Tittar in i ditt kök del 27

Nähä, nu verkar inte sidan fungera.

Men här är en bild från min kokbok.

20241012_072920.webp

Jag improviserade en så god pasta igårkväll!

Lååång dag på jobbet så ville göra något enkelt men ändå med lite fredagsfeeling. Blandade grovhackade småtomater (hade massa olika färger och former), basilika och mandel, grovt riven parmesan, finhackad schalottenlök, pressad vitlök och olivolja.
Hade det ovanpå pasta (tog bavette), lite färsk bladspenat och airfryad zucchini och toppade allt med burrata. Mums! :d

Jag vet nog inte ens hur kikärtor smakar :o
Oj.. vet inte riktigt hur jag ska förklara men.. jag tycker de är ganska neutrala i smaken. Man måste alltså på något sätt krydda om man steker eller såsen (typ tomatsås) om man använder det, hummus lika så.
Texturen och smaken kanske går att liknas lite vid smörbönor/stora vita bönor, lite mjöltorra och neutrala.

Oj.. vet inte riktigt hur jag ska förklara men.. jag tycker de är ganska neutrala i smaken. Man måste alltså på något sätt krydda om man steker eller såsen (typ tomatsås) om man använder det, hummus lika så.
Texturen och smaken kanske går att liknas lite vid smörbönor/stora vita bönor, lite mjöltorra och neutrala.
Bra förklarat ändå, får helt enkelt testa! Tur att de inte verkar ha någon märklig bismak. :) Men de ser goda ut såsom du gjort dem!

Bra förklarat ändå, får helt enkelt testa! Tur att de inte verkar ha någon märklig bismak. :) Men de ser goda ut såsom du gjort dem!
Mitt absoluta favoritrecept med kikärtor är:

1 burk majs (de större)
1 burk (2dl) creme fraiche
1 förpackning kikärtor
1 stekt lök (man kan även ha i lite paprika om man har det hemma)
Blanda ihop och smaka av med salt, peppar och sweet chilisås.
Lägg i tortillabröd, vik ihop till små burritos, strö på ost (frivilligt) och skjuts in i ugnen tills brödet fått lite färg.

Mitt absoluta favoritrecept med kikärtor är:

1 burk majs (de större)
1 burk (2dl) creme fraiche
1 förpackning kikärtor
1 stekt lök (man kan även ha i lite paprika om man har det hemma)
Blanda ihop och smaka av med salt, peppar och sweet chilisås.
Lägg i tortillabröd, vik ihop till små burritos, strö på ost (frivilligt) och skjuts in i ugnen tills brödet fått lite färg.
Tack, det ska jag absolut testa!

Neutrala men svingoda skulle jag säga. 😁 Älskar smaken och konsistensen, kan äta dem som godis med bara lite salt på!

Liknande trådar

Mat Jag har börjat fundera lite kring mina frukostvanor... De är inte direkt dåliga, kunde ha varit värre, men ganska tråkiga och skulle nog...
2 3 4
Svar
71
· Visningar
3 617
Senast: Pilot
·
Mat Jag har en tetra tomatsoppa som jag tänkte äta en dag snart. Jag älskar tomatsoppa och ris som det serverades när jag gick i skolan (vet...
2 3 4
Svar
71
· Visningar
3 103
Senast: Ramona
·
  • Låst
Mat Matinspirationen fortsätter! Vad lagas det för godsaker hemma i köken? Vad äts, i eller utanför köken? Hur smakade det? Och kanske hur...
99 100 101
Svar
2 004
· Visningar
111 399
Senast: Mineur
·
  • Låst
Mat Jag har saknat mattråden och inspiration. Vad äter ni idag? Ikväll gjorde jag dovhjortskav med gräddsås med smörstekta...
99 100 101
Svar
2 007
· Visningar
89 312

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka