Tittar in i ditt kök del 27

Orkade inte handla efter jobbet igår men blev en rätt god middag av det som fanns hemma ändå.

Stekte quornbitar, champinjoner, svarta bönor och grönkål med lök, vitlök och kryddor (spiskummin, chili, oregano m.m.) och hade sedan i creme fraiche. Gjorde wraps av det med tortillabröd och gratinerade i ugn med lite ost på. Jag tyckte det räckte med röran inuti men det tyckte inte sambon 😄 så gjorde även något guacamole-liknande av fryst avokado, rödlök, tomater och lite matyoghurt. Grönsallad och gurka till!

I dag ska vi pa knytkalas igen. Jag tar med mig gravlax pa sma "kavring typ" brodbitar. Halften av de sma "mackorna" blir med gravlax sas och halften blir med antingen sour creme, citron, capris, lax eller om creme fraishen hunnit "satta sig" ordentligt blir det creme fraish istallet.:p

Terrine de campagne med anka och gris, med rött vin och kryddor, på smörstekt bröd och med confit d’endive och tomater ovanpå. Till det ett halvt glas rött.

Lördagslunch deluxe från adventskalendern.
Bild också

IMG_7937.webp

Liknande trådar

Mat Jag har börjat fundera lite kring mina frukostvanor... De är inte direkt dåliga, kunde ha varit värre, men ganska tråkiga och skulle nog...
2 3 4
Svar
71
· Visningar
3 656
Senast: Pilot
·
Mat Jag har en tetra tomatsoppa som jag tänkte äta en dag snart. Jag älskar tomatsoppa och ris som det serverades när jag gick i skolan (vet...
2 3 4
Svar
71
· Visningar
3 123
Senast: Ramona
·
  • Låst
Mat Matinspirationen fortsätter! Vad lagas det för godsaker hemma i köken? Vad äts, i eller utanför köken? Hur smakade det? Och kanske hur...
99 100 101
Svar
2 004
· Visningar
111 514
Senast: Mineur
·
  • Låst
Mat Jag har saknat mattråden och inspiration. Vad äter ni idag? Ikväll gjorde jag dovhjortskav med gräddsås med smörstekta...
99 100 101
Svar
2 007
· Visningar
89 402

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka