen är lite slarvig med att äta sin mat för stunden har han kanske inget emot att röra ut torrfoder i köttfärssås med majs och svamp.

Jag får komma på något annat till min överblivna spagetti i morgon.

Idag blev det en nudelwok med marinerat nötkött. Perfekt när man vill skåprensa, det mesta går ner i woken. Hemligheten ligger i att få till en smakrik woksås och servera knapriga nötter till.

Ska göra en riktig svennecarbonara med bacon och grädde ikväll :d
(Och en massa äggulor och parmesan, för extra allt är gott!)
Vi fick ngt liknande. Sambo långsamstekte en massa sidfläsk uppskuret så det blev lite knaprigt etc. Sen stektes lite lök och vitlök och så blandades allt ihop med äggulor, pastavatten, massa parmesan och gröna ärtor. Gött!

Någon som har tips på någon Instagramsida med fokus på att det ska vara vanlig mat, dock "nyttig" med övervikt på protein? Har haft coach i ett halvår och fått en hel del bra recept men det känns lite enkelspårigt och är snart dags att avsluta, känner dock att jag gillar upplägget och äter mig ordentligt mätt. 😊

Idag blev det skav på nötinnanlår med blomkålsmos, sjukt gott 😋 längtar redan till matlådan 😁
1000009705.webp

Testade att göra Icas köttfärssoppa igår. La till en skvätt grädde, chili och vitlök. Serverade med surdegsbröd.

Blev jättegod.

Srår lite still på vad jag ska göra för mat i veckan. Behöver bli bättre på att planera.

Idag tänkte jag göra någon fisk i ugn vet inte riktigt vad bara :)

Liknande trådar

Mat Jag har börjat fundera lite kring mina frukostvanor... De är inte direkt dåliga, kunde ha varit värre, men ganska tråkiga och skulle nog...
2 3 4
Svar
71
· Visningar
3 617
Senast: Pilot
·
Mat Jag har en tetra tomatsoppa som jag tänkte äta en dag snart. Jag älskar tomatsoppa och ris som det serverades när jag gick i skolan (vet...
2 3 4
Svar
71
· Visningar
3 103
Senast: Ramona
·
  • Låst
Mat Matinspirationen fortsätter! Vad lagas det för godsaker hemma i köken? Vad äts, i eller utanför köken? Hur smakade det? Och kanske hur...
99 100 101
Svar
2 004
· Visningar
111 399
Senast: Mineur
·
  • Låst
Mat Jag har saknat mattråden och inspiration. Vad äter ni idag? Ikväll gjorde jag dovhjortskav med gräddsås med smörstekta...
99 100 101
Svar
2 007
· Visningar
89 312

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka